Avatar billede koep Nybegynder
28. februar 2000 - 01:41 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Er der nogen der kender et godt program til at dele internet på netværk

Er der nogen der kender et godt program til at dele internet på netværk.

1. Det skal være freeware
2. Det skal selv kunne logge på og af når man har brug for det
3. Det skal kunne køre på win 98
Avatar billede roslev Nybegynder
28. februar 2000 - 04:13 #1
Så hut jeg visker, er det en indbygget del af Windows '98 Second Edition, så måske skulle du opgradere..?!?

..ellers kig under "modem sharing" på Tucows:
http://tucows.inet.tele.dk/share95.html
Der er bl.a. et program der hedder SockServ (freeware)
Avatar billede koep Nybegynder
28. februar 2000 - 04:15 #2
HUSK punkt 2!!!

2. Det skal selv kunne logge på og af når man har brug for det

Det kan den ikke i second edition!!! Normalt kan den godt selv logge af men ikke når man bruger delings programmet.

SockServ kan ikke bruges til en skid. Det er et skod program
Avatar billede tomb3 Nybegynder
28. februar 2000 - 07:30 #3
iShare er meget nemt at sætte op, og bruge. Når fjerncomputeren (den der ikke er tilsluttet modemet) skriver en adresse i sin internet browser, kobler "serveren" automatisk op.

Ellers er WinGate også et rigtig godt valg, men iShare er nok nemmere at sætte op.

iShare: http://www.tucows.dk
WinGate: http://www.wingate.com
Avatar billede hjensen Nybegynder
28. februar 2000 - 07:56 #4
Jeg tror VSOCKS Light kan gøre det du gerne vil, og det er rimeligt nemt at havew med at gøre.

Du kan finde det her:
http://www.pscs.co.uk/software/downloads/vsockslight.html
Avatar billede johnnyboy Nybegynder
28. februar 2000 - 09:36 #5
Sygate er bedst, den er mest brugervenlig. Det bare at installere og så virker det.
http://www.sybergen.com/
Avatar billede fico Nybegynder
28. februar 2000 - 11:31 #6
Tjek http://www.download.com og søg efter det der eller tjek http://www.danish-shareware.dk
Avatar billede koep Nybegynder
28. februar 2000 - 18:44 #7
HUSK

1. Det skal være freeware

Er de programmer det?
Avatar billede lrj Nybegynder
28. februar 2000 - 21:32 #8
Det strider mod punkt 3, men en linux-tingeling kan laves gratis, og kræver ikke ret lang tid at sætte op. Så, nu er det sagt :)
Avatar billede hjensen Nybegynder
29. februar 2000 - 07:32 #9
VSOCKS Light er freeware for op til 5 brugere (Det kan læses på deres homepage
Avatar billede hart Nybegynder
06. marts 2000 - 02:42 #10
Microsoft Personal Web Server )PWS. Den ligger også cd'en til Win98 SE, jeg ved ikke helt 100 om den også ligger den lidt ældre version af 98.
Men hvis du ikke Win98SE-cd'en kan du gå ind på home13.inet.tele.dk/hart , og kigge under udstyr, der er nogle links til dette emne.
Avatar billede lrj Nybegynder
06. marts 2000 - 08:21 #11
hart> PWS er da ikke beregnet til at dele en forbindelse - det er jo en webserver...
Avatar billede koep Nybegynder
06. marts 2000 - 10:34 #12
Det skal være til mere end 5 brugere. Den skal mindst kunne klare 10.

lrj: Jeg er villig til at gå over til linux. Hvilken version anbefaler du jeg skal bruge og hvilket program kan jeg bruge til at dele forbindelsen med?
Avatar billede koep Nybegynder
06. marts 2000 - 10:37 #13
Der er kommet et nyt punkt.

4. Der skal ikke installeres noget software på client computerne som kører win98 og NT

Og husk punkt 2 den SKAL selv logge på og af når der er brug for det
Avatar billede koep Nybegynder
18. marts 2000 - 22:06 #14
Når i ikke kan svare trækker jeg mine points tilbage men hvis der er en der kan svare er jeg villig til at give 300 points
Avatar billede lrj Nybegynder
19. marts 2000 - 18:01 #15
koep> diald er det hemlige program til linux som du har brug for - den kan ringe op med et almindeligt modem når der er trafik, og med lidt fingersnilde (eller et download fra nettet), kan den også køre med kabelmodems, ex. Stofa's...