Avatar billede svaage Nybegynder
27. september 2001 - 17:48 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Kopiere til og fra reg-databasen

Hej med Jer

jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med følgende

Jeg bruger ghost til at sætte maskiner op når de har været gået ned eller når der skal installeres nye programmer på alle maskiner. Problemet er at når ghost er overstået, har alle maskiner det samme navn, hvilket jo ikke er tilladt.

Hvordan kan jeg kopiere oplysninger ud og ind af registreringsdatabasen, ved at få ghost-startdisketten til at oprette en temp-fil, på disketten,  med maskinnavnet, så ghoste og derdefter lægge maksinnavnet ind igen og til sidst slette temp-filen.

Hilsen Svaage

Avatar billede grantzau Nybegynder
27. september 2001 - 17:50 #1
hej,
så vidt jeg er klar over kan det ikke lade sig gøre. hvad står der i dokumentationen for ghost? og hvilken version bruger du?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. september 2001 - 17:50 #2
Du gør noget helt andet ;)

Lige inden du taget Ghost imaget, kører du \"sysprep\" kommandoen på den maskine imaget skal tages af. Umiddelbart herefter lukker du den ned, og tager dit image.

Når du første gang starter efterfølgende maskiner, vil du blive bedt om at indtaste maskinnavn, Windows reg. key og brugernavn.

NanoQ
Avatar billede svaage Nybegynder
27. september 2001 - 18:37 #3
Hej

Jeg bruger version 5.0 af Ghost, men det er ikke ghost der skal kopiere fra reg. men en kommando i autoexec.bat på disketten.

Til NanoQ

Det er en god løsning, men det handler om ca. 30 maskiner og det er børn der logger på dem, dvs så kan jeg ligeså godt åbne hver maskine efter ghost og give dem deres navn, som jeg iøvrigt har gjort hidtil

Hilsen Svaage
Avatar billede svaage Nybegynder
09. oktober 2001 - 21:31 #4
Til NanoQ og Grantzau

Jer har desværre ikke kunne bruge jeres løsninger til mit formål, men som tak for hjælpen har I delt point

Hilsen Svaage :-)