Avatar billede skumflum Nybegynder
17. oktober 2001 - 17:56 Der er 7 kommentarer

Store problemer med Windows profiler i NT server

Hej alle

Jeg har en SBS 4.5 server og ti W2k arbejdsmaskiner. Da brugerne flytter
rundt mellem maskinerner er der installeret profiler på serveren. Systmet
har virket i lang tid uden alvorlige problemer ud over en øldelagt profil
eller to. Hver gang kunne profilen redes ved at slette ødelagte filer o.l.

Af en eller anden (for mig) ukendt grund er der nu ingen profiler der
virker. Når brugeren logger ind kommer der en fejlmeddelelse: \"Kan ikke
kopiere filen \\\\ntserver\\profiles\\bruger\\filnavn to c:\\........... osv.
ADGANG NÆGTET\"

Hvis man sletter den lokale profil på en af maskinerne (altså den som er
kopieret ind fra serveren), KAN man GODT logge ind med sin på serveren gemte
profil. Desværre opstår fejlen igen næste gang man forsøger at logge ind.

Når man har logget ind, ved at slette den lokale profil, tager det lang tid
at logge af igen. De ændringer man laver (f.eks. oprette en mappe på
skrivebordet) bliver gemt i profilen på serveren. På den lokale maskine
bliver profilemappen omdøbt til \"brugernavn.bak\". Er det normalt?

Jeg har også prøvet at oprette en ny bruger med tilhørende \"frisk\" profil,
hvor problemet igen opstår, når man logger ind 2. gang.

Og øv..... de er begyndt at råbe farlige ting efter mig....fyffer pyffer

Venlig Hilsen
Søren Emig

Avatar billede bufferzone Praktikant
17. oktober 2001 - 19:56 #1
Har været der, er der stadig, lytter håbefuldt
Avatar billede skumflum Nybegynder
17. oktober 2001 - 23:50 #2
Okay.... hvordan opstod problemet hos dig?

Har også prøvet at tildele /domain/users administrator gruppen på den lokale maskine. Ingen effekt, så det er nok ikke noget med permissions at gøre.
Avatar billede skumflum Nybegynder
17. oktober 2001 - 23:57 #3
Og har også prøvet at give \"everyone\" brugeren adgang til profilen på serveren.

Desuden har jeg også forsøgt at slette ALLE profil mapperne på en af arbejdsmaskinerne. Første gang man logger ind virker det, anden gang gør det ikke.

Damn det er mystisk
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. oktober 2001 - 20:39 #4
Mine problemer opstod efter en større omflytning af en række arbejdsstationer i et undervisningslokale, hvor brugerne typisk logger på en anden PC hver gang.

Har også haft store problemer med et forsøg på at lave mandatory roaming profiles, det kunne jeg simpelthen ikke få til at virke, selvom jeg fuldte MS white paper slavisk

MYSTISK
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. oktober 2001 - 20:40 #5
Jeg sidder og venter på at dr.m kikker forbi, han kan nogle tricks
Avatar billede vistodk Nybegynder
02. januar 2002 - 03:46 #6
har du løst problemet?

.:Visto.dk IT-service
.:www.visto.dk
Avatar billede olfert999 Nybegynder
10. april 2003 - 18:53 #7
det må være rettigheds problemer på serveren prøv at checke hvordan det ser ud både på share og folder niveau