Avatar billede cse Nybegynder
07. oktober 2001 - 09:22 Der er 7 kommentarer

Tænd monitoren fra et program

Hej

Er der nogen der ved hvordan man får monitoren til at tænde, efter den er gået i powersave, fra et program ?

Det jeg ønsker er at når jeg modtager data på serieporten, skal skærmen tænde hvis den er gået i powersave.

Med venlig hilsen
Carsten
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. oktober 2001 - 11:21 #1
Jeg ved at man kan starte monitoren, hvis man har sat faxmodtageren til at modtage fax.
Modem skal være sat til i Power management Setup i bios.
Det er ikke alle bios der har denne facilitet.

Ja, faktisk kan man starte PC fra slukket tilstand!
Avatar billede cse Nybegynder
07. oktober 2001 - 11:27 #2
Til retaxes
Yes, den feature kender jeg, men det er ikke et modem jeg har på og der kommer ikke noget på Ring signal på RS232 porten, og PC\'en er ikke slukket (det er en web server). Når man enabler den feature der kan tænde PC\'en så tænder det for PC\'en, men hvis det kun er monitoren der er i powersave og resten af systemet er tændt, så tænder monitoren ikke fordi der kommer data på serieporten.
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. oktober 2001 - 11:47 #3
Nå, det fremgik ikke af din indledning at der var tale om en webserver.
Jeg kan så ikke hjælpe dig videre, det var jo også et forslag!
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2001 - 15:56 #4
Brug pcAnywhere
Avatar billede cse Nybegynder
08. oktober 2001 - 18:23 #5
Det lader til at være svært, men jeg har lavet en lavteknologisk løsning som virker nogle gange, den går ud på at lave en Sendkeys char$(0), nogle gange tænder skærmen, men ikke hver gang.
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2014 - 11:00 #6
Lukker
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2014 - 11:00 #7
Lukker