Avatar billede cape Nybegynder
03. oktober 2001 - 11:05 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Move focus...?

Hejså Alle sammen...

Et lille hurtigt problem.

Efter en bruger har tastet en dato ind i et felt så skal focusén automatisk flytte focusen til et andet felt...Men Hvordan ?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
03. oktober 2001 - 11:06 #1
Ehm, hvor lang er den dato??
Avatar billede cape Nybegynder
03. oktober 2001 - 11:08 #2
det er en part af en dato. to. som 10.

Avatar billede nute Nybegynder
03. oktober 2001 - 11:08 #3
hvis du krever at brukeren sakl taste inn i formatet: dd-mm-yyyy, så er nok dette den enkelste måten å gjøre det på

<input type=\"text\" name=\"dato\" onkeyup=\"(this.value.length == 10)?document.formnavn.elementsomskalhafokus.focus():void(null);\">

Dette er ikke den sikrete måten, men den raskeste

/nute
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
03. oktober 2001 - 11:09 #4
<input type=\"text\" name=dato\" onblur=\"document.formnavn.feltnavn.focus();\"/>
Avatar billede cape Nybegynder
03. oktober 2001 - 11:15 #5
moonduck...nej for simpelt.

Nute - Det virker.....hvad med NS ? virker det der ?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
03. oktober 2001 - 11:18 #6
for at det virker i Netscape har jakoba tidligere gjort opmærksom på at setTimeout er en god løsning.
Avatar billede cape Nybegynder
03. oktober 2001 - 11:21 #7
Der virker i NS.

Men det gør desværre også det at man ikke kan bruge \"tab-knappen\" på tastaturet, da efter den har skrevet 2 tal i ikke kan gå tilbage...hvordan løses det ?
Avatar billede cape Nybegynder
14. november 2001 - 12:51 #8
ingen svar
Avatar billede nute Nybegynder
14. november 2001 - 12:54 #9
ehhh....hva så med mitt svar @ 03/10 2001 11:08:49. du skrev jo selv at det virket...