Avatar billede netsrac Praktikant
27. september 2001 - 13:37 Der er 24 kommentarer og
2 løsninger

RAM test ?

Jeg har 2 ram moduler i min computer, med hver 256 mb DDR ram, jeg har en mistanke om at det ene modul er i stykker, da jeg havde problemer med at win2k pludselig genstartede, så pillede jeg den ene blok ud og har ikke haft problemer i 2 dage, så spørgsmålet er hvordan jeg får testet om den ene ram blok er i stykker, findes der nogle programmer som kan voldteste rammene ?
Avatar billede makse Nybegynder
27. september 2001 - 13:38 #1
Har du prøvet kun at køre med den ramkreds, du pillede ud?
Avatar billede netsrac Praktikant
27. september 2001 - 13:40 #2
makse >> Ja jeg har lige sat den i idag og pillet den anden ud, men det er jo svært at sige om den laver fejl, da det er periodisk.
Avatar billede hotpop Novice
27. september 2001 - 13:43 #3
Avatar billede netsrac Praktikant
27. september 2001 - 13:44 #4
hotpop >> Det er ikke noget der kan skade ramene på nogen måde vel ?
Avatar billede makse Nybegynder
27. september 2001 - 13:45 #5
Der findes jo mange programmer til at teste med.
Bla. GoldMemory: http://download.cnet.com/downloads/0-10102-100-4386308.html?tag=st.dl.10001-103-1.lst-7-1.4386308

Du kan også prøve at slå automatisk genstart fra.
H-klik på Denne Computer -  Egenskaber > Avanceret - Start og Genoprettelse - Fjern hakket ud for \'Genstart Automatisk\'

Nu kommer der evt. en fejlmeddelelse, istedet for.
Avatar billede hotpop Novice
27. september 2001 - 13:46 #6
netsrac> nej overhovedet ikke :)
Avatar billede tommygronhoj Nybegynder
27. september 2001 - 13:48 #7
hvis hotpops ikke giver noget resultat
ja så har du rent faktisk et problem er du måske kommet til at have magneter tæt ved rammene
før de blev sat i pceren
har de lagt i solen
men jeg har hørt at ram der har fået vendt dets poler \"ved magneter eller sol\"
nogle gange kan reddes ved at blive kølet ned og derefter langsomt op igen så bliver de magnetiske poler nulstillet jeg ved ikke om jeg tør anbefale en tur i fryseren men prøv i første omgang køleskabet \"hvis de alligevel er i stykker tag chancen med -18 grader fryser\"
Avatar billede netsrac Praktikant
27. september 2001 - 13:49 #8
makse >> Hm...Den kan vel ikke gøre andet end at genstarte hvis ram blokken slår fra ? Jeg mener systemet kan vel ikke køre videre hvis ramene svigter ?
Avatar billede netsrac Praktikant
27. september 2001 - 13:52 #9
tommygronhoj >> Det er næsten nye ram blokke, så hvis det kommer dertil hvor jeg kan sige at det med 100% er den ram blok, så sender jeg den skam retur.
Avatar billede makse Nybegynder
27. september 2001 - 13:52 #10
Hvis den fortsætter med at genstarte, selvom du har slået det fra. Ja, så er det sikkert en defekt ramkreds.
Prøv evt. med \'Load Setup Defaults\' i din bios.
Avatar billede netsrac Praktikant
27. september 2001 - 13:59 #11
makse >> Load Setup Defaults er gjort op til flere gange.

hotpop >> Hvor tester jeg lige ram i det kolosale store program ?
Avatar billede hotpop Novice
27. september 2001 - 14:09 #12
sorry men jeg tænkte på dr. hardware - sisoft sndra kan ikke det som jeg siger - men det kan dr. hardware - 2sek... finder link..
Avatar billede hotpop Novice
27. september 2001 - 14:10 #13
http://www.swb.dk/win/system/drhardw.htm

her kan du også læse en anmeldelse af det inden du downloader det :)
Avatar billede netsrac Praktikant
27. september 2001 - 15:32 #14
hotpop >> *he he* Det program kan ikke klare DDR ram, jeg har tested igennem 3 gange med det program Makse henviste til at det blev ikke til nogen fejl. Tror jeg slår automatisk genstart fra og sætter alle ram i og ser om jeg får noget ud af det, jeg vender tilbage :)
Avatar billede netsrac Praktikant
28. september 2001 - 11:23 #15
IRQ_NON_OR_LESS nogen der får noget ud af den fejl meddelse ? Den fik jeg da jeg kørte med begge ram blokke.
Avatar billede makse Nybegynder
28. september 2001 - 13:06 #16
Hvad står der mere end \'IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL\'

Hvilket bundkort har du?

Hvis du har et SBLive lydkort, så prøv at sætte det i PCI slot 2 eller 3.
Avatar billede netsrac Praktikant
28. september 2001 - 13:30 #17
Jeg har et Soltex SL-75DRV/-X

Har ikke noget lydkort udover et eller andet onboard kort.

Kan ikke huske hvad der står mere end \'IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL\' ?

Synes det er en meget mærkelig fejl, for ram skulle da ikke optage IRQ eller ?
Avatar billede makse Nybegynder
28. september 2001 - 23:25 #18
Prøv at finde ud af, hvad der mere stod. Det ville hjælpe meget.
Avatar billede netsrac Praktikant
29. september 2001 - 11:29 #19
Så nu har jeg siddet med papir og blyant og skrevet ned (tænk sig, det var det man ville undgå med en computer)

Fejlmeddelsen:
STOP: 0x0000000A (0x00000000, 0x00000002, 0x00000000, 0x8043B8FF)

Address 8043B8FF base at 80400000, DataStamp 384d9b17 - ntoskrnl.exe
Avatar billede makse Nybegynder
29. september 2001 - 11:34 #20
Og det er stadigvæk \'IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL\' ?

Har du installeret Service Pack 2?
Avatar billede netsrac Praktikant
29. september 2001 - 11:36 #21
Ja det er stadig \'IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL\', service pack 2, nej det har jeg ikke ? Hvor kan jeg downloade den ? (Vil meget gerne have den i en download og ikke på windows update, da jeg så kan gemme den til næste gang jeg formatter)
Avatar billede netsrac Praktikant
29. september 2001 - 11:37 #22
Iøvrigt tror jeg ikke længere på at det er ram blokken for det skete idag med den ram blok som har kørt upåklageligt i 2 dage.
Avatar billede netsrac Praktikant
29. september 2001 - 11:42 #24
Damn den fylder, mon jeg bliver færdig idag.
Avatar billede makse Nybegynder
29. september 2001 - 11:44 #25
He, der er også en del rettelser i den.

Avatar billede netsrac Praktikant
10. oktober 2001 - 13:54 #26
Har installeret update, efter det var der stadig fejl, flyttede så ram blokken til en anden sokkel, det hjalp, selvom det ikke hjalp før, så det er sikkert kombinationen af updaten og flytningen af blokken-