Avatar billede mikaelo Nybegynder
18. oktober 2001 - 10:08 Der er 28 kommentarer og
2 løsninger

Reklame/Annoncering

Hvor er det bedst mulige sted (på nettet!) at annoncere for et nyt site når sitet verøre et emne under \"IT\"??

kort sagt: hvor får mest ud af det, hvor er det billigt og godt etc.....kom med nogle erfaringer

tak
Avatar billede danscape Nybegynder
18. oktober 2001 - 10:11 #1
Avatar billede danscape Nybegynder
18. oktober 2001 - 10:11 #2
www.ads.dk Surverent godt!
Avatar billede mikaelo Nybegynder
18. oktober 2001 - 10:11 #3
hehe, det skal være prof.!
Avatar billede danscape Nybegynder
18. oktober 2001 - 10:12 #4
www.adpepper.dk - De ved hvad de har med at gøre!!! Bare lidt dyrer med nogle af deres kampagner!
Avatar billede mikaelo Nybegynder
18. oktober 2001 - 10:13 #5
ok hør: det er et stor site som jeg skal lave noget seriøst reklame for, altså bruge penge på! lisom man ser fx. qxl annoncerer på jubii....

så sku det vist være på plads, så ikk noget med tradedoubler eller noget

Avatar billede danscape Nybegynder
18. oktober 2001 - 10:13 #6
http://www.doubleclick.net/ Nok det største reklame selskab på nettet! Jeg har dog igen erfaringer med deres priser, men jeg har hørt at de skulle være kanon gode! ;)
Avatar billede mikaelo Nybegynder
18. oktober 2001 - 10:14 #7
damn son! læs!
Avatar billede danscape Nybegynder
18. oktober 2001 - 10:16 #8
www.ads.dk www.adpepper.dk www.doubleclick.net

Det er også professionelle reklame selskaber, hvor du betaler cash for dine eksponeringer ;)

Jeg mener at Doubleclick har en regel er siger at man skal have mindst 200.000 sidevisninger pr. måned, for at de vil være reklame sælgere for ens site...
Avatar billede mikaelo Nybegynder
18. oktober 2001 - 10:17 #9
hmmm ok.....men jeg mener SIDER så! hvilke sider (som jubii, yahoo etc!) får jeg mest ud af at annoncere på!?
Avatar billede danscape Nybegynder
18. oktober 2001 - 10:18 #10
Ellers så kontakt nogle af de store sider og spørg hvad de skal have for at du kan få dit logo på deres side i en uge... Hvis du vil ungå reklame bureauerne!

www.netcoders.dk ville være et godt site og reklamere på, når emnet er IT!
Avatar billede mikaelo Nybegynder
18. oktober 2001 - 10:20 #11
det ska ikke være noget med at man selv skal have et banner på sin egen side! det ska være prof.!
Avatar billede zeon_rm Nybegynder
18. oktober 2001 - 10:21 #12
Jeg kan ikke påstå at jeg har så meget erfaring med annoncering, men sider som www.computerworld.dk og andre IT nyheds tjenester må da være relevante i den her sammenhæng.

/Zeon_rm
Avatar billede mikaelo Nybegynder
18. oktober 2001 - 10:21 #13
ok cool nok....kan man måske finde nogle statistikker på de store sider, hvor mange besøgende de har pr. måned etc?
Avatar billede danscape Nybegynder
18. oktober 2001 - 10:21 #14
Du får nok mest ud af et reklamere på Jubii, men jeg skal love for prisen er der, derefter!! ;)

www.activeserverpages.dk www.netcoders.dk www.sol.dk  tror jeg ville være gode!

Mange unge mennesker i dag er jo også godt inde i IT-verdenen, så hvorfor ikke prøve at reklamere på et ungdoms site som www.netstationen.dk ? Tror man kunne fange deres interesse hvis dit site omhandler IT
Avatar billede danscape Nybegynder
18. oktober 2001 - 10:23 #15
De links jeg gav dig er også proff. De der bannerbytter duer ikke til en SK..

DanBan sælger også reklamer!
Avatar billede mikaelo Nybegynder
18. oktober 2001 - 10:25 #16
ok cool nok danscape!

tjekkede lige jubii og jeg ka sgu ikk rigtigt forholde mig til \"pr visnings\" priserne. jeg vil meget gerne have nogle eksempler på hvor mange visninger man ryger op i på fx. en måned s¨å jeg på den måde kan regne det ud.

men go ide med ungdomssites;)
Avatar billede zeon_rm Nybegynder
18. oktober 2001 - 10:28 #17
jeg ved at Computerworld har 43185 tilmeldt deres nyhedsbrev. I nyhedsbrevet kan man vist også få indsat annoncer.

Men jeg tror først du skal fortælle os lidt om hvem jeres målgruppe er, Elles skyder vi vist lidt i blinde.:)
Avatar billede mikaelo Nybegynder
18. oktober 2001 - 10:29 #18
målgruppen er alle mennesker....måske mest unge fra 12 og op til de ca. 25;)
Avatar billede danscape Nybegynder
18. oktober 2001 - 10:30 #19
Hmmm... prøv at kontakte martin@jubii.dk han hjalp mig engang med nogle reklamer på Jubii

Han er god til at forklare dig hvordan det er med de der visninger ;)

Du kan kontakte Sandra fra Scandinavia Online/NetStationen´s salgs afd. på 70 15 50 00 eller på salg@a.sol.dk
Avatar billede mikaelo Nybegynder
18. oktober 2001 - 10:32 #20
ok tak, jeg skal love for at I er på;)
Avatar billede danscape Nybegynder
18. oktober 2001 - 10:36 #21
hehe ;-)
Avatar billede mikaelo Nybegynder
18. oktober 2001 - 10:37 #22
ok, det hjalp mig faktisk et pænt stykke, nu er der en masse jeg skal have undersøgt hvertfald;)

vil I splitte pointene?
Avatar billede zeon_rm Nybegynder
18. oktober 2001 - 10:44 #23
Lige et par spørgsmål mere mikaelo:)

hvad handler dine kunders site mere konkret om?

Kan vi muligvis komme til at se den?

Jeg regner med at de gerne vil have en så målrettet reklame som mulig.

Jeg syntes personligt at det ville være dumt at kaste sig over en dyr jubii reklame, hvis jeres site handler om eks. Hardware. så kunne sider som www.edbpriser.dk være langt mere oplagt at annoncere på.

Men del du bare points som du har lyst, hvis du mener at du har fået svar nok.

/Zeon_rm
Avatar billede danscape Nybegynder
18. oktober 2001 - 10:44 #24
Jep.. lad os dele rovet!

hæhæ! Nu ved du måske godt hvad du skal bruge din torsdag formiddag på?? *gG*  ;)

- Kasper!
Avatar billede mikaelo Nybegynder
18. oktober 2001 - 10:45 #25
mange tak zeon, men jeg kan desværre ikk sige noget om hvad det er for et site;)

men rigtig mange tak for hjælpen til jer begge og yes jeg ved godt hvad dagen idag skal bruges på;))

halv til hver og danke!
Avatar billede zeon_rm Nybegynder
18. oktober 2001 - 10:48 #26
np held og lykke med projektet:)
Avatar billede danscape Nybegynder
18. oktober 2001 - 10:48 #27
Siger mange tak for points.. ;)
Avatar billede mikaelo Nybegynder
18. oktober 2001 - 10:49 #28
det´ mig der takker;)
Avatar billede tommyf Nybegynder
18. oktober 2001 - 11:33 #29
mikaelo >>

www.internetplads.dk

I følge Chart er 66.6% mellem 18-24, 33% mellem 13-17.
Alle sammen interesseret for IT/webudvikling.

+170 unikke besøgende om dagen.

Ved jo ikk helt hvad din side drejer sig om, det kan også være at internetplads.dk er for lille, men du skal være velkommen til at sende en mail ( web@internetplads.dk ).
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2001 - 21:22 #30
annoncer da på eksperten :) det er da STEDET at gøre det *G*