Avatar billede gerri Nybegynder
17. oktober 2001 - 10:39 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Adressebog i Outlook

Kan man bruge adressebogen i Outlook på et netværk, så alle i en virksomhed har adgang til den samme adressebog?
Alle skal kunne åbne adressebogen på sin egen computer samt tilføje og rette i den!!

Kan dette lade sig gøre og i så fald hvordan!????

På forhånd tak
Avatar billede koxxx Nybegynder
17. oktober 2001 - 10:41 #1
Du kan eksportere den til jeres fællesdrev, så kan de andre importere den derfra, det er også rimelig nemt når der kommer nye adresser.
Avatar billede gerri Nybegynder
17. oktober 2001 - 10:57 #2
koxxx>> Jeg bliver nok nød til at have lidt mere hjælp!! Hvordan gør jeg helt præcis??

Jeg vælge filer og derefter impoter og ekspoter, og så gå jeg i stå!! Hvad gør jeg herefter???

Du skriver, at det er rimlig nemt når der kommer nye adresser! Betyder det, at når én medarbejder indsætter en ny adresse, så kan alle de andre også se dem???

Avatar billede movingrok Nybegynder
17. oktober 2001 - 11:03 #3
Går ind i Outlook

1) Filer
2) Importer/eksporter
3)Eksproter til en fil + næste
4)Filen med private mapper (.pst)+ næste
5)vælg kotaktpersoner og medtag undermapper + næste
6)Gennemse for at vælg fælles bibliotek - vælg eksporter ikke dubletter + næste
Avatar billede movingrok Nybegynder
17. oktober 2001 - 11:05 #4
For at importeree:

1) Filer
2) Importer/eksporter
3)importer fra andet program +næste
4)Filen med private mapper (.pst)+ næste
5)Gennemse for at vælg fælles bibliotek - vælg importer ikke dubletter + næste
Avatar billede koxxx Nybegynder
17. oktober 2001 - 11:13 #5
Nej så bliver du nødt til at eksportere, og de importere igen. Men det er det nemmeste.
Se hvad movingrock har skrevet!!!
Avatar billede gerri Nybegynder
17. oktober 2001 - 11:13 #6
Bare så jeg forstår det ret!! Når jeg så impotere adressenbogen på hver computer kan alle opdatere osv. i den, og det bliver derved gemt i den fælles adressebog!!??

Hver medarbejder skulle gerne have den liggende som deres faste adressebog, og skal ikke impotere den hver gang den skal bruges!
Avatar billede movingrok Nybegynder
17. oktober 2001 - 11:16 #7
NEJ - hvis du ønsker en fælles adressebog i forbindelse med Outlook skal du have en Exchange Server til at styre det for dig.
Avatar billede gerri Nybegynder
17. oktober 2001 - 11:18 #8
Nå ok...men så er det jo det der er løsningen!!!!

Hvad er en Exchange Server og hvordan får man sådan en?????
Avatar billede koxxx Nybegynder
17. oktober 2001 - 11:19 #9
Jeps.
Avatar billede movingrok Nybegynder
17. oktober 2001 - 11:20 #10
Det er et Microsoft Program til en masse penge. En 10 brugerlicens koster ca. 10.000 plus 3-4 timer til opsætning.
Avatar billede gerri Nybegynder
17. oktober 2001 - 11:23 #11
Hmmm...ok, det var jo ikke lige med i planen!!
Nå, men det er der jo ikke noget at gøre ved!

Mange tak for hjælpen begge to!!

Avatar billede gerri Nybegynder
17. oktober 2001 - 11:24 #12
...Og point!!!
Avatar billede koxxx Nybegynder
17. oktober 2001 - 11:24 #13
Det var så lidt, derfor vi er her*g*.
Avatar billede koxxx Nybegynder
17. oktober 2001 - 11:24 #14
Takker*s*
Avatar billede movingrok Nybegynder
17. oktober 2001 - 11:25 #15
Det er måske mere interessant at kigge på Linux.
Programmer er som regle gratis. Det kræver mindre datakraft og er ikke så udsat som Microsoft.
Jeg er selv ved at lave sådanne løsninger.
Avatar billede movingrok Nybegynder
17. oktober 2001 - 11:27 #16
Tak
Avatar billede gerri Nybegynder
17. oktober 2001 - 11:29 #17
Hmmm....jeg tror ikke at firmaet er med på de helt store ændringer, hvad angår styresystemer på nuværende tidspunkt!!

Men tak for tippet :o)
Avatar billede movingrok Nybegynder
17. oktober 2001 - 11:32 #18
Det gælder ikke kun en fælles adressebog, men også fælleskalender. Ved at bruge disse fælles opgavestyringer kan man=alle optimere tid og undgå fejl ved dobbel bookinger eller glemte møder.
Avatar billede gerri Nybegynder
17. oktober 2001 - 11:42 #19
Ja, det lyder jo meget smart!!