Avatar billede gjoede Nybegynder
01. oktober 2001 - 21:09 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Fra dansk 98 til engelsk 2000?

Jeg har pt. dansk windows 98 på min PC. Imidlertid vil jeg gerne installere den engelske win 2000. Windows finder selv ud af, at den skal lave en \"clean install\" pga sprogskiftet, men mens windows 2000 undersøger systemet går den på blå skærm med en fejl angående noget disc error. Jeg har netop formateret Pc\'en i dag, så der skulle ikke være noget at komme efter. Points at hente gutter!
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
01. oktober 2001 - 21:14 #1
Original Win2k ;)...Hmn..Ja..Hvis du tager de startdisketter der følger med ellers hent dem på www.bootdisk.com og sæt den enten til at boote fra Cd rom drevet i bios..Eller brug startdisketter...
Avatar billede gjoede Nybegynder
01. oktober 2001 - 21:19 #2
Selvfølgelig original ;). Jeg har prøvet at boote fra cd rom drevet i bios. Jeg kiggede på bootdisk.com. Der så ikke ud til at være en til win 2 k?
Avatar billede omen Nybegynder
01. oktober 2001 - 21:33 #3
www.dug.adsl.dk/omen/boot98se.exe Hent den, lav en bootdisk, boot op i dos med CD-rom(fra disketten du lige har lavet), gå ind på dit CD-rom drev, skriv \"cd i386\" og skriv \"winnt\" Så skulle du være godt på vej til at installere Win2000. Det bliver en Clean Install.
Avatar billede gjoede Nybegynder
01. oktober 2001 - 22:19 #4
Tak for de gode råd. Pga. arbejde får jeg først muligheden for at prøve begge forslag af i morgen. Så må vi se hvem der render med de velfortjente points. Tak igen gutter!
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2001 - 22:56 #5
Det er højst sansynligt, at din pc ikke er klar til windows 2000. Prøv at kører tjek programet fra microsoft, Windows 2000 klar. Kan hentes via www.expertftp.subnet.dk

Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2001 - 22:56 #6
Ligger på ftpserveren i mappen system.
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
02. oktober 2001 - 05:30 #7
Hejsa....

Et andet godt tip, er at du skal huske at kopiere det bibliotek over på din HDD, som hedder i386......der er faktisk det samme som \"options/caps\" i Win98.....der ligger de fleste drivere osv., du kan få brug for. En anden lille ting, er at du på din Win98 cd, skal kopiere den fil der hedder \"smartdrv\" ud på din opstartsdiskette. Slet den der hedder \"vigtigt.txt\" på disketten, så kan smartdrv sagtens være der. Kør smrtdrv først, og installer derefter Win2000.....så installerer den en del hurtigere....:o)

Good luck

Mr.Athlon
Avatar billede gjoede Nybegynder
02. oktober 2001 - 11:24 #8
jeg har prøvet lidt af hvert nu. Det samme sker: Når der kommer en blå \"Windows 2000 setup\" skærm, undersøger programmet nogle filer, hvorefter der kommer en mørkeblå skærm med en masse tekst. Øverst står der: inaccesible_boot_device.

Jeg har kigget på mit d: drev. Det er FAT.

Hvad f..... sker der?
Avatar billede gjoede Nybegynder
02. oktober 2001 - 18:01 #9
Tak for det hele. Jeg er gået helt andre veje, da det åbenbart lå dybere i pc\'eren end som så.

Avatar billede mr.athlon Nybegynder
02. oktober 2001 - 20:32 #10
Takker for points.....:o) Hvad var der galt med den ?
Avatar billede omen Nybegynder
02. oktober 2001 - 21:56 #11
Jamen så skal vi da ikke have point, hvis det ikke var nyttige svar.