Avatar billede deadlock Nybegynder
09. februar 2000 - 20:20 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Ny Computer

Jeg har lige været ude at købe en ny computer, og mit problem er at når jeg sider og spiller diverse spil (FIFA 2000, NHL 2000, Rally Championship 2000, m.m.) så kommer min muse markør pludselig frem imens jeg sidder og spiller, og dette medvirker til at mit nye gamepad holder op med at virke som det skal.
Og da dette er lidt belastende håber jeg at der er nogen der kan hjælpe mig.

Min nye computer består bl.a. af Intel pIII 5000 MhZ, Riva TNT 2, SB PCI 128 en harddisk på 4,3 GB og en på 8,6 GB. Derudover har jeg af Ekstern hardware modem, Microsoft Gamepad Pro og et Guillemot Force Feedback Racing Wheel.
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
09. februar 2000 - 20:24 #1
5000 mhz - ja der kan man sgu bare se.... ;-)
Avatar billede tobias Nybegynder
09. februar 2000 - 20:31 #2
Jeg ved ikke hvad grunden kan være ud over at det muligvis kunne være din lidt for hurtige maskine! nej spøg til side jeg går ud fra det er en 500 mhz.? Men det kan vel kun være fordi at spillet har en fejl! Hvis det ikke er det så prøv at hive musen ud når du spiller hvis det er en ps2 mus kan du jo bare sætte den i når du er færdi!
Avatar billede tobias Nybegynder
09. februar 2000 - 20:31 #3
Det var egentligt et svar!
Avatar billede deadlock Nybegynder
09. februar 2000 - 20:35 #4
Spillene virkede fint på min gamle maskine så det kan ikke være dem, og jeg vil helst ikke ned og hive min mus ud hver gang jeg skal spille.

Jeg beklager slåfejlen men det er kun 500 mhz. (desværre)
Avatar billede tobias Nybegynder
09. februar 2000 - 20:37 #5
Det kan være en installationsfejl!
Avatar billede deadlock Nybegynder
09. februar 2000 - 20:40 #6
nej for jeg har prøvet at ominstalere min computer tre gange siden fik den og det er det samme problem hver gang, jeg har aldrig haft lignende problemmer på den gamle
Avatar billede tobias Nybegynder
09. februar 2000 - 20:41 #7
So i can´t help you!
Avatar billede mukke Nybegynder
09. februar 2000 - 20:45 #8
Bruger du markørspor? Hvis du gør, så prøv at skå det fra...
Avatar billede deadlock Nybegynder
09. februar 2000 - 21:07 #9
nej alt hvad jeg bruger er helt standard.
Avatar billede mukke Nybegynder
09. februar 2000 - 21:17 #10
Hmm.. Check lige at du ikek bruger animerede markører (Det er muligt det er std i '98.. ved det ikke helt). Det har det nemlig med at forårsage problemer i diverse spil...
Avatar billede sjensen Nybegynder
09. februar 2000 - 21:44 #11
Har du en screensaver slået til ? D.v.s. at når du ikke lige spiller spil og ellers ikke bruger maskinen, kommer screensaveren så frem efter et antal minutter ?

Hvis den gør skulle det ikke undre mig om din mus kommer til syne sådan rent tilfældigt på samme tid som din screensaver ellers ville gøre !!

Årsagen kan nemlig være at de enheder du bruger til spillet ikke genkendes af maskinen som såkaldte "pointing devices", d.v.s. mus og tastatur, og derfor tror maskinen ikke at du benytter den når du spiller og kun bruger f.eks. Gamepad eller rattet.

Prøv at slå screensaver fra og se om ikke det løser problemet.

sjensen
Avatar billede deadlock Nybegynder
09. februar 2000 - 21:54 #12
Jeg har ikke slået nogen Screensaver til, så det er ikke problemet, derudover kommer det ikke altid på samme tid da jeg nogle gange kan spille fire kampe uden at der sker noget og næste gang jeg spiller kommer problemmet i den første kamp.
Avatar billede s Nybegynder
09. februar 2000 - 22:06 #13
Prøv at henvende dig til den leverandør der har solgt dig din nye computer (med mindre du selv har samlet den...)
Er det en mærke-computer (såsom IBM eller Compaq)?
Avatar billede maft Nybegynder
10. februar 2000 - 18:22 #14
Kan du ikke slå brug af mus fra i selve opsætning af spillet.

Ellers er jeg blank - har aldrig hørt noget lignende.
Avatar billede razmataz Nybegynder
14. februar 2000 - 13:13 #15
Heh.... Det er lidt skidt når den slags sker :)

Jeg havde en gang en ven som havde en ven som kendte en der hed poul som havde en far der kendte en som engang havde fanget en fisk der tidligere var blevet fanget af en der kendte en der spiste cornflakes til morgenmad, som havde det samme problem :-)

Løsningen var at installere musen som Standard ps/2 mus.. det var en logitech cordless, men hvis man installerede den som standard var der ingen problemer... det kunne måske også tænkes at det ville hjælpe med nye drivere til den... men det kan jeg ikke sige noget om...

<--^RaZ^-.
Avatar billede gnarf Nybegynder
15. februar 2000 - 11:21 #16
Prøv at opdater din musdriver og hvad driver der nu følger med til sådan et gamepad.
Avatar billede deadlock Nybegynder
17. oktober 2000 - 17:21 #17
Opdaterede min usb driver, men hvis der er nogen der mener at de skal have point for deres svar så lav et indlæg(jeg kom desværre til at slette de andre) og jeg vil kigge på det, kommer der ingen indlæg scorer jeg selv alle point

Over and Out

Deadlock
Avatar billede tobias Nybegynder
19. oktober 2000 - 13:10 #18
Jeg vil gerne have pointne....!