Avatar billede cellaneous Nybegynder
15. oktober 2001 - 13:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

li vil ikke vise symboler hvis der er menu til venstre

Jeg har en <div> med en liste som er min \"menu\". Den flyder til venstre, og gør fint plads for at selve indholdet kan lægge sig til højre. Ingen problemer i den.

Men den anden <div>, som skal flyde op til højre (hvad den gerne gør) har det problem at mine <li> ikke får prikkerne/symbolerne vist.

Det er et irritationsmoment for mig, da jeg i menuen har anvendt tre forskellige style til mine li (for at symbolisere hhv. ferie fridage og arbejdsdage) og gerne vil have de samme symboler vist i indholdet til højre (en cirkel for ferie, en disc for fridag, og en firkant for arbejde).

Hvis min højre <div> bliver så lang at den rager udenfor hullet (længere end menu <div>en til venstre)og derved kommer helt ud til venstre kan den del sagtens vise prikker. Hvis jeg laver min <div> om til slet ikke at flyde op i hullet kan den også sagtens lave prikker. Men jeg vil altså meget gerne have min <div> til at ligge til højre for min menu...

Den vil bare ikke lave prikker/friakanter/whatever på de punkter som har en menu til venstre for sig. Hvorfor? Hvordan kan jeg (hvis jeg kan) overtale mine <li>er til at vise prikker på trods af menuen?
jeg har prøvet at lave min <div> om til en <span> men det syntes ikke at gøre nogen forskel.

Jeg vil meget nødigt til at lave en table og putte menuen i den. Jeg prøver at lære at bruge css netop for at undgå tables.

fra mit stylesheet:

li.s2 {
    list-style : circle;
    text-transform: capitalize;
}

li.s3 {
    list-style : disc;
    text-transform: capitalize;
}

li.s4 {
    list-style : square;
    text-transform: capitalize;
}

#hojre {
    float:right;
    padding-left: 5px;
}

#venstre {
    float:left;
    margin-right: 20px;
    margin-bottom: 1500px;
}
Avatar billede webmonster Nybegynder
15. oktober 2001 - 14:36 #1
må vi få et link så vi kan se det i funktion ?

//wenmonster.dk
Avatar billede cellaneous Nybegynder
15. oktober 2001 - 15:03 #2
øhmn så skal jeg lige finde et sted jeg gider at loade det op
Avatar billede cellaneous Nybegynder
15. oktober 2001 - 15:04 #3
kan du ikke sige istedet hvad info du mangler? vil tage mig pænt lang tid at slette al den finfo som ikke skal ud til offentligheden og finde et sted at loade slortet op
Avatar billede cellaneous Nybegynder
15. oktober 2001 - 15:30 #4
hmn har fundet en løsning selv :-) Hvis jeg putter \"inside\" på kan jeg se mine symboler.

altså eksempelvis

li.s2 {
    list-style : circle;
    text-transform: capitalize;
    list-style: inside
}