Avatar billede roadkill Nybegynder
29. september 2001 - 18:29 Der er 20 kommentarer og
5 løsninger

Kritik

Kommenter venligst http://www.dvdcentrum.dk - og kun saglig kritik, tak.

For at komme væk fra \'her åbner snart\' forsiden, klik på logoet øverst.

Siden er ikke færdig; bestillingssystemet er ikke implementeret, ej heller avanceret søgning.

Idéen er, at siden skal være så nem at finde ud af, at min mor også kan bruge den (hun har prøvet, og det gik næsten...). Derfor er jeg mest af alt interesseret i at høre, om der er ting, som virker forvirrende, misvisende eller er svært at forstå. Så på med \'dumme\'-brillerne og skyd!
Avatar billede steven_a Nybegynder
29. september 2001 - 18:34 #1
Rimelig pæn og overskuelig. Logoet er dog alt for stort.

Farven er god, men når man kører over linkene bliver de gule - det er grimt.

Det ser meget godt ud.

Loadede hurtigt

9@13
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
29. september 2001 - 18:34 #2
Fin side. Dog mener jeg at den gule farve der kommer når du fører musen over linksene er \"upassende\".
Og så stødte jeg lige på den her
UPDATE Besøgende SET =\'\',download_tæller=download_tæller+1 WHERE bid=6
You have an error in your SQL syntax near \'=\'\',download_tæller=download_tæller+1 WHERE bid=6\' at line 1

Din idé med at lave skygge på kasserne kan jeg godt li\' :)

Og så sku\' logoet i toppen måske være lidt mindre.

Håber det var til hjælp!

\\\\ -> RAZ
Avatar billede osaka_san Nybegynder
29. september 2001 - 18:42 #3
Logoet fylder ½ af den første skærm i 800x600. Måske kunne man bruge den plads til noget bedre ;-)

Mvh.
Oscar Eg Gensmann
Avatar billede roadkill Nybegynder
29. september 2001 - 19:26 #4
Okay, den gule farve er væk... og jeg har også tænkt på at lave et mindre logo til folk med \'små\' skærme... Tak for hurtig+god respons
Avatar billede osaka_san Nybegynder
29. september 2001 - 19:36 #5
roadkill>

Jeg ved ikke helt om du bør definere 800x600 som små skærme ;-) Personligt kører jeg i 1280x1024 på en 19\" skærm, men bemærkelsesværdigt nok så er mit browservindue næsten altid i størrelsen 800x600 - eller 800x800.

;-)
Avatar billede geek! Nybegynder
29. september 2001 - 19:38 #6
Ja jeg mener også logoet burde være mindre...

Men ellers er den meget flot, og nogle flotte farver..

Samt man henter den hurtigt
Avatar billede roadkill Nybegynder
29. september 2001 - 19:42 #7
Det var også derfor, jeg satte \' om små... jeg ved godt, at mange stadig har 15\"-skærme... men jeg forstår ikke, at du ikke kører din browser i fullscreen. Men det skal jeg jo ikke blande mig i, og derfor skal der osse ske noget med logoets størrelse... Jeg vil bare gerne gøre det dynamisk, således at små browservinduer får små logi og store vinduer store logi... Arbejder på sagen :)
Avatar billede jakoba Nybegynder
29. september 2001 - 19:44 #8
Du gør ihvertfald dit bedste for at gøre den forvirrende og afskrækkende. med nystiske ting og symboler der ikke bliver forklaret.

indkøbsvognen er god, bortset fra at billedet burde være det samme link som info nedenunder.

listen med film i højre side er også god.

Logoet er stort, kedeligt og fortæller ingenting. hvad med en tekst i retning af \"Køb DVD-film fra DVD-centrum\" (ordet DVD er faktisk ikke mere end 1 eller 2 år gammelt; masser af mennesker har ikke fået ind på rygmarven hvad det er)

menuen går ud fra at den besøgene ved en masse om hvordan din shop er opbygget og hvad man kan. og menu punkterne står i ret tilfældig orden.
film  -> link til vælge produkt side (alle film)

forudbestil -> Jeg gik ud fra det var en formular til at man kunne bestille, men siden viser en liste med film. Hvad er det?

det kan godt være regionerne hedder R1 og R2 og selv jeg vidste at xxx står for porno, men alligevel.
Knapperne er placeret under menuen så det umiddelbare indtryk er at R1 hører til tilbud, R2 hører til nyheder og xxx hører til lavpris.
med det fede røde kryds over kan teksten ikke rigtig ses, så mit første gøt var at siderne med tilbud og lavpris ikke var lavet endnu.

Hvad med at flytte d 3 knapper over i venstrekolonnen (fx istedet for søgeren som skal væk (se nedenfor)). og lave dem som firkantede knapper med en ordentlig tekst \"vis Amerikanske film\", \"vis Europæiske film\", \"vis erotiske film\". med en klikeffekt der fx gør baggrunden rød og skifter \'vis\' ud med \'skjul\'. det er der en chance for at fok kan hitte ud af.

login -> Hvorfor det. Når jeg går ned til fotohandleren bliver jeg da ikke bedt om at tilmelde mig eller logge ind. Medmindre du har en GOD begrundelse for at det skal i menuen vil jeg sige \"ud med det link\".
info -> Fint det skal til. men det må gerne være bedre. Husk at det svære er ikke nødvendigvis det du selv lige har lært. Regionskodningen er aldeles irellevant i forkold til spørgsmål som:
1) hvordan betaler jeg.
2) er det sikkert.
3) hvor hurtig får jeg mine film.
4) hvad nu hvis jeg betiller 4 film og en af dem ikke kan fås, går hele ordren istå.
5) hvordan bruger jeg varekurven (den har du. flot)
...
9) hvordan finder jeg tegnefilm
10) kan jeg søge efter fx visse skuespillere (her kommer søgeren ind og du forklarer hvordan man bruger den søger der ligger på hver produktside)
...
og til allersidst kan du så snakke om regioner.

hvad med at sætte info linket øverst i højre kolonne og kalde det \"HJÆLP\" med store synlige bogstaver. Så har du en meny der udelukkende er valg mellem produktkategorier. og det kunne du så skrive menulinien som:

      Hvad slags film
      leder du efter? >  alle film . billige . porno . nye . kommende

er det ikke reelt de kategorier du har? måske opdelingen skulle være lidt anderledes, så man fx kunne skelne mellem action og romantik. det er for mange en vigtig forskel.

hvorfor skal siden forresten reloades når man trykker på r1, r2 og xxx?

Dit design er godt og skiller de enkete dele pænt ad.

jeg savner et \'tilbage til forsiden\' link. Ja jeg har opdaget man kan klikke på logoet, men hvor skal man vide det fra?

mvh JakobA
Avatar billede roadkill Nybegynder
29. september 2001 - 19:50 #9
Tak, skæbne... jeg troede, jeg var ved at være færdig :) Nej, du skal ha\' tak for din kritik. Jeg kan godt se, hvad du mener mange af stederne...
Avatar billede roadkill Nybegynder
29. september 2001 - 23:48 #10
>> jakoba : jeg har rettet en del af de ting, du kritiserede... gider du tjekke igen? Dog har jeg ikke fjernet søgeboxen, da jeg mener den skal være synlig til enhver tid.

infosiden er ikke opdateret, da jeg ikke har haft tid til at skrive mere tekst. Men det kommer... en dag... snart...
Avatar billede jakoba Nybegynder
30. september 2001 - 19:12 #11
Det hjalp en del.
Men jeg kan sagtens finde på nere at kritisere :-))

\"Hvad søger du?\"  ->  \'kommer snart\' passer ikke som svar til det spørgsmål.

Hvad med at gøre hele linien til link i vises/skjules linierne. Men smukt at man ikke kan fravælge begge regioner.
Jeg mener forresten jeg så et sted at der er 5-6 regioner (for indien, stillehavet, indien osv).

Hvad er forskellen på  tilbud  og  lavpris ?

God ide med at liste alle spørgsmål som links øverst på info-siden.

mvh JakobA
Avatar billede roadkill Nybegynder
30. september 2001 - 19:46 #12
Der er 6 forskellige regioner, meeeeeen jeg tror næppe, jeg får nogen kunder, som vil købe andet end 1 og 2 (og jeg har ingen at sælge :)

Tilbud er ting, som netop nu er billige - lavpris er varer, som bare er billige.

Jeg ved godt, at \'kommer snart\' ikke er et svar på spørgsmålet... men hvad hulen skal jeg skrive???
Avatar billede jakoba Nybegynder
30. september 2001 - 20:29 #13
Øh, mjøe.. Det ER svært, og der er næppe noget der er 100% rigtigt.
  \'kommende film\'?
måske.
Avatar billede bjarte Nybegynder
02. oktober 2001 - 01:18 #14
bra design jevnt over, men det er liten vits med den første siden får så å klikke på den for å komme inn på siden. Vil du fortsatt ha noe lignende burde det kanskje vær en side (med noe fancy design) som viste forklaring om de forskjellige kategoriene(valgene) siden hadde, og link til dem..

logoet må være litt mindre, kanskje.. tenk på de med lav oppløsning, som får nesten bare logoen på sin skjerm..

7@13

Avatar billede roadkill Nybegynder
02. oktober 2001 - 08:07 #15
Den første side med logoet, der skal klikkes på, eksisterer kun så længe, siden ikke er klar.
Avatar billede torbenengelbreth Nybegynder
02. oktober 2001 - 16:35 #16
Kun et kort kig. Meget flot design - tillykke. Der bør dog være mulighed for STØRRE billeder af omslag - det ville i hvert fald være afgørende for mig som kunde.
Avatar billede roadkill Nybegynder
02. oktober 2001 - 18:45 #17
Jeg ville gerne tilbyde kunder større omslagsbilleder - hvis jeg kunne få fat i nogen :)
Avatar billede torbenengelbreth Nybegynder
02. oktober 2001 - 18:47 #18
Kan du ikke scanne omslagene i en almindelig flatbed scanner?
Avatar billede roadkill Nybegynder
02. oktober 2001 - 19:29 #19
Jo, hvis jeg ikke vidste, hvad jeg skulle lave de næste ca. 200 år... :)
Avatar billede torbenengelbreth Nybegynder
02. oktober 2001 - 21:01 #20
Så er det vist heller ikke værre! Lad os sige det vil tage 10 min pr. titel. Så kan du selv regne ud hvor meget mere du skal sælge for at det hænger sammen. Du kunne jo evt. ansætte en studerende til at gøre det... Anyways, your call!
Avatar billede jimo.dk Nybegynder
02. oktober 2001 - 21:13 #21
En meget flot side efter min mening. der er ikke så meget at komme efter der. Kun ros !!!!
Jimmy
http://www.jimo.dk
Avatar billede roadkill Nybegynder
02. oktober 2001 - 21:24 #22
ca 5000 titler á 10 min pr. titel, det er 34 dages konstant arbejde :)

Men du har ret, der *burde* være bedre og større billeder. Bygones.
Avatar billede skwat Praktikant
02. oktober 2001 - 21:27 #23
Jeg tror at siden vil være dræbende på langsomme forbindelser, og det genere mig også at nogle af linksne ikke under/over streges ens.
Avatar billede roadkill Nybegynder
07. oktober 2001 - 09:32 #24
Tak for hjælpen, småt som stort.
Avatar billede roadkill Nybegynder
07. oktober 2001 - 09:33 #25
Hmmm.... I skulle ha\' haft point allesammen... hvorfor fik I ikke det????

Sorry, bjarte og torbenengelbreth... det var en fejl :(