Avatar billede zee Nybegynder
20. september 2001 - 21:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

TV-kort og DV cam...

Jeg har et Avermedia TV kort og et Sony digitalt video kamera.
Jeg vil godt kunne optage video med lyd både fra TV kanalerne og fra mit DV cam.
Jeg kan godt se det der er optaget på mit kamera og se TV kanalerne og jeg kan optage fra begge kilder, men UDEN lyd...
Mens jeg afspiller er der lyd men ikke på det der bliver optaget.
Nogle som ved præcist hvordan det skal forbindes eller om det er nogle settings?

Kameraet er forbundet til computeren med S-VHS og et minijack lydkabel.

På TV kortet er der lydudgang og indgang og S-VHS indgang.

På lydkort er der også lydudgang og indgang og mikrofon indgang.
Det skulle gerne være så man ikke skal rykke rundt på kablerne hver gang man skal optage noget med lyd.

Håber nogle er seje nok til at kunne løse problemet.
Avatar billede msmows Nybegynder
21. september 2001 - 11:32 #1
obbeltklik på højttalerikonet, vælg indstillinger, vælg egenskaber, vælg \"indspille\", sørg for at den indgang du bruger er markeret.
Husk under \"afspilning\" vil en markereing mute (slukke) lyden, under \"indspilning\" er det lige omvendt - let og logisk, ikke.
Avatar billede zee Nybegynder
22. september 2001 - 10:36 #2
Jeg har rodet med en masse indstillinger, og nu kommer lyden med når jeg optager.
Men der er en mislyd når jeg optager fra DV cam, ikke når jeg gør det fra TV...
Jeg må hellere prøve med et andet kabel fra kameraet.
Avatar billede frank-jessen Nybegynder
22. september 2001 - 10:56 #3
jeg har samme problem, jeg får heller ikke lyden med når jeg optager.
Avatar billede msmows Nybegynder
22. september 2001 - 11:52 #4
Se mit svar, det er problemet i over 90 % af tilfældene.
Hvis der er mislyd er ofte pga. overstyring, lyden fra kameraet er et liniesignal, det skal ikke kobles via mikrofonindgangen. Skru ned på mixeren så der ikke overstyres.
Avatar billede zee Nybegynder
22. september 2001 - 19:22 #5
Den er sat til line in...
Det er en meget kraftig lyd som hele tiden er på filmen, ikke bare en lille forvrængelse. Og volume på line in, er ikke helt oppe.