Avatar billede r9 Nybegynder
23. september 2001 - 12:28 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvilken udbyder af ADSL!!!

Jeg overvejer at anskaffe mig en ADSL linje.
det skal være 256 download og 128/256 upload.
Jeg skal have 3 computere sat til.

Hvilken udbyder er bedst/billigst til mit behov.

det vil nok være mange delte meninger på dette spg. men jeg prøver alligevel!

Avatar billede dr.m Nybegynder
23. september 2001 - 12:31 #1
I can\'t answer you about prices but I can tell you that what ever you do, don\'t get TDC! not if you want to make changes to your router. They simply don\'t allow that.
when I say changes I mean opening and closing ports and such.
Avatar billede jgk Nybegynder
23. september 2001 - 12:39 #2
Jeg bruger cybercity og er godt tilfreds med dem.
Avatar billede wolterw Nybegynder
23. september 2001 - 12:40 #3
Worldonline har den bedste support, de giver dig en cisco 667 ruoter og de har en stabil forbindelse, så dem vil jeg klart anbefale
Avatar billede r9 Nybegynder
23. september 2001 - 12:48 #4
hvis jeg skal have 3 computere sat til, skal de så alle sammen sættes til routeren?, eller kan de bare sættes til tlf. linjen???
Avatar billede knogle Nybegynder
23. september 2001 - 14:41 #5
Jeg bruger cybercity og er de har perfekt support.. og med hensyn til at få 3 computere på nettet, skal du bruge en hub/switch.. som skal sidde i hub\'en.. resten skulle gerne stå i det opsætningsbrev du får fra den udbyder du bestiller fra.. (ellers er det elendig support)
Avatar billede knogle Nybegynder
23. september 2001 - 14:41 #6
on a site note: vælg IKKE TDC.. de stinker, og lukker for tilfældige porte.. osv.
Avatar billede thrill Nybegynder
23. september 2001 - 18:16 #7
Der er bare det at mange kan kun få TDC ADSL, det er ret træls !
Avatar billede face Nybegynder
24. september 2001 - 12:01 #8
Man kan da sagtens selv bestemme hvilke porte man vil ha åbne hos TDC (routeren er jo web baseret)... Man kan jo bare åbne dem i routeren... Det eneste der er lidt irreterende er at der er begrænsninger for hvor mange porte der kan være åbne... Jeg synes nu ellers at min TDC ADSL kører fint..
Avatar billede sbp2 Nybegynder
24. september 2001 - 20:17 #9
Jeg benytter ADSL bredbånd fra TDC. Det synes jeg fungerer rigtig fint. Jeg har 4 computere tilsluttet en switch - og fra switchen går en ledning direkte til ADSL stikket. Altså ingen router. DVS alle 4 kan være på nettet samtiddig - og fra alle kan spilles Counter-strike osv. (NB - du skal så huske at bestille 2 ekstra IP adresser (10 kr ekstra pr måned).

Jeg har absolut ingen problemer haft - det var bare at sætte det eksisterende LAN i ADSL-modemet og alt fungerede med det samme.
MVH Steen
Avatar billede jensanders Nybegynder
24. september 2001 - 22:43 #10
Her kan du se en omfattende prissammenligning:
http://www.ejdadm-ja.dk/ADSL_internet.htm
Tiscali kører godt. 256/xxx er dog minimum. Du skal helst op på 512/xxx hvis der skal være fart på.