Avatar billede gjoede Nybegynder
01. oktober 2001 - 11:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ændre boot device?

Jeg skal have formatteret og geninstalleret Windows. Hvordan er det lige jeg ændrer boot device, så maskinen starter op på CD-romen?
Avatar billede reptile Nybegynder
01. oktober 2001 - 11:56 #1
Du skal ændre det i bios...
Avatar billede gjoede Nybegynder
01. oktober 2001 - 11:59 #2
hvordan kommer jeg ind i det?
Avatar billede reptile Nybegynder
01. oktober 2001 - 12:00 #3
Tryk Delete under opstart af computeren, der hvor computeren tæller ram...
Avatar billede -xerox- Nybegynder
01. oktober 2001 - 12:03 #4
Du skal i bios og ændre det. Ved mig står det under \"Advanced Chipset Features\". Der kan du så vælge der forskellige.

-XeRoX-
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
01. oktober 2001 - 12:07 #5
Når din maskine er lige ved at starte op vil der være en eller anden tast, man kan trykke på for at komme til SETUP (BIOS konfigurationen). Afhængigt af hvor gammel din PC er vil det enten stå under menupunktet Boot options (gamle maskiner) eller noget med Advanced CMOS setup. Det vil under alle omstændigheder være et af de 4 første menupunkter i de nye maskiner.

På nogle maskiner hedder det BOOT sequence, og man kan skifte mellem de forud definerede rækkefælger med Page Up/page Down (f.eks. kan det være \"A, C, CDROM, SCSI\"). Du vil nok gerne have at den er noget i retningen af \"CDROM, A, C\".

På andre maskiner kan man selv vælge primary, secondary ternary osv. boot device, som regel er det A, der er Primary, men den ændrer du bare til CDROM (ATAPI CDROM) og sørger for at Harddisk er Secondary eller Ternary boot device.

Når du er færdig skal du gemme din opsætning og exite SETUP hvorved din maskine genstartes (de fleste SETUP gemmer ved at man trykker på F10, men ellers er der en menu, der gør det).

Held og lykke ;-)
Avatar billede gjoede Nybegynder
01. oktober 2001 - 16:12 #6
Tak skal I ha\' allesammen