Avatar billede malenet Nybegynder
13. oktober 2001 - 21:36 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

hurtigere download med 56k modem?

Findes der et program man kan hente som kan hjælpe til hurtigere download af programmer m.v. fra internettet?
Avatar billede martinh Nybegynder
13. oktober 2001 - 21:38 #1
evt. en download accelerator
Avatar billede kludedukken Nybegynder
13. oktober 2001 - 21:39 #2
http://www.gozilla.com/ er en mulighed !
Avatar billede malenet Nybegynder
13. oktober 2001 - 21:41 #3
Hvor finder jeg en accelerator?
Avatar billede hotpop Novice
13. oktober 2001 - 21:43 #4
Avatar billede kludedukken Nybegynder
13. oktober 2001 - 21:45 #5
gozilla er også en sådan.
Avatar billede klatten Nybegynder
13. oktober 2001 - 21:48 #6
Hotpop\'s forslag er nok det bedste for dig. DAP virker på den måde, at den download fra op til 4 servere samtiddig og selv vælger de servere, hvor forbindelsen er bedst. Desuden har den funktionen \"resume\", som gør at du kan forsætte en download, hvor du slap....(hvis din pc skulle gå sukkerkold midt i en download). Det kræver dog at serveren understøtter dette, hvilket de fleste nok gør!
Avatar billede malenet Nybegynder
13. oktober 2001 - 21:49 #7
Hotpop, kan du ikke skrive hele linket til det program jeg skal downloade ?
Avatar billede hotpop Novice
13. oktober 2001 - 21:50 #8
http://download.cnet.com/downloads/0,10152,0-3282264-110-6289136,00.html?gid=54862&tag=st.dl.3282264-100-6289136.dir.3282264-110-6289136
Avatar billede madizone Nybegynder
13. oktober 2001 - 21:59 #9
malenet. Med et 56k modem så ligger en god hastighed på 5 kb pr. sekund.
Hvis dine downloads allerede ligger på 5 kb, måske 6 kb pr. sekund, så er der intet du kan gøre - så er det din telefonforbindelse som er flaskehalsen.
Ligger den derimod på under 5 KB, så er det vejen fra internet serveren til din internet udbyder der er sløv - og så kan men ofte snyde serveren og bilde den ind at du faktisk repræsentere f.eks 4 personer og derfor bruger serveren 4 gange mere kraft. Programmer der sådan kan snyde og lave flere forbindelser til samme fil hedder Acceleratore, og en af de bedste er \"Download Accelerator\" den er gratis og kan hentes her : http://download1.speedbit.com/dap5.exe
Du skal dog vide at vise servere er indstillet til at blive meget sure, hvis man forsøger at snyde dem og det betyder at du enten bliver nægtet forbindelse, eller i værste fald.
Som www.theunderdogs.org gør det - bliver bannet fra siden i op til en uge.
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2001 - 22:15 #10
http://www.netants.com/ Netant er den absolutte løsning.

Du kan også prøve SmartIBoost som kan hentes på vores expertftp server i mappen internet.

kharder
icq# 71258492
www.expertftp.subnet.dk
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2001 - 22:16 #11
netant 5 timer om en fil, som
Gozilla var 24 timer om at klare på samme forbindelse.
Avatar billede madizone Nybegynder
13. oktober 2001 - 22:18 #12
Kharder > jeg tvivler på Gozilla er nær så offensiv nå den henter fra serveren.
F.eks så bliver man ikke bannet fra Underdogs med Gozilla - men det gør med Download Accelerator.
Nok fordi Gozilla mere er en Download Manager end en Accelerator.
Avatar billede hotpop Novice
13. oktober 2001 - 22:19 #13
madizone> hvad er underdogs?
Avatar billede madizone Nybegynder
13. oktober 2001 - 22:23 #14
http://www.theunderdogs.org/

Hoster en koloenorm mængde gamle spil - fra starten af 80\'erne frem til i dag.
F.eks kan du hente Legend of Kyrandia der...
Over 2000 titler!
Avatar billede kludedukken Nybegynder
13. oktober 2001 - 22:23 #15
Jeg brugte Gozilla da jeg isin tid havde K56 Modem, og det var med større hastighed til følge.

Men som det er nævnt tidliger ! - Det er ikke vilde forbedringer man kan opnå på et analog modem.
Avatar billede blood Nybegynder
14. oktober 2001 - 01:45 #16
Når man downloader fra internettet vil det altid gå hurtigere hvis det er små filer
Jeg er lige nu på en enkel isdn linje dvs. jeg downloader normalt med 7-8 Mbit i sekuntet hvis det er EN stor fil.

Hvis filen bliver delt op til mange små filer.(Når jeg siger små så er det +- 500 Kilobyte) så går downloadningen hurtigere og jeg kommer op på 10-12 Mbit i sekuntet (Sandt)

Derfor kan jeg anbefalt programmet NetAnts og kan downloades på expertftp ftp://mulle.dyndns.dk/FriFtp/Internet/NetAnts/NETANTS.ZIP

Programmet minder meget om GoZilla så kender man GoZilla kender man NetAnts.
Avatar billede madizone Nybegynder
14. oktober 2001 - 01:50 #17
Ahhaaaa...... blood.

A. Den høje hastighed skabes af buffer, den tid der går fra at du requester filen computeren starter tælleren og downloadet. Dvs. tager det 4 sekunder at hente en fil, og computeren først får indlæst og vist download boksen efter 2 sekunder.
Jamen, så vil der står at du har hentet filen med dobbelt hastighed på blot 2 sekunder.
Men whatever.
B. Tror du ikke du mener Kilobyte pr. sekund, og ikke megabit pr. sekund.
Jeg har nemlig en ADSL linje og når det går virkelig godt så kan jeg downloade med 1 mbit pr. sekund!
Avatar billede blood Nybegynder
14. oktober 2001 - 02:00 #18
madizone >> B: Ups min fejl :o)

A: Nej det er ikke min buffer

Hvis du læser Kommentar fra kharder klokken 22:16:18
Så siger han det samme...

Jeg har lavet en test på det (For ca. 3 uger siden)..

+- 25 Mb tar ca. en time uden NetAnts (7-8Kbps)

Samme fil fra samme server to ca. 35-40 Minutter med NetAnts og jeg downloadet med 10-12 Kbps

Du kan selv lave en test på det.. (Husk det skal være en god server)
Avatar billede vszulc Nybegynder
14. oktober 2001 - 04:43 #19
Brug Download Accelerator:
http://download1.speedbit.com/dap5.exe

Jeg har også prøvet Gozilla, men tro mig, DA er lysår bedre...
Avatar billede hotpop Novice
14. oktober 2001 - 20:15 #20
Takker for points :)