Avatar billede dtn Nybegynder
16. oktober 2001 - 15:40 Der er 3 kommentarer

VPN server gennem ADSL router

Jeg har en server med public IP som jeg har fået VPN-server til at virke under Win2000 server besvær ;) Spørgsmålet er om man kan gør det samme gennem ADSL router med fast IP? Er det ikke noget med, at man skal tilføje noget port og services? (Fx. http på port 80 og ftp på port 21)
Avatar billede supertau Nybegynder
16. oktober 2001 - 16:17 #1
Jeg tror ikke det kan lade sig gøre med mindre routeren specifikt er udstyret med VPN software/firmware
Avatar billede perla Nybegynder
16. oktober 2001 - 17:08 #2
Hvem er din udbyder og hvilken router/abbonoment har du?
Avatar billede jan_netlogon Nybegynder
07. november 2001 - 14:13 #3
selfølgelig kan du det, hvis du har NAT slået til på din router på og al trafik havner på din VPN server er det ikke noget problem.
Ellers skal du lige lave lidt ændringer i din nat tabel så det rigtige kald af service havner på den tiltænkte server.
Afhænger af hvad det er for en router.

Jan