Avatar billede godmorgen_mand Nybegynder
15. oktober 2001 - 19:41 Der er 8 kommentarer

ASUS P4B MED ASUS V7700 Deluxe kan ik sammen!!

Har lige købt en ASUS P4B motherboard med PIIII 1.8MHz
Samt et ASUS V7700 Deluxe Grafikkort men det vil ikke sammen,der står i manualen at man skal tildele en IRQ til PCI-VGA i bios men der er ikke en sådan feauture i min bios??Problemet er at jeg ikke kan komme over 16 farver og 640X480 i display mode!! og efter at have installeret driverene forsvinder den lille højtalere nede i højre hjørne,dog er lyden der stadig,med pcèrn har problemer med at køre multimedier i kontrol-panel,dette kunne jo godt tyde på en konflikt men windows indikerer at en sådan ikke eksisterer??? (har set HELE bios efter IRQ to PCI-VGA DER ER INGEN)PLEASE hjuælp en stakkels mand der lige har brugt næsten 7000kr på noget der skulle være det bedste og som så ikke virker...
På forhånd tak!!
Avatar billede sukos Juniormester
15. oktober 2001 - 19:47 #1
Øh, 7000 kr., er det for grafikkortet?
Avatar billede sukos Juniormester
15. oktober 2001 - 19:51 #2
Er der en AGP irq?
(Skud ud i tågen)
Avatar billede makse Nybegynder
15. oktober 2001 - 19:54 #3
Har du prøvet at lave en \'Load Setup Defaults\' i din bios?
Sæt også \'Reset Configuration Data\' til \'Yes\'

Du kan ikke tildele IRQ til AGP porten, i din bios.
Avatar billede makse Nybegynder
15. oktober 2001 - 19:59 #4
Er der den nyeste bios på det bundkort? (Version 1004)
Link: http://www.asus.com.tw/Products/Motherboard/bios_s478.html#p4b

Hvilket OS kører du med?
Avatar billede eflow Nybegynder
15. oktober 2001 - 21:16 #5
jeg har også sådan et Asus V7700 dog ikkeDeluxe men Asus V7700 GTS PRO

Jeg startede bare op på en standard windows driver som der står i manualen, så smider du den cd-rom i der følger med, også går du ind under drivere og instaler så bare den driver der er, det virker upåklageligt her hos mig....dog har jeg ikke det bundkort/cpu men det burde ikke være det...
Avatar billede eflow Nybegynder
15. oktober 2001 - 21:17 #6
doooh, havde vist ikke læst spm ordenligt, sorry
Avatar billede g4nd4lf Nybegynder
16. oktober 2001 - 17:39 #7
Hent den nyeste bios, og load default settings. Efter det reserver du IRQ 5 inde i biosen. Derefter installer du de nyeste drivere til bundkort, grafikkort lydkort osv. og hvis det ikke virker, så har du lavet en seriøs bunke lort et eller andet sted :)
Avatar billede godmorgen_mand Nybegynder
17. oktober 2001 - 17:58 #8
Det er på en helt ny installering af ME.. hvor jeg lige efter install. er færdig putter ASUS cd i.