Avatar billede phpbuilderdk Nybegynder
13. oktober 2001 - 10:08 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fat i IP adr....

I går var der en der misbrugte den side som jeg havde, og jeg fant frem til dette i log filen:

ip208.arcnxx4.adsl.tele.dk - - [12/Oct/2001:07:10:28 +0200] \"GET /vote.php?afstem=re3 HTTP/1.1\" 302 5 \"http://www.phpbuilder.dk\" \"Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 4.0)\"

Men hvordan for jeg brugers IP adresse frem så jeg kan finde frem til personen....?
Avatar billede cyberdude Nybegynder
13. oktober 2001 - 10:11 #1
dette er hvad du har brug for :
ip208.arcnxx4.adsl.tele.dk - - [12/Oct/2001:07:10:28 +0200]
send det til abuse@tele.dk hvis det er virkelig misbrug, herunder forsøg på at hacke sig vej til \"hemmelig\" information, ud fra den ip208...... og tidspunktet kan tele.dk se hvem af deres kunde rder havede den ip på netop det tidspunkt!
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2001 - 10:11 #2
hvis du pinger den adresse i en dos promt får du flg ip1 95.215.188.208
Avatar billede cyberdude Nybegynder
13. oktober 2001 - 10:12 #3
menne det skal være et seriøst angreb på din server/site førend du får dem til at gøre noget ved det!
Avatar billede phpbuilderdk Nybegynder
13. oktober 2001 - 10:13 #4
Jeg ved ikke om man kan klade det alvoldenlig misbrug, jeg har en afstemning på siden, der er en person som har stem 100 gange den ligger cookie så det skulle ikke lade sig gøre...Men hvad for denne person ud af stemme så mange gange det vil jeg gerne lige snakke med personen om ???
Avatar billede phpbuilderdk Nybegynder
13. oktober 2001 - 10:15 #5
Men jeg ser det som misbrug af siden....
Avatar billede Thomas Nybegynder
13. oktober 2001 - 10:17 #6
Cookies udelukkende er heller ikke nok til at kunne genkende en bruge... det er ikke noget problem at slette en cookie... så misbrug ville jeg ikke betegne det som, nok nærmere nogle andre/bedre sikkerhedsrutiner der skal tages i brug.

//Thomas
Avatar billede cyberdude Nybegynder
13. oktober 2001 - 10:19 #7
tror ikke du får held til at finde personen.........
du kan/må evt. sikre din afstemning bedre, evt. vha. noget session samtidig med den alm. cookie
så skal brugeren ihvertfald lukke sin browser, slette cookien og åbne et nyt browser vindue førend der kan stemmes igen, og tror ikek der er mange af den typpe personer der gider det bøvl..... samtidig kunne du jo evt. også lave en log til afstemningen, som gemte ip adressen, så er det næsten sikkert at den samme person ikke kan stemme mere end 1 gang.......
i dag har de fleste der har adsl den samme ip hver gang de går på nettet, for stofa\'s vedkommende er det sådant at vi har samme ip hver gang vi er på nettet (lidt endnu ihvertfald, der er snak om noget DHCP)
det er stort set de løsninger jeg ser lige p.t........
Avatar billede Thomas Nybegynder
13. oktober 2001 - 10:23 #8
En fortsættelse til det cyberdude nævner>
Gem IP adressen på den der stemmer og smid en cookie. Så skal personen da om ikke andet lukke sin internet-forbindelse helt ned for at kunne stemme igen (hvis det er modem-brugere)...
Avatar billede bonden Nybegynder
13. oktober 2001 - 15:04 #9
Ligen en enkelt kommentar....
Afstemninger kan være meget følsomme over for web-crawlere - jeg har prøvet det et par gange på en af mine sider. Der sker det, at crawleren står og kører frem og tilbage på siden, og derved afgiver en stemme hver gang. Det er somregel tydeligt at se, hvis der er den samme difference mellem mulighederne.
Nogle har fortalt mig, at man kan indsætte en robot-fil - men jeg har ikke fundet ud af dette endnu.
Man kunne også lave noget med, at hvis der afgives mere end 10 stemmer fra samme IP, lukkes der af - hvilket jeg heller ikke har fundet ud af, hvordan man gør endnu:-)