Avatar billede prebencharlie Nybegynder
07. oktober 2001 - 01:47 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Hvor mange ram??

Hej
Jeg så en gang her på eksperten at win98 kun max kan køre med 512 MB ram hvor var det nu man kunne læse om det???
Avatar billede bouggi Nybegynder
07. oktober 2001 - 01:50 #1
Er du helt sikker på at du har set det her på eksperten, for mig bekendt kan win98 kun understøtte 256...
Dog kan du ved hjælp af viise specielle indstillinger som jeg ikke skal begive mig ud i få den til at brug evt. 128 mb til Swapfilen
Avatar billede bouggi Nybegynder
07. oktober 2001 - 01:51 #2
Sorry.. for min stavemåde men har lige holdt føsdag for konen og har nærmest kvalt en flaske vodka så føler mig lidt svimmel
Avatar billede fuldstop Nybegynder
07. oktober 2001 - 01:52 #3
I følge microsoft dk understøtter win98 op til 2Gb ram, men mener også at have hørt her på eksperten at det bliver ustabilt over 512 Mb.
http://www.microsoft.com/Danmark/Support/xmlkb/DA730/1/13.ASP
Avatar billede fuldstop Nybegynder
07. oktober 2001 - 01:53 #4
Ja det kan man godt blive lidt rundtosset af*s*
Avatar billede zycho Nybegynder
07. oktober 2001 - 02:02 #5
Det er vist noget med at hvis man kommer flere ind end 512 MB RAM i Windows 98 så kommer det enten til at køre dårligere end hvis man havde 512 MB eller også er der ingen forskel!

Dette er der i hvertfald før blevet sagt på eksperten!!!!
Avatar billede prebencharlie Nybegynder
07. oktober 2001 - 02:03 #6
Ja jeg bliver også helt rundtosset men jeg havde selv probl. med mit asus geforce2 og over 512 mb ram og fik at vide at win98 ikke kunne håndtere så mange ram dengang havde jeg 1024Mb i og måtte tage den ene ramblok ud
Avatar billede makse Nybegynder
07. oktober 2001 - 02:09 #7
Avatar billede jakoba Nybegynder
07. oktober 2001 - 02:30 #8
Selve operativsystemet Win98 kan kun udnytte 128 Meg ram. Men det kan administrere meget mere så programmer der ønsker at bruge mere kan godt få det allokeret og bruge det.
næste grænse er ved 512 Meg hvor en eller anden casheliste løber fuld. Der skal man ind og justrere et eller andet (ikke aktuelt for mig) før det er muligt at få fordel af yderligere ram i maskinen. se makses link.
Avatar billede drone Nybegynder
07. oktober 2001 - 02:32 #9
har du mere en 512, så skift til windows 2000. Du vil aldrig fortryde det.
Avatar billede camila Nybegynder
07. oktober 2001 - 02:36 #10
drone>>
Det kommer du til at fortryde jeg har selv kørt med win 2000 og har kun haft problemer og skiftede derfor til win 98 SE :-)))
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
07. oktober 2001 - 08:41 #11
camilla-> tror du ikke det er et spørgsmål om opsætning, min win2k har da kørt over det sidste års tid og har da ikke givet probs...ikke engang da jeg skiftede mobo.
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
07. oktober 2001 - 11:27 #12
Det er korrekt at Win98 KAN blive ustabil hvis man har mere end 512 mb ram:
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q253/9/12.ASP?LN=EN-US&SD=gn&FR=0

Du kan dog godt køre med mere, men stabiliteten af computeren vil sikkert falde en del :(

::sunlock.dk::
Avatar billede cyberboss Nybegynder
07. oktober 2001 - 23:34 #13
WINDOWS 98

Kan kun håndtere/udnytte op til 192 ram men den kan godt have flere ram,  men den kan ikke udnytte mere end de 192 ram. Men den kan da godt have f.eks 512 ram. derefter bliver der memmory fejl.
men hvorfor have mere end den kan udnytte, det er da spilt.

Med venlig hilsen
Avatar billede drone Nybegynder
08. oktober 2001 - 10:56 #14
camila -> nu har jeg kørt med det i 6 måneder, ingen problemmer. Det er et spørgsmål om at sætte sig ind i et nyt styresystem. Samt at få skaffet sig nogle ordentlige drivers.
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
08. oktober 2001 - 22:37 #15
Takker for points ;)

::sunlock.dk::
Avatar billede prebencharlie Nybegynder
19. maj 2002 - 13:02 #16
Jeg lukker spørgsmålet