Avatar billede b.g.petersson Nybegynder
09. oktober 2001 - 20:57 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Fladskærm

Giver en 15\" TFT Fladskærm der kører 1024x768 v. 60 KHz, et roligt billed?
Avatar billede kludedukken Nybegynder
09. oktober 2001 - 20:58 #1
Der anbefales min. 75 hz for at det ikke generer dit syn på sigt ! - Så nej det er ikke så godt.
Avatar billede bbs Nybegynder
09. oktober 2001 - 20:58 #2
Tjah, det er da vidst fint nok, det skal vidst være ved 50KHz før der kommer problemer.
Avatar billede bbs Nybegynder
09. oktober 2001 - 20:59 #3
k\'
Takker kludedukken ;)
Avatar billede kludedukken Nybegynder
09. oktober 2001 - 21:02 #4
citat fra skærmguiden på edbpriser.dk :
\"Det absolutte minimum for skærmopdateringen bør være 70Hz. Her vil de fleste opfatte billedet som roligt, men mange – især professionelle – kræver højere billedopdateringer. Det anbefales, så vidt muligt, at vælge en skærmopdatering på mindst 75Hz.\"

Læs evt. det hele : http://www.edbpriser.dk/guider/monitor.asp
Avatar billede maniacdog Nybegynder
09. oktober 2001 - 21:03 #5
En TFT fladskærm _ER_ rolig. Jeg har selv en Compaq 15\" og den er mere rolig i billedet end min 19\" skærm ved 75Hz. En Fladskærm er rigtig god hvis du sidder og arbejder meget ved din computer eller lider af hovedpine m.m.
Ja den kan også bruges til og spille på, jeg har ingen problemer. Kort sagt, De er dyre men jeg kan sagtens stå inde for at det er en god skærm.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
09. oktober 2001 - 21:06 #6
Kludedukken> Ja, men der står intet omkring det er en Fladskærm eller en alm. skærm vel?

Prøv og find noget ala det samme hvor der direkte står at det er til en TFT TFT skærm.
Ud fra det citat du har fundet dig står der bl.a. omkring en TFT skærm (ikke en alm. som du har fundet)

\"Fordelen ved disse skærme er, at de er utroligt tynde og lette, og de er behagelige for øjnene at kigge på. \"
Avatar billede kludedukken Nybegynder
09. oktober 2001 - 21:11 #7
maniacdog > Det er jo en guide for begge typer skærme og hz tallet er jo gælden for ALLE skærme !

Har læst tests af både fladskærme og almindelige skærme og der omtales hz talet jo som lige vigtigt ! - Det er jo ikke bare det at skærmen er flad, at den er lækker at se på vel !

Fordelen ved disse skærme er, at de er utroligt tynde og lette, og de er behagelige for øjnene at kigge på. \" - Ja, men selvfølgelig hvis skærmens egenskaber er derefter !

Avatar billede maniacdog Nybegynder
09. oktober 2001 - 21:16 #8
kludedukken> En ting er at læse hvad der skrives og en anden ting er at sidde og bruge en til daglig.
Ja jeg ved da godt at det de skriver ikke kun er sludder men min skærm (TFT) ved 60Hz (Som er det jeg kører i) er lige så rolig som min alm. ved 75Hz.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
09. oktober 2001 - 21:23 #9
maniacdog > Helt sikkert at \"personlig erfaring\" er fint.
Men at du bare skriver at den er \"lækker at se på...bla..bla..\" er ikke alt !
Begge skærmes billedkvalitet vil også afhænge af skærmopdateringen (hz) !

Der står jo også i guiden, at \"En stor skærm er mest behagelig for øjnene\" - men det betyder jo på ingen måde at man bare skal gå ud og købe en tilfældig 21\" skærm !
Avatar billede maniacdog Nybegynder
09. oktober 2001 - 21:28 #10
Kludedukken> Ja, jeg tror vist jeg har sagt hvad der er at sige. Hvis en TFT skærm var ligeså billig som en alm. skærm idag, så ville jeg 110% sikkert købe sådan en i stedet. Hvad enten det er til spil eller webdesign. Billedet er roligt og jeg har slet slet ikke fortrudt mit køb.

Men okay, vi har ikke alle samme smag.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
09. oktober 2001 - 21:29 #11
Tests har også vist at de ikke er gode til spil, men måske du er nem at stille tilfreds !
Avatar billede maniacdog Nybegynder
09. oktober 2001 - 21:30 #12
Desuden har jeg heller ikke sagt at den er utrolig lækker at se på m.m. Hvis jeg har, så må jeg være træt og beder om tilgivelse.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
09. oktober 2001 - 21:31 #13
Nem og nem, alle har vel deres krav.
Men jeg kan sige at jeg er ikke den type person der ikke bare går ud og køber en skærm. Og jeg er heller ikke ligefrem \"Ud og køb den dyreste så jeg kan blære mig\" typen.
Jeg finder en god skærm, med nogle anmeldelser og så køber jeg den. Er den god, så beholder jeg den og er den dårlig så får jeg den byttet. Det er der ingen problemer i.
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2001 - 21:34 #14
Alle jer der sammenligner Hz på en TFT-skærm og en CRT-skærm skulle have bollerne klippet af :)

Fordelen ved TFT er at den har et meget mere stabilt billede, og derfor ikke behøver så mange Hz.

Tænk på et TV der kører 50 Hz. Bliver man træt i øjnene? Næh...
Avatar billede donjensen Nybegynder
09. oktober 2001 - 21:34 #15
Et fjernsyn kører kun 50 khz, med mindre det selvfølgelig er et 100, hvilket er noget fup da det samme billed bare kommer 2 gange da signalet ikke er på 100
Avatar billede donjensen Nybegynder
09. oktober 2001 - 21:36 #16
khz *lol*
Avatar billede maniacdog Nybegynder
10. oktober 2001 - 06:49 #17
el_barto> Tak =)