Avatar billede spade Nybegynder
20. september 2001 - 17:59 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

HPT370-RAID på Epox 8k7a+ = mus-lag!

Jeg har netop fået mit epoX 8k7a+  :D~~~~
Det er sq najs! Hvis jeg sætter hd\'s på RAID-controlleren, så lagger musen når hd\'erene derpå arbejder...har de nyeste drivere + bios\'er til det hele!
Har hørt at Highpoint\'s drivere til win2k sutter, og i alle tests af dette mobo kører de oss Win98 pga dette... men en af mine kammerater har en controller magen til, men dog et andet mobo og hans virker sq ok!
Nogen som har smame prob ? Evt. en løsning?
Gider sq ikk køre win98se.... <--- tis.
HÆHÆH!
Håber nogen kan hjælpe, da jeg gerne skulle ha RAID i Win2k...
Avatar billede wizardrj Nybegynder
20. september 2001 - 18:12 #1
har præcist samme MB som dig og kører fint med 2 stk IBM 40 GB diske i raid-0 under win2k

Havde dog et mindre problem, da mit lydkort (SB Live) konfliktede med HPT controleren.

Efter lidt omrokering med IRQ adresser, så var den løst, og har ikke haft problemer siden.

Avatar billede spade Nybegynder
20. september 2001 - 18:17 #2
Men havde du samme PROBLEM dengang ?
Avatar billede simonvalter Praktikant
21. september 2001 - 13:01 #3
kan den køre på samme hpt370 som abit kt7a-raid kører på for så tjek abits ftp ftp.abit.com.tw

det er helt skiert en god ide at flashe bios hvis der er en ny .. har givet mig store forbedringer på mit system (kt7a-raid)

jeg havede samme problem .. mus lag .. og hvis du oxo oplever lyd skratten når du arbejder med noget og hører musik ect så havede vi helt samme problem

ellers så skift til winxp .. det rykker helt vildt .. jeg har sværget til win2k i lang tid men har lige inst xp og du kan virklig mærke forskel både stabilt og hurtighed -- jeg tror det understøtter raid bedre .. det føles ihvertfald sådan.
Avatar billede simonvalter Praktikant
21. september 2001 - 13:01 #4
og så forsvandt problemerne :)
Avatar billede spade Nybegynder
21. september 2001 - 17:31 #5
Har brugt XP i et lille stykke tid...
MEN DET SKODDER! <--- min mening - synes win2k er noget af det bedste!

da jeg har et epox-mobo er det nok ikk så smart at flashe med en Abit-bios :D
Avatar billede simonvalter Praktikant
21. september 2001 - 18:22 #6
HPT370 er ikke en bios !! det er en driver
Avatar billede spade Nybegynder
22. september 2001 - 00:13 #7
HPT370 har oss en BIOS....
Den kan oss updates...
Avatar billede simonvalter Praktikant
22. september 2001 - 01:35 #8
hvis du har kørt med beta versioner så har du ret i at det skodder .. og hvis du har en langsom comp så gør det oxo .. men smid build 2600 som skulle være final på og så vil du blive overbevist .. det er jeg sikker på .. har selv kørt med et par beta versioner og var overbevist m at jeg villle holde mig til win2k
Avatar billede spade Nybegynder
22. september 2001 - 08:53 #9
NAaaaa....kører pt. med en TB-900mhz indtil jeg får min egen og 256mb DDR -  sååå.....Kan ikk li XP :/
Avatar billede spade Nybegynder
22. september 2001 - 10:24 #10
Fandt sq ud af det.... Driveren matchede ikk BIOS\'ens version...sååå...

Ellers tak for de mange hurtige svar!!!!