Avatar billede bett Nybegynder
14. oktober 2001 - 14:32 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

power on password

Hvordan skifter jeg password på min bærbare computer?
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
14. oktober 2001 - 14:33 #1
Dooh, hvilken bærbar er det??
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2001 - 14:38 #2
Du skal ind i din bios og ændre dette. Prøv at kigge i dokumentationen til din bærbare, så du kan finde taste-kombinationen til at komme derind.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
14. oktober 2001 - 14:39 #3
hvilket password, windows password eller BIOS password.

Er det en IBM kan bios password kun rettes hvis du kender det oprindelige, du kan altså ikke slette det fordi du har glemt det.
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
14. oktober 2001 - 14:40 #4
Hvis det er en toshiba trykker du Esc og F1 når den spørger om det, så kan du ændre det er..
Avatar billede bett Nybegynder
14. oktober 2001 - 14:52 #5
Det er en compaq og jeg kender godt nuværende password men ønsker at ændre det. Bios????? Jeg ved ikke så vanvittigt meget om computere! Men det password jeg vil ændre er det, der melder sig straks jeg starter computeren..
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2001 - 14:54 #6
Når du starter din bærbare, skal du taste en kombination på tastaturet, som åbner din bios. Denne kombination kan du se i din dokumentation.
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
14. oktober 2001 - 14:57 #7
ufc>> Hvorfor svarer du 2 gange med det samme svar?? :-)
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
14. oktober 2001 - 14:58 #8
ufc>> sorry, havde ikke lige set bett\'s kommentar..
Avatar billede james_t_dk Juniormester
14. oktober 2001 - 14:59 #9
Hvis det kommer lige når maskinen starter er det i BIOS. Har du selv sat det op. Du skal ind i BIOS igen og under Power on password. du sletter det ved først at undtaste passwordet for at få adgang og så trykke enter, hvor efter BIOS vil meddele dig at Power on Password er slettet.

Jeg mener at BIOS på en compaq er F1 eler F10
Avatar billede bett Nybegynder
14. oktober 2001 - 15:09 #10
Det kommer lige når maskinen starter. Jeg har ikke selv sat det op.Jeg har prøvet at trykke på forskellige F knapper under opstarten men synes ikke den reagerer. Skal jeg bare trykke på F1/F10 lige efter jeg har trykket på powerknappen, eller skal den holdes nede eller?
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
14. oktober 2001 - 15:20 #11
når den har talt ram op, trykker du F10 (som jeg tror det er) med ca. 1sek mellemrum, du skal ikke holde den nede..
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
14. oktober 2001 - 15:21 #12
Desuden tror jeg godt du risikere at du ikke kan få adgang til bios for den er blevet slettet fra harddisken, nogle compaq har nemlig bios\'en liggende som et \"program\" på harddisken som kan slettes..
Avatar billede bett Nybegynder
14. oktober 2001 - 16:22 #13
Dvs. du tror ikke jeg kan ændre det? Nå, men jeg prøver nogle af de gode råd I har givet mig, og håber det lykkes.Foreløbig tak til alle for jeres gode vilje og evt. hjælp :-) Jeg har ikke skrevet her før og ved altså (heller) ikke meget om pointsystemet...håber ikke jeg fornærmer nogen.
Thoeger poertner hvordan giver jeg dig point?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
14. oktober 2001 - 17:37 #14
bett>> thoeger poertner har ret på nogle ældre compaq modeller ligger BIOS på harddisken. Men hvis det er sagen så vil der heller ikke være et BIOS password.

Lige efter at du har indtastet dit Power on Password skal det være muligt at komme ind i BIOS. Se eventuelt din manual, eller fortæl os hvilken model det er så vi kan finde ud af det for dig.

Hjælpen skal ikke ophøre før du har en løsning.
Avatar billede bett Nybegynder
17. oktober 2001 - 14:38 #15
Hej igen. Er her mon nogen fra sidste gang jeg var på eller andre der kan hjælpe?

Nu har jeg prøvet både F1 og F10 under opstarten, inden og efter jeg har indtastet mit nuværende password, samt andre F-knapper og ligemeget hjælper det! jeg har ingen manual til computeren, men det er en compaq armada 4210T, hvis det siger nogen noget?

Er der mon nogen der kan hjælpe?

Hilsen bett