Avatar billede larsbirk Nybegynder
18. februar 2000 - 23:49 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

ReMails

Har læst et eller andet sted at det skulle være muligt at sende en mail uden at modtager kan se det, men HVORDAN?
Avatar billede fcs Novice
18. februar 2000 - 23:54 #1
Uden at modtageren kan se hvad?
Avatar billede larsbirk Nybegynder
19. februar 2000 - 00:18 #2
Jamen altså så kan jeg jo rende rundt og oprette mail-adr. alle mulige og umulige steder og det var ikke det der var meningen.
Egentlig er det et vædemål med een jeg mødte da jeg var på ferie i sommers og et eller andet sted går det min ære for nær at skulle betale en øl til ham, når vi igen mødes til sommer.
Lars.
Avatar billede larsbirk Nybegynder
19. februar 2000 - 00:20 #3
Ja, undskyld men jeg er stadigvæk lidt våd bag ørene, hvad internettet angår.
Meningen var at modtager ikke skulle kunne se afsender...
Lars.
Avatar billede fcs Novice
19. februar 2000 - 00:22 #4
OK, så forstår jeg bedre. Umiddelbart er det ikke muligt, men der findes nogle programmer, som kan sørge for at du sender dem anonymt. Jeg prøver lige at finde nogen og vender tilbage!
Avatar billede fcs Novice
19. februar 2000 - 00:24 #5
Prøv denne her: http://www.er.uqam.ca/merlin/fg591543/gm/GM51.zip Det er et program som kan sende emails anonymt.
Avatar billede larsbirk Nybegynder
19. februar 2000 - 00:26 #6
Det var ligegodt s....

Jeg har ikke mere end lige fundet frem til jer og så kommer der svar så hurtigt...

'vaaaaa' sidder i døgnvagt?
Lars.
Avatar billede fcs Novice
19. februar 2000 - 00:28 #7
Nej, men jeg sidder lige og hygger mig lidt på nettet og så kan man jo lige så godt hjælpe sine medmennesker. Prøv at hente programmet og test det. Jeg har ikke selv brugt det, men har hørt at det er godt! Held og lykke!
Avatar billede fcs Novice
19. februar 2000 - 00:30 #8
Jeg kan se at du allerede har accepteret mit svar. Det er OK, men generelt kan det være en god ide at vente indtil man er sikkert på at man har fået et svar man kan bruge. Hvis du får nogen problemer med det link jeg gav dig, så sige til og vi finder ud af noget, OK?
Avatar billede larsbirk Nybegynder
19. februar 2000 - 00:33 #9
Jamen, dette er den kedlige del af det. Jeg sidder på netcafe og det er ikke tilladt at installerer programmer på deres comp. Dette skaber også andre problemer for mig... Jeg ville enormt gerne downloade programmet X-Setup fra www.xteq.com (tror jeg det hedder), men filen er på 2-2.5 MB, ka' du løse den?
Lars
Avatar billede fcs Novice
19. februar 2000 - 00:36 #10
Har du ikke en internetforbindelse derhjemme?
Avatar billede larsbirk Nybegynder
19. februar 2000 - 00:46 #11
Nej desværre, det kræver en meget lang forklaring så hvis du er nysgerrig nok så send mig din e-mail... du har jo min.
Lars.
Avatar billede fcs Novice
19. februar 2000 - 00:50 #12
nej, jeg har ikke din, men min er braun@mail1.stofanet.dk
Avatar billede larsbirk Nybegynder
19. februar 2000 - 00:51 #13
Har kørt programmet fra en floppy ( mon det er en go' ting) og serveren kommer med svaret:
550 ... we do not relay          Suggestion: Try a diffrent server
Herefter kan der kun trykkes ok
UPS, 'va' nu?
Avatar billede fcs Novice
19. februar 2000 - 00:54 #14
Jeg tror at du kan slå det der med relay fra, men så kan modtageren vist nok se hvilken ip adresse der er sendt fra. Det betyder dog ikke noget, da du sidder på en netcafe og er relativt anonym derigennem!
Avatar billede larsbirk Nybegynder
19. februar 2000 - 00:59 #15
Check din mail - snarest

Lars
Avatar billede villadsen Nybegynder
19. februar 2000 - 02:00 #16
Avatar billede larsbirk Nybegynder
19. februar 2000 - 02:07 #17
Hej Villadsen... tusind tak for hjælpen, men jeg kunne godt tænke mig at vide om IP-adr. vil kunne spores?
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
19. februar 2000 - 11:56 #18
IP-adds kan spores....
Avatar billede fcs Novice
19. februar 2000 - 12:51 #19
Avatar billede villadsen Nybegynder
19. februar 2000 - 14:04 #20
Jeg kan ikke umiddelbart se min IP i headeren:

Return-Path: <nobody@cotse.com>
Received: from teaminternet.dk ([195.249.40.122])
    by commando.mobilixnet.dk (8.9.2/8.9.3) with SMTP id OAA83252
    for <mail2villadsen@mobilixnet.dk>; Sat, 19 Feb 2000 14:01:14 +0100 (CET)
Received: from cotse.com (216.112.42.58[216.112.42.58])by TI(MailMax 3.051) with ESMTP id 3831415 for <karsten@villadsen.com>; Sat, 19 Feb 2000 14:02:12 +0100 WST
Received: (from nobody@localhost)
    by cotse.com (8.9.3+Sun/8.9.2) id IAA03301;
    Sat, 19 Feb 2000 08:12:53 -0500 (EST)
Date: Sat, 19 Feb 2000 08:12:53 -0500 (EST)
Message-Id: <200002191312.IAA03301@cotse.com>
To: karsten@villadsen.com
From: anonymous@cotse.com
Subject: test
X-Mailer: anonmail 1.0 packetderm.cotse.com/anonmail.htm
Status:

**********************************************************
This message came from an anonymous source,
It may not originate from any address included
in the message:
**********************************************************

test

--
To block yourself from receiving anonymous messages
go to http://packetderm.cotse.com/cgi-bin/blockit.cgi.
You can instantly block it if it is being abused.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
19. februar 2000 - 14:41 #21
Prøv at henvende dig til webmasteren på cotse.com og beklage dig over spam... På den måde plejer de at oplyse hvilken IP, der har sendt mailen (Jeps, de logger din IP, når du sender :o)
Avatar billede hojben Novice
19. februar 2000 - 23:26 #22
Bare lige en kommentar:
550 ... we do not relay

bruges af mange udbydere for at irretere kunder der ikke kobler op via dem.. man skal altså sende via udbyderens SMTP-Server..
Avatar billede ravelin Nybegynder
21. februar 2000 - 09:26 #23
Hojben det er sguda ikke så underliget at de gør det. Hvis det var mig ville jeg da heller ikke have at du sendte igennem min postserver og især min båndbredde.
Forøvrigt er det jo også et antispam measure, der gør at hvis der er nogen der sender spam så er det deres egne kunder som de derved hurtigt kan finde frem til hvem er.
Avatar billede larsbirk Nybegynder
21. februar 2000 - 17:08 #24
Hej Gutter!

I er sgu lige et nummer for avanceret... Jeg er med på IP adr. og jeg kan da også godt se at det som Tigerdyret siger er logisk, men ,men...
'va' fan' er SMTP ? er der nogen af jeg der kan beskrive for mig hvordan jeg vinder den forbandet bajer. Okay det kræver lidt historie: Var på sommerferie i det store udland, møder en skide fin fyr, vi får nogle bajer og tilbringer i det heletaget meget tid sammen... så pludselig i min brandert siger jeg til ham (ævle-bævle) E-mails og så sad jeg på krogen. Nuvel, da jeg ikke er så begangen som jeg umiddelbart gav udtryk for, er jeg tyr til jer - genier

HJÆLP

Lars
Avatar billede larsbirk Nybegynder
21. februar 2000 - 17:27 #25
For helved, det åndssvage tastatur, jeg må finde mig et nyt - UNDSKYLD.

Lars