Avatar billede sorensen79 Nybegynder
28. september 2001 - 10:33 Der er 10 kommentarer

HardDisk med prob under win2k

Underligt problem jeg lige har her!!!!!!!

Har kørt win98, installerede derefter LinuxMandrake 8 (Ext/2), og endte med at formatere og installere win2k (NTFS)... Nu er problemet at når jeg genstarter eller lukker com ned, sker der noget underligt.
HDD slukkes (mens der stadig er skærmbilled) og startes herefter op igen. Man kan altså hører et klik hvorefter der læses på HDD. Dette sker 3+ gange inden den slukker eller genstarter!!!!
Spec:
20G IBM + SOYO MBoard, 3 partitioner alle NTFS, HDDController (som jeg har prøvet at opdatere driver til).
Hvad kan det skyldes???
På forhånd tak
PS Skriv lige hvis spørgsmålet er totalt uforståelig!!
Avatar billede face Nybegynder
28. september 2001 - 10:37 #1
Jeg ved at IBM har problemer med deres 75GXP og 60GXP harddiske... Men jeg kan ikke lige sige hvad det er... Men de kører fint nok i starten men efter et par dage begynder de at larme og blive vildt langsomme... Så jeg ved ikke om det kan være det der er problemet? At det bare er gået lidt længere med din HD...
Avatar billede face Nybegynder
28. september 2001 - 10:38 #2
Eller også er det bare energi besparelse der er slået til...
Avatar billede cbudtz Nybegynder
28. september 2001 - 10:45 #3
Check under Start>indstillinger>kontrolpanel>strømstyring
Se om harddisk er sat til at gå på standby. prøv evt. at fjerne dette
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. september 2001 - 10:48 #4
Prøv at boote på en diskette og udfør fdisk /mbr, det kunne være at bootsporet kringler!
Avatar billede makse Nybegynder
28. september 2001 - 10:50 #5
Prøv at lave en test af din harddisk.
Hent IBM\'s Drive Fitness Test på http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm

Hvis der er noget galt, giver programmet dig en fejlkode.
Avatar billede phrozia Juniormester
28. september 2001 - 11:00 #6
face> Hvorfra ved du det? Jeg har en GXP60, og den kører ok!
Avatar billede groggy Nybegynder
28. september 2001 - 11:16 #7
face >> Jeg bruger også en GXP60 som kører perfekt. Hvor har du set/læst det du siger?
Avatar billede face Nybegynder
29. september 2001 - 00:42 #8
Jeg har haft problemer med 2 og en kamarat har også haft problemer...
Avatar billede m.kroeger Nybegynder
29. september 2001 - 12:08 #9
Har du hentet sp1 og sp2 ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. september 2001 - 12:10 #10
m.kroeger> Det er nok med at hente SP2, SP1 er indlejret i SP2!