Avatar billede sa Nybegynder
04. oktober 2001 - 18:20 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Java-appletter i NetScape 6.1 under RedHat 7.1

Jeg har forsøgt at installere den seneste netscape-udgave (6.1), men så snart en side med java-appletter skal vises, låser browseren, og der er ikke anden udvej end at slå den ihjel.

For at finde en løsning på problemet har jeg bl.a. installeret den seneste stabile kerne (2.4.10), men dette havde igen effekt.

Desuden har jeg prøvet at bruge mozilla, men visning af java-appletter har samme effekt i den.

Ydermere har jeg flere gange installeret styresystemet fra bunden (bl.a. en gang med alle pakker), men problemet består stadig.

Min maskine er en HP omnibook 6000.

Grunden til de mange point på spørgsmålet er, at jeg ikke kan undvære en velfungererende browser i forbindelse med mit daglige arbejde.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
04. oktober 2001 - 18:47 #2
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
04. oktober 2001 - 18:54 #3
Index of all Consumer articles
http://help.netscape.com/kb/consumer/
Avatar billede sa Nybegynder
04. oktober 2001 - 19:51 #4
-> eric-pedersen:

/usr/X11R6/lib/X11/fonts/75dpi er installeret korrekt og optræder under chkfontpath --list.

Miljøvariablen MOZILLA_FIVE_HOME peger ligeledes korrekt på /usr/local/netscape, hvor jeg har installeret programmet.

Miljøvariablen CLASSPATH er ikke sat.
Avatar billede sa Nybegynder
04. oktober 2001 - 19:58 #5
-> kapla0:

Efter hvad jeg kan læse mig til, skulle det angivne løsningsforslag ikke have relevans for version 6.1.

Alligevel har jeg dog prøvet at sætte antallet af farver ned til 256, men det ser desværre heller ikke ud til at afhjælpe mit problem. (Omend det under alle omstændigheder ville være en midlertidig løsning).
Avatar billede sa Nybegynder
04. oktober 2001 - 19:59 #6
Forslag om at bruge helt andre browsere eller tidligere udgaver har ikke interesse ;-)
Avatar billede kapla Nybegynder
04. oktober 2001 - 20:08 #7
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
04. oktober 2001 - 22:37 #8
hjalp kapla\'s link eller skal vi lede videre
Avatar billede sa Nybegynder
04. oktober 2001 - 23:19 #9
Udmiddelbart ser det ikke ud til at hjælpe.

Jeg har brugt et par timer på at teste de forskellige forslag i materialet, men resultatet ser ud til at være det samme.

Hvis LD_LIBRARY_PATH sættes til mappen med den gamle udgave af libc (det gør jeg i scriptet run-mozilla.sh, da dette script overskriver tidligere værdier), kan programmet ikke starte, da det mangler en række andre libraries.

Generelt ser denne løsning ligeledes ud til at være rettet mod tidligere udgaver af Netscape, og indtilvidere har det som nævnt ikke hjulpet.
Avatar billede sa Nybegynder
18. december 2001 - 01:15 #10
Desværre var der ikke nogen af jeres - ellers gode - forslag, der kunne afhjælpe problemet.

Efter at der er udkommet nye udgaver af den berørte software, ser problemet ikke ud til at eksistere mere (anvender Enigma og NS 6.2).

Jeg giver et par point for ulejligheden...
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
18. december 2001 - 15:33 #11
takker for point