Avatar billede .sieker Nybegynder
22. september 2001 - 21:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Start med Mysql under win2k

Jeg har lige installeret mysql på min win2k maskine
men da det er min første gang har jeg ikke en anelse omkring hvad jeg laver - jeg ar allerede en apache server til at køre og den virker perfekt - men jeg aner ikke hvad jeg i php koden eller under mysql skal gøre for at \"få det hele til at virke\" er der en der måske har et lille stykke kode(hvor jeg kontakter databasen osv.) jeg kan prøve med - og som så kan hjælpe mig igang :)
.sieker
Avatar billede superib Nybegynder
22. september 2001 - 21:16 #1
http://www.webcafe.dk/php/index.php3 tror jeg du vil finde hvad du søger... :)
Avatar billede .sieker Nybegynder
22. september 2001 - 21:18 #2
Det er faktisk det tutorial jeg har fulgt da jeg installerede Mysql - men jegkan sgu ikke finde ud af at conncete til den - og jeg ved SLET ikke hvad jeg laver galt da jeg bare har 0 forstand på Mysql
Avatar billede superib Nybegynder
22. september 2001 - 21:22 #3
Avatar billede .sieker Nybegynder
22. september 2001 - 21:23 #4
Ja ok - men jeg ved ikke om jeg har sat WinMySQLAdmin rigtig op ????
Avatar billede .sieker Nybegynder
22. september 2001 - 21:37 #5
JEg kan lige komme med et par eksempler på det jeg ikke heeelt kan find eud af :
Jeg har fundet et script der skal kontakte databasen : der står et sted
1. $dbhost - hvad skal jeg skrive der ?? min ip eller ???
2. så står der
$database - her skal jeg skrive databasens navn mener jeg - men
Hvi man inde i WinMysqlAmin opretter en database kommer den jo ikke til at ligge i dette bib. hvad skal jeg så gøre her ???
??
.sieker
Avatar billede .sieker Nybegynder
23. september 2001 - 21:27 #6
Jeg skulle bare installere phpMyadmin - der kunne jeg lave alt det der skulle til for at får det til af virke :)