Avatar billede jpt Nybegynder
10. oktober 2001 - 21:07 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Download MP3 fra hjemmeside

Jeg har en MP3 fil som folk gerne må kunne downloade fra en hjemmeside. Jeg har prøvet med følgende html linjer :
1.
<.\\musik\\xxxx.mp3>
2.
<file://xxxx.mp3>

Men de virker ikke :(
Når jeg klikker på linket får jeg en \"kan ikke vise siden\"

Er der nogle der har kommandoen eller bare kan give nogle hints ?

jpt
Avatar billede nute Nybegynder
10. oktober 2001 - 21:09 #1
hvorfor smider du ikke bare en:

<a href=\"dinmp3fil.mp3\">Last ned</a>

/nute
Avatar billede prof2 Nybegynder
10. oktober 2001 - 21:10 #2
Virker dette ikke ?

<a href=\"xxxx.mp3\">HER ER FILEN</a>
Avatar billede fri-hash Nybegynder
10. oktober 2001 - 21:29 #3
HOWTO: Raise a File Download Dialog Box for a Known MIME Type: http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q260/5/19.ASP

HOWTO: Download a File Without Prompting: http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q244/7/57.ASP

Avatar billede jpt Nybegynder
10. oktober 2001 - 21:33 #4
<a href=\"dinmp3fil.mp3\">Last ned</a>
Virker ikke :(
Min linje ser således ud
<a href=\".\\songs\\glade\\glade.mp3\">mp3</a>

Med denne linje får jeg \"kan ikke vise siden\"
Avatar billede tsocm Nybegynder
10. oktober 2001 - 21:54 #5
prøv i stedet at skrive den fulde sti til filen ex.

eller det kan også være som jeg lige har rette \\ der skal skiftes ud med /

<a href=\"http://www.minside.dk/songs/glade/glade.mp3\">mp3</a>
Avatar billede tsocm Nybegynder
10. oktober 2001 - 21:55 #6
eller

<a href=\"./songs/glade/glade.mp3\">mp3</a>
Avatar billede tsocm Nybegynder
10. oktober 2001 - 21:56 #7
ellers forklar hvor henne filen ligger i dit dir. i forhold til hvor siden er, det kunne være det var en grund.
Avatar billede jpt Nybegynder
10. oktober 2001 - 22:13 #8
<a href=\"http://www.minside.dk/songs/glade/glade.mp3\">mp3</a>

Har lige testet men det virker heller ikke, besked filen findes ikke fremkommer. Jeg har checket at filen ligger der og at stien er korrekt. Burde det ikke bare virke ?
Avatar billede tsocm Nybegynder
10. oktober 2001 - 22:16 #9
jo det burde det... hvad er din side, og hvor ligger filen henne af.
Avatar billede tsocm Nybegynder
10. oktober 2001 - 22:17 #10
jeg formoder du har rettet stien til dit aget navn. :-)
Avatar billede jpt Nybegynder
10. oktober 2001 - 22:28 #11
jo jeg har rettet siden til min egen side. tømt cachen i min browser og checket at alt er skrevet med små bogstaver, men ak intet nyt virker stadig ikke.
Avatar billede tsocm Nybegynder
10. oktober 2001 - 22:33 #12
skriv nu dit domæne.... og hvor filen ligger.
Avatar billede jpt Nybegynder
10. oktober 2001 - 22:35 #13
jeg har fundet fejlen et mellemrum i filnavnet før .mp3.

Tak for hjælpen

www.doktorlyd.dk