Avatar billede neo4650 Nybegynder
11. oktober 2001 - 19:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

skal finde stien til mit perl ?

jeg har et cgi script som beder mig om at skrive stien til mit perl det ligge lige c drevet og cgi scriptet bliver kørt fra d drevet ? hvordan finder jeg den rigtige sti til mit perl biblotek ?
denne virker ikke #!/urs/local/bin/perl
Avatar billede jumpstart Nybegynder
11. oktober 2001 - 19:14 #1
Det afhænger af hvilken form for Perl du kører og hvilken platform du benytter.

Hvis du benytter en Win + Active State perl er det ikke nødvendigt med at angive stien til Perl interpeteren. Windows finder ud af afviklingen af Perl scriptet via extentions, som fx. .cgi el. .pl
Det skal du naturligvis have sat op.

Hvis du benytter UNIX kan du via Telnet skrive følgende kommando for at finde perl interpeteren.
\"whereis perl\"

Avatar billede thomasledet Nybegynder
11. oktober 2001 - 20:20 #2
\"which perl\" plejer også at give dig et resultat

eller så forsøg dig med stien

#!/usr/bin/perl

som ofte er et bedre bud end #!/usr/local/bin/perl
Avatar billede thomasledet Nybegynder
11. oktober 2001 - 20:21 #3
ups!! ser at du omtaler et \"c drev\"... så er det nok ikke linux/unix, men windows...

på windows skal du ikke angive nogen sti til perl
Avatar billede affag Nybegynder
27. oktober 2001 - 19:01 #4
Hvis du har installeret perl i \"c:\\prorgammer\\perl\" skal dine scripts starte med: #!c:\\programmer\\perl
hvis det ikke virker skal du bruge skråstreger i stedet for!