Avatar billede aleks Nybegynder
23. februar 2000 - 09:23 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Hjælp til en nybegynder....

- Hvilke bøger kan anbefales når man vil igang med ASP

- Hvilke WEB-steder kan anbefales når man vil igang med ASP

- Hvad kræves for at man kan komme igang

- Hvordan bør et testsystem se ud?
Avatar billede sjensen Nybegynder
23. februar 2000 - 09:26 #1
vedr. punkt 2:

Her i eksperten reklamerer en af bannerne for http://www.aktiveserverpages.dk

prøv den. Den vil også kunne give dig svar på de øvrige punkter.
Avatar billede ortrak Nybegynder
23. februar 2000 - 09:45 #2
1.ASP in a nutshell fra O'Reilly
2. www.learnasp.com, www.activeserverpages.dk
3. Win95/98 med Microsoft Personal Webserver(PWS)(findes på Win98 cd-rommen)
4. ??? Test af hvad. Hvis det er for at teste om PWS fungerer, så installerer den selv en testside.

/ortrak
Avatar billede sv Nybegynder
23. februar 2000 - 09:48 #3
Http://www.activeserverpages.dk er en god side, kombineret med www.netcoders.dk, hvor du også kan finde oplysninger om litteratur, og links til engelsk sprogede tutorials.

En startsystem kunne være:
Win nt 4.0 SP 6
Win nt option pack
    - IIS
Så kunne du evt spæde op med en asp tekst editor, som f.eks. Asp Eedit eller lignende

Man kunne også bruge:
win 95/98
Personal Web Server (PWS, download fra www.microsoft.com, en del af Win nt option pack...) til win 95/98
og notepad.exe

Jeg startede lige fornyligt med en stak asp sider, som jeg kiggede igennem og prøvede at lave mine egne sider med de sider jeg havde lånt til referance...Det synes jeg faktisk man får meget ud af....

Også når jeg kommer til noget jeg ikke kan finde ud af...Så skriver jeg bare til eksperten :-)

Der ud over har jeg downloadet en VBscript reference guide (Fra netcoders.dk tror jeg) som jeg bruger konstant....Den er super god når man skal bruge et eller andet, men ikke lige kan huske hvad kommandoen er.

Det skal lige siges....Jeg er ingen guru, jeg startede med ASP for 2½ uge siden. Ellers havde jeg kun arbejdet med lidt Javascript, og pascal via Delphi, hvilket måske også har været til en del hjælp...Så er man lidt inde i programmerings metoderne...

Håber det kan bruges...
Søren Vrist
vrist@mailme.dk
Avatar billede knogle Nybegynder
23. februar 2000 - 09:49 #4
Jeg lærte selv ASP, fra følgende 3 websteder:

1. www.activeserverpages.com
2. www.activeserverpages.dk
3. www.asp.dk
Avatar billede aleks Nybegynder
20. marts 2000 - 08:48 #5
Tak for hjælpen, nu kører det bare......tror jeg :-)