Avatar billede suse_linux Nybegynder
19. september 2001 - 22:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problemer med LILO

Jeg kører med den nyeste version af suse Liux (7.2).
Jeg har win2k til at kører på an anden HD.
Men når jeg booter min pc, får jeg beskeden:

\"LI\"

Hvorfor? jeg kan tænke mig, at den er ved at skrive LILO, men fryser på grund af et eller andet.
Jeg kan indsætte SuSE instalations CD\'en, og starte linux med \"boot:  rescue\", som ligger på den. Jeg er dog ikke i stand til at boot Windows pga. LILO problemet.

Hvad kan jeg gøre?

Christian Winther
Avatar billede seider Nybegynder
20. september 2001 - 06:56 #1
du har lavet det der heder en forkert instalationn, du skal indstaller linux først (pre-partioneret disk).

når din linux virker installaere du win 2k og beder.

hvis det ikke virker, skal du gøre det modsatte og ind i lillo og indstille win 2k.

og hvorfor så ikke bare købe 2 computer ?

www.fotx.net/seider
Avatar billede suse_linux Nybegynder
20. september 2001 - 09:04 #2
Til seider.

Ok fremskridt. ved at tage strømmen på mit cd-rom drev, kører det hele fint. Hvad kan det betyde?!?
Avatar billede suse_linux Nybegynder
20. september 2001 - 10:54 #3
OK størrere fremskridt.

Ved at sætte min brænder fra master til slave, og min cd-rom fra slave til master, så virker alt 100 %