Avatar billede johannielsen Nybegynder
27. september 2001 - 15:13 Der er 33 kommentarer og
6 løsninger

XP vs. 2K

Jeg overvejer at skifte fra Win2K til XP...hvilke fordele er der ved XP udover det nye design. Har hørt noget om bedre hukommelsesstyring...har det noget på sig?
Avatar billede djeclemen Nybegynder
27. september 2001 - 15:14 #1
Winxp køre hurtigere og mere stabilt end win2k
Avatar billede darkside Nybegynder
27. september 2001 - 15:15 #2
Jepz, XP er meget bedre til at styre Ram, 2000 brugte hurtigt mine 1 Gb ram, XP er ikke så slem til detm, den bruger faktisk kun 170 mb
Avatar billede disky Nybegynder
27. september 2001 - 15:18 #3
XP er da mere ram krævende end win2k

og hjælp den er grim per default.
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. september 2001 - 15:18 #4
Udover det er der en indbygget brænder i og mange andre gode ting!
Den virker mere smidig end win2k, som også er et godt styresystem.
Microsoft har rettet mange ting på grundlag af erfaringerne med win2k.
Det eneste jeg vil brokke mig over er netværket, det har jeg ikke fået til at virke så nemt som i win2k!
Avatar billede getaway Nybegynder
27. september 2001 - 15:19 #5
WinXP kræver en hurtigere computer end W2K...
W2K behøver kun en P1 90 :-)

Og så er XP vist ikke kommet endnu... andet end beta eller warez... :-)
Avatar billede disky Nybegynder
27. september 2001 - 15:19 #6
du mener vist brænder software :)

Forresten når det ikke Nero til knæene. Og fylder bare.
Avatar billede darkside Nybegynder
27. september 2001 - 15:19 #7
Hm netværk har jeg aldrig haft probs med i XP, mit det kører også perfekt :)
Avatar billede johannielsen Nybegynder
27. september 2001 - 15:20 #8
Hvad med spil? XP er jo også bygget på NT, så det burde vel være det sammen...nogen der har erfaringer.

Avatar billede darkside Nybegynder
27. september 2001 - 15:20 #9
Ja spil kører fint, SPiller selv Q3, CS, Tony Hawk 2 osv
Avatar billede johannielsen Nybegynder
27. september 2001 - 15:20 #10
Jeg har en 700 med 640 ram, så det bilver ikke noget problem med hardwaren...
Avatar billede disky Nybegynder
27. september 2001 - 15:20 #11
Win2k kører fint med alle de spil jeg har testet.
Avatar billede simonvalter Praktikant
27. september 2001 - 15:21 #12
den er kommet som final ;)
Avatar billede disky Nybegynder
27. september 2001 - 15:21 #13
johan: det er ingen grund til at skifte, ud over du i starten vil få driver problemmer osv med XP.

Den eneste fidus er muligheden for flere brugere der er logget på samtidig.
Avatar billede kdamkjaer Nybegynder
27. september 2001 - 15:22 #14
getaway>> Jo, der er lovlige versioner på gaden. (Bl.a. Corporate Select Edition)
Avatar billede darkside Nybegynder
27. september 2001 - 15:22 #15
disky, Øm driver problemmer?
Jeg har endnu ikke støt på en driver fra windows 2000 der ikke virker på XP.
Avatar billede djeclemen Nybegynder
27. september 2001 - 15:24 #16
XP FINAL er kommet køre den selv
Avatar billede disky Nybegynder
27. september 2001 - 15:24 #17
darkside:

det fleste gør helt enig, men ikke alle
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. september 2001 - 15:24 #18
Jeg har ikke haft problemer med drivere i min beta version og brænderprograsmmet er udmærket!
Avatar billede disky Nybegynder
27. september 2001 - 15:25 #19
retaxes: ikke i forhold til Nero, Easy, Clone CD, CDRwin osv.
Avatar billede simonvalter Praktikant
27. september 2001 - 15:26 #20
jeg kører final .. det er stadig et par bugs engang imellem .. har oplevet at browser og outlook crashede ved tryk på links .. og jeg har oplevet at programmer crashede .. fireburner, cesarFTP og counterstrike.. men det vil helt sikkert blive bedre i fremtiden .. når programmerne bedre understøtter det .. ellers kører det rigtigt godt .. hurtigere og mere stabilt end win2k
Avatar billede simonvalter Praktikant
27. september 2001 - 15:28 #21
der er dog kun tale om små crash hvor jeg kune starte programmet igen.

skift helt sikkert til xp hvis du har chancen ..

du skal dog helst have en computer der er up to date .. +500mhz og min 128mb ram
Avatar billede darkside Nybegynder
27. september 2001 - 15:29 #22
Hm jeg har nu aldrig været ude for at min IE eller Outlook har crashet, heller ikke CS.
Avatar billede getaway Nybegynder
27. september 2001 - 15:35 #23
kdamkjaer >> okey...
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. september 2001 - 15:37 #24
disky> Selvflg. er de programmer du nævner det bedste, men i nødvending kan det bruges!
Avatar billede simonvalter Praktikant
27. september 2001 - 15:38 #25
darkside > næ men sådan er det jo vi får ikke alle de samme problemer ..
Avatar billede sansalvador Nybegynder
27. september 2001 - 16:58 #26
Den version jeg har (build 2505) som kunne købes som evaluation til 16 kr, kører meget godt.

MEN der er altså masser af fejl i den endnu ... Fx simple programmer som \"egenskaber for skrivebord\" kan crashe når som helst.

Og jeg kan ikke engang installere min brænder (HP 9110)... Den siger den ikke kan finde ASPI driver .. selvom jeg lige har installeret den nyeste driver ...

Og til sidst kan jeg ikke åbne disketter uden at formatere dem til et eller andet \"xp-format\", og dette gør at de fleste Win98 brugere ikke kan læse disketten. Hvorfor ?

Er der noget galt med min version ???
Avatar billede johannielsen Nybegynder
27. september 2001 - 16:58 #27
Kan I give et par links til screenshots?
Avatar billede simonvalter Praktikant
27. september 2001 - 17:04 #28
sansalvador  > du skal bruge force aspi indtil der er en ordenlig driver til win2k

johannielsen > http://xp.xyu.ca/screens.htm
Avatar billede simonvalter Praktikant
27. september 2001 - 17:07 #29
jeg mener sansalvador  > du skal bruge force aspi indtil der er en ordenlig driver til xp du kan downloade aspi på det link jeg gav johannielsen
Avatar billede lassebm Nybegynder
27. september 2001 - 17:12 #30
Har lige skiftet tilbage fra XP til 2K!
winXP når det engang bliver helt færdigt i PRO udgaven bliver det rigtig godt, men der er stadig en del problemer som driver understøttelser. Og så crasher det utroligt ofte i forhold til hvad 2K gør.

2K ser dog ikke så smart ud som XP, men F*** hvor er standard indstillinger grimme. Men det kan man jo bare ændre lidt på, så ser det sq kanon ud!!!

Med hensyn til XP, så køre alle spil sq fint. Men det gør de i mit tilfælde også i 2K.

Køre XP hurtigere end 2K.. TJAA, tror nu at det er nogenlunde det samme. Dog fylder 2K knap så meget, Mit XP fyldte 3,5 GB fordi at det laver noget cache fil til rammene, og den fylder ligeså meget som du har ram, og så laver den en anden cahce fil også, som i mit tilfælde fyldte 1,5 GB, man kan godt sætte den ned, men med det resultat af det køre en del langsommere!!!!

mit råd er at holde dig til 2K og vente på at der komme en final af XP.
Avatar billede darkside Nybegynder
27. september 2001 - 17:13 #31
XP Final er altså kommet..
Avatar billede simonvalter Praktikant
27. september 2001 - 17:30 #32
jep
Avatar billede johannielsen Nybegynder
27. september 2001 - 17:47 #33
Hvad er forskellen på Home edition og Prof...

Home en slags WinME 2 - baseret på NT
og Prof. mere som 2K?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
27. september 2001 - 18:41 #34
darkside: ja, den er kommet men du kan ikke købe en final cd i butikkerne nogen steder før den 25/10. I USA kan du købe en komplet pc med xp pre-installeret nu men ikke på cdrom alene.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
27. september 2001 - 18:42 #35
johannielsen: ja
Avatar billede sansalvador Nybegynder
27. september 2001 - 20:40 #36
loadet << Takker, rigtig meget =)
----------------------------------

Ikke nogen der ved noget om det diskette-halløj ?

Jeg er nød til at formatere dem, før jeg kan få adgang til disketterne ... ?

Nogen med samme problem ?
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
02. oktober 2001 - 21:22 #37
XP starter MEGET hurtigere op end 2k...
TV-tuneren i min computer slugte over 40 sek. af opstarten, når jeg installerede driverne under Me & 2k, men under XP starter computeren op på ca. 30 sek., hvilket er godt i forhold til 2k, der med samme SW tog over 4 min.
Dog har XP problemer med mit Compaq USB-keyboard, der slukker for alle andre USB enheder, slukker i tide og utide, samt rodede godt og grundigt rundt med kbdclass.sys, så den giver fejl ved lukning af computeren...
Alt i alt: Jeg er skiftet til XP
Avatar billede johannielsen Nybegynder
02. oktober 2001 - 21:45 #38
Konklusionen må blive at XP har potientiale til at slå 2K, men der ligenu er en del fejl, der gør det mindre attraktivt at skifte.

//Johan
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. oktober 2001 - 21:52 #39
Tak for point ;o)
Det første i dag!

www.fotx.net/retaxes