Avatar billede t_s_p Nybegynder
20. september 2001 - 21:20 Der er 27 kommentarer og
2 løsninger

AGP kort vil ikke installeres!!!

Jeg kan ikke få maskinen til at finde mit geforce2 kort, hverken som PNP eller manuelt. Jeg tjekket i bios men kan intet finde der. Kortet skulle ikke fejle noget da en kammerat har testet det.
Maskinen er:

Matsonic MS8127C
AMD 1.333
512 sdram
60gb IBM hd.
Styreprog. er win98

Når jeg starter maskinen op med kun AGP-kortet og ingen andre grafik kort, er skærmen bare sort, den får ingen informationer.

Håber i kan hjælpe... T.
Avatar billede jhol00 Nybegynder
20. september 2001 - 21:26 #1
check, om du i BIOS har husket at sætte \"primary VGA\" --> AGP - hvis den står til PCI, virker skidtet ikke!
Avatar billede ultradma Nybegynder
20. september 2001 - 21:29 #2
Lol... hvordan kan han sætte noget op i bios hvis kortet ik virker! Så kan han jo intet se vel! Tror mere du skal teste det igen, eller sætte stikket ordentligt i..
check også om blæseren kører på grafikkortet i com. så kan du se om det overhovedet får strøm eller starter op..
Avatar billede jhol00 Nybegynder
20. september 2001 - 21:32 #3
selv LOL - hvordan kan han poste, hvis han ikke har en maskine, der kører...

endnu mere selv LOL - har checket i BIOS.
Avatar billede t_s_p Nybegynder
20. september 2001 - 21:35 #4
Som du kan se har jeg tjekket bios, jeg har et PCI kort siddende i p.t. Har haft kortet i 5-6 gange så det skulle have siddet ordentligt bare en gang. Der er ingen \"køler\" på AGP kortet, så jeg kan ikke tjekke om det får strøm på den måde!!!
Avatar billede jhol00 Nybegynder
20. september 2001 - 21:36 #5
hvad sker der, når du har både PCI og AGP kortet i?
Avatar billede ultradma Nybegynder
20. september 2001 - 21:38 #6
har du ingen \"blæser\" på kortet! måske derfor... hehe
Avatar billede jhol00 Nybegynder
20. september 2001 - 21:40 #7
--> ultradma: der findes adskillige geforce2 kort uden blæser...
Avatar billede t_s_p Nybegynder
20. september 2001 - 21:42 #8
Begge kort i hjælper ikke. Jeg prøver at installere det manuelt men der kommer intet frem i hardwarehåndteringen. Den kører fint på Pci kortet selvom begge er i.

Som tidligere skrevet har en ven tjekket kortet og det kører på hans. \"Blæseren\" er ikke en \"fan\" men sådan en række metalpinde. ( aner ikke hvad man kalder det). :0)
Avatar billede ultradma Nybegynder
20. september 2001 - 21:43 #9
gør der... nåh, men der kan man bare se!

er det dem der ik er så kraftige? :)
Avatar billede jhol00 Nybegynder
20. september 2001 - 21:44 #10
jamen har du prøvet mit første svar????

dine metalpinde er bare en heatsink - du har sikkert et geforce2MX kort, ik?
Avatar billede jhol00 Nybegynder
20. september 2001 - 21:45 #11
det er også muligt, at der ikke er saft nok i din strømforsyning - det er en heftig processor og et krævende grafikkort. Og megen RAM. 300 Watt er nok, men det er ikke altid det, det kommer an på.

Du kan prøve at øge AGP voltage en smule - men ikke for meget!!!
Avatar billede ultradma Nybegynder
20. september 2001 - 21:45 #12
køler... lol

på et mx kort sidder der blæsrere på, har selv et.!
Avatar billede t_s_p Nybegynder
20. september 2001 - 21:46 #13
Jo det er et geforce2mx kort, ved ikke om det er 200 eller 400 :(
Primary vga er sat til AGP.
Avatar billede t_s_p Nybegynder
20. september 2001 - 21:49 #14
Kan det hjælpe at tage den ene ram-blok ud? Der er 2stk. 256 i. Tror ikke at jeg skal til at lege med voltage... endnu :) Det har jeg ikke tjek nok på!!!
Avatar billede jhol00 Nybegynder
20. september 2001 - 21:53 #15
ok - prøv den med RAMmen!

Hvis det hele kører med PCI kortet og AGP kortet i, kan du så ikke holde øje med, hvad der står i din POST, når du starter op (de der meddelelser, der kommer med HDD størrelse m.v.) Kan du se kortet der? Og kan du se nogle ukendte enheder i win98 controlpanel? eller er det bare helt væk?
Avatar billede halifax Nybegynder
20. september 2001 - 21:55 #16
Hvordan ahr du installeret nyht kort? Har du gjort sådan, ellers prøv:
Gå i Enhedshåndtering, vælg skærkort, vælg fjern. Genstart pc og vælg standard vga. (Du skal ikke lade den geninstallere PCI kortet). Luk ned og sluk. Tag pci ud og sæt apg i. Sæt det ordentlig i - helt i bund i apg soklen. Genstart pc, der nu vil sige \"Der er fundet ny hardware....
Installer drivere til dit ny apg kort.

Avatar billede jhol00 Nybegynder
20. september 2001 - 21:58 #17
--> halifax: problemet er vist ikke windows.. men rettere rent hardwaremæssigt...

I øvrigt kan man sagtens have to grafikkort i win98
Avatar billede t_s_p Nybegynder
20. september 2001 - 22:00 #18
Der er ingen ukendte enheder. Jeg har prøvet at installerer det manuelt men der kommer intet nyt frem i hardwarehåndt.
Kan intet se i POST :(

Tror jeg prøver det med rammene men kommer desværre ikke på igen, da der er andre som skal bruge linien. Håber det virker.

Mange tak for hjælpen indtil videre.
Avatar billede t_s_p Nybegynder
20. september 2001 - 22:01 #19
Tak halifax, men det er prøvet, op til flere gange. ;(
Avatar billede jhol00 Nybegynder
20. september 2001 - 22:02 #20
held og lykke!
Avatar billede ultradma Nybegynder
20. september 2001 - 22:26 #21
Prøv at hør! når du starter op på kortet kan du ik se noget på skærmen! Når du starter op på kortet kan du ik se oppe i toppen at der står! Ge-force mx x00..! vel?

ergo virker kortet ikke, og du kan ik ændre opsætninger der starter det! det eneste der kunne være galt, er at den konflikter med et andet kort, der måske bruger samme irq eller at der ik er flere ledige! prøv det med rammen, og derefter at skifter hver enkelt kort ud, for at se om den virker f.eks uden lydkort eller netkort! det kunne meget vel være problemet... puha.. ja prøv det! :)
Avatar billede sofficer Nybegynder
22. september 2001 - 09:34 #22
det er muligt at dit kort ikke når helt i bund i dit slot, det kan evt. afhjælpes ved at skifte afstandsskruerne under dit motherboard til nogen længere.
Avatar billede meinhoff Nybegynder
22. september 2001 - 11:20 #23
Hvor mange watt er din strømforsyning på ?.

meinhoff
Avatar billede tastatur Nybegynder
22. september 2001 - 14:01 #24
Jeg havde problemer med mit Geforce 2 400mx, men det havde noget at gøre med at mit bundkort ikke kunne li\' 512 PCI-stænger.
Har du prøvet at af-installere alle skærmkort inde under kontrolpanel/system, genstarte, og se om den \'fanger\' kortet?

Mvh
Tastatur
Avatar billede halifax Nybegynder
22. september 2001 - 15:58 #25
ultra - Lad os nu lige få på det rene, at ikke alle GeForce kort har køler, så du behøver ikke LOL\'e nogen. Om det så \"er dem der ik er så kraftige?\" må være en personlig vurdering hos den enkelte. Af GeForce2 MX400 uden køler kan nævnes Asus V7100Pro.  Creative GeForce2 MX200 er også uden blæser. Af andre ikke GeForce kan nævnes VideoExel TNT2 V Plus og Matrox G450. Der er helt sikkert flere.
Lad være at håne andre men yd hjælp i en positiv ånd.

t s p  -  Har du installeret mini-apg driveren til bundkortet?
Avatar billede t_s_p Nybegynder
22. september 2001 - 17:39 #26
Så er problemet løst!!!
Jeg pillede en ekstra HD ud og VUPTI... så virkede det som det skal.

Det er første gang jeg har et spørgsmål på Eksperten og ved derfor ikke helt hvad man gør med points???
Er der nogen som skal have dem, selvom jeg selv faldt over problemet?

Mange tak for hjælpen til jer allesammen!!!
Avatar billede halifax Nybegynder
22. september 2001 - 21:23 #27
Points: Hvis ingen af svarene er brugbare - helt eller delvis - kan du akceptere eget svar - helt eller delvis - og derved tage alle - eller nogle af - pointene tilbage. Det er en anerkendt fremgangsmåde på Eksperten.
I dette tilfælde akcepterer du bare dit eget svar, og jeg tror ikke du møder sure miner af den grund. Hovedformålet med Eksperten er at kunne blive hjulpet - og selv hjælpe andre - mens pointene er noget secundært, selv om nogle (få) går vildt meget op i det.
Kom bare tilbage en anden gang.

Avatar billede ultradma Nybegynder
27. september 2001 - 13:22 #28
Kommentar fra ultradma
20/09 2001 22:26:08    Prøv at hør! når du starter op på kortet kan du ik se noget på skærmen! Når du starter op på kortet kan du ik se oppe i toppen at der står! Ge-force mx x00..! vel?

ergo virker kortet ikke, og du kan ik ændre opsætninger der starter det! det eneste der kunne være galt, er at den konflikter med et andet kort, der måske bruger samme irq eller at der ik er flere ledige! prøv det med rammen, og derefter at skifter hver enkelt kort ud, for at se om den virker f.eks uden lydkort eller netkort! det kunne meget vel være problemet... puha.. ja prøv det! :)
Avatar billede ultradma Nybegynder
27. september 2001 - 13:23 #29
fucking plat... jeg sagde pil nogle ting ud og prøv... alligevel går pointne til andre.. det er sgu da for klamt!!