Avatar billede lydkort Nybegynder
24. februar 2000 - 06:26 Der er 5 kommentarer

lydkort

hvordan kan jeg se mit lydkort ? i winnt 4  og hvordan opgradere jeg driverne til det? ingen setup eller noget  mit lydkort er ikke inst pt saa please help. (:

ses derude :)
Thomas
Avatar billede sjensen Nybegynder
24. februar 2000 - 08:24 #1
I NT skal du bruge Windows NT Diagnostics under Program, Administrative.

Her kan du se hvikle i/o-adrs, IRQ og så videre. Du kan også se hvilken driver der er anvendt og herfra vælge at opdatere den.

Men.. NT er ikke et Plug and Play system så du kan ikke fra NT ændre på lydkortets IRQ, I/O-adrs, DMA o.s.v. Det kan du kun gøre enten direkte på kortet via jumpere, eller med noget at det kontrolsoftware der følger med dit kort.
Avatar billede gti Nybegynder
24. februar 2000 - 13:55 #2
I kontrolpanelet vælger du Multimedier eller multimedia alt efter om du kører eng eller dk version! Her er det også muligt at opdatere drivere og settings. NB: Med Sound blaster kan du få lidt problemer med pnp ide. Hvis det sker skal du hente opdaterede drivere til en sådan på creatives hjemmeside!
Avatar billede lydkort Nybegynder
25. februar 2000 - 07:19 #3
okay  2 ting  enten er jeg for stenet eller ogsa er jeg dum ):

step by step forklaring tak det er  eng. version af  winnt 4

Thomas
Avatar billede vespa Nybegynder
28. februar 2000 - 14:39 #4
Du går ind i kontrolpanelet og vælger Multimedia. Derefter vælger du fanebladet Devices og trykker på Add. Derefter vælger du Unlisted or Updated Driver, og så bliver du bedt om placeringen af driverfilerne. Du skriver bare det fulde path, og så skulle den være der. Driverne kan du formentlig hente fra Creative's hjemmeside, eller også følger de med dit lydkort.
Avatar billede hesse Nybegynder
12. juni 2001 - 20:22 #5
I kontrolpanelet vælger du Multimedierer der er alt efter om du kører eng eller dk version! Her er det at du skal kunne opgraderer dit lydkort og andrr drivere og settings. Det skulle være den bedste og hurtigste måde at opgraderer driver.