Avatar billede sarah_k_c Nybegynder
17. oktober 2001 - 10:22 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Hvilke krav kan man stille til et webbureau?

Vi har gennem længere tid været utilfredse med vores webbureau af mange årsager. Indtil jeg blev ansat leverede de produkter med en del fejl i, alligevel var der et punkt på fakturaen der hedder kvalitetssikring. Når fejlene skulle rettes, ville de have os, til at betale ekstra for projektledelse og programmering. Det har jeg taget op med dem, og regningerne er blevet mindre. Alligevel bruger jeg lang tid på at få deres produkter (skabeloner) til at fungere, for pludselig fungerer noget ved dem ikke længere.

Der er desuden ni ud af ti gange fejl i deres fakturaer, som jeg så har til opgave at gennemchekke.
Vi har en tendens til at misforstå hinanden gang på gang. Jeg har oplevet at hvis jeg stiller mig kritisk overfor deres tidsforbrug eller manglende kommunikation, blive de sure. Jeg vil lige tilføje at jeg har været på et 26 ugers kursus i webdesign og programmering og derfor har forudsætninger for at gå i dialog med dem.

Jeg vil gerne høre andres erfaringer med webbureauer, og jeg kunne også godt tænke mig at høre fra folk som arbejder på webbureauer. Der må være andre, der ligesom mig \"bokser\" med de her problemer.

Det virker som om, de intet
Avatar billede NanoQ Nybegynder
17. oktober 2001 - 10:38 #1
Det er dig der er kunden!

Derfor bør det være dig der sætter dagsordenen. Hvis du definerer nogle krav til den kvalitet du forventer at modtage, og de ikke efterlever dem, bør du gøre klart over for dem, at du vil søge nye samarbejdspartnere.

NanoQ
Avatar billede sarah_k_c Nybegynder
17. oktober 2001 - 10:55 #2
Ja, det er også min holdning, men jeg er bange for at der er en tendens til at webbureauer er sådan. Jeg har hørt det fra et par stykker som sidder i lignende stillinger som jeg, og som også har problemer med deres webbureau. Men har jeg ret?
Avatar billede mike@work Praktikant
17. oktober 2001 - 11:00 #3
Jeg kan kun henvise til:

http://www.eisenstein.dk/analyse/
Avatar billede NanoQ Nybegynder
17. oktober 2001 - 11:03 #4
Problemet er ofte, at folkene bag \"webbureauer\" og lignende er meget \"grønne\". De er ofte nyuddannede og sikkert ofte ganske kompetente inden for deres faglige område. Men der mangles ofte erfaring i kundepleje og forretningssans.

Jeg kan kun anbefale at gå efter de STORE og anarkendte bureauer... selvom prisen oftest er lidt højere..
Avatar billede mike@work Praktikant
17. oktober 2001 - 11:29 #5
Jeg er ikke enig med Nanoq - Læs den analyse jeg har lagt link til, den holder nemlig lidt med mig :-)
Avatar billede netsrac Praktikant
17. oktober 2001 - 14:36 #6
Der er igen tvivl om at der er blevet valgt de forkerte, men om man ligefrem skal gå til de store er jeg ikke sikker på at jeg er enig i. Jeg mener der kan være en tendens til at det er når firmaet bliver for stort at fejlene opstår, ingen vil tage ansvaret for fejlene.