Avatar billede martinj Nybegynder
23. oktober 2001 - 13:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tvinge download ved klik på link

Er der nogen som ved hvordan man tvinger et download hvis man klikker på et link? Hvis nu man f.eks. gerne vil downloade en pdf fil uden at højreklikke på linket og uden at den istedet åbner i browseren!!!
Avatar billede tsocm Nybegynder
23. oktober 2001 - 13:26 #1
det kan man ikke.
hvis brugeren har instaleret det program der passer til filen vil filen komme frem på skærmen, (pdf, doc, ...)
Avatar billede gitrian Nybegynder
23. oktober 2001 - 13:28 #2
Prøv evt. at se dette spm:
http://www.eksperten.dk/spm/122447
Avatar billede tsocm Nybegynder
23. oktober 2001 - 13:33 #3
ellers skal man gøre det at man omdøber filerne til et ukendt efter navn.
ex: her_er_jer.pdf bliver til her_er_jer.eks

men det kræver at brugeren omdøber det efter følgende.
Avatar billede blood Nybegynder
23. oktober 2001 - 13:43 #4
martinj >> Hvorfor afviser du tsocm svar når han her ret?

Der findes dog fundtionen document.execCommand(\'SaveAs\') MEN det virker KUN i Internet Explorer til Windows.
Dvs. din side vil IKKE virke på Linux, Unix, Os2, Apple, Mac osv.
Og det vil heller ikke virke i Netscape

http://www.eksperten.dk/spm/?id=16893
Avatar billede martinj Nybegynder
23. oktober 2001 - 13:47 #5
ok! Jeg ved man kan gøre det med noget ASP eller php men det er lidt for besværligt...æv! Men tak for hjælpen.
Avatar billede blood Nybegynder
23. oktober 2001 - 13:52 #6
:o)