Avatar billede sesam Nybegynder
19. september 2001 - 17:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ASP til .NET?

Er det en god ide at skifte fra asp til .net platformen eller skal jeg vente lidt og se tiden an?
Avatar billede odegaard Nybegynder
19. september 2001 - 18:00 #1
Nej, se bare at komme igang!
Beta2 er stabil og feature-færdig, så man kan kun vente meget få ændringer inden den endelige udgave.

Så det er nok bedre at komme igang nu, og være med på bølgen. Der er allerede en hel del god litteratur. Jeg kan selv anbefale \"Teach Yourself ASP.NET in 21 days\". Den er billig, og har stort set alt med (sørg for at når du køber bøger at der står den er lavet til beta2, da beta1-kode stort set ikke virker med beta2).

Du vil glæde dig over den objectorienterede kode, som iøvrigt er hurtig da den er kompileret, for ikke at snakke om webcontrols. -Og så er utroligt mange ting blevet meget nemmere (såsom emails og filupload).

...og lad mig lige tilføje at de giver Visual Studio.NET beta2 væk alle mulige steder. Det gør de nok ikke med den endelige version...
http://msdn.microsoft.com indeholder allerede utroligt meget godt materiale og eksempler indenfor ASP.NET. http://www.123aspx.com søger i alle mulige artikler og eksempler indenfor asp.net.

Så kom bare igang! Tjek evt. vores 100% asp.net-baserede website på http://www.lkilyngby.dk

/Odegaard
Avatar billede netsrac Praktikant
19. september 2001 - 18:05 #2
Jeg ville nok vente til final release kommer, du ved jo aldrig om de laver noget om inden de udsender final.
Avatar billede odegaard Nybegynder
19. september 2001 - 20:32 #3
Det ved man da, når Microsoft erklærer den feature-færdig. Jeg snakker om at være med på bølgen som er begyndt at rulle! Min pointe er at man ligeså godt kan begynde at lære det nu. Jeg ser virkelig ingen grund til at vente. Faktum er at asp.net allerede nu er meget mere stabilt end asp!

Det der mest arbejdes på er rettelse af bugs i frameworket, og så iøvrigt en del rettelser(forhåbentligt) til Visual Studio (sidstnævnte har ingen betydning for din kode).

Ydermere kommer asp.net også snart til flere styresystemer og webservere, med endnu flere programmeringssprog. (f.eks. gnu.net og java.net er på vej). Så det handler lige så meget om at få lært hvordan .net arbejder og ikke kun f.eks. C# og VB.net.

/Odegaard
Avatar billede ortrak Nybegynder
21. september 2001 - 19:10 #4
det har jo ikke noget at gøre med om der bliver ændret på syntaks og features. Det er et spørgsmål om, at man pr. definition ikke distribuerer beta-kode til et produktionsmiljø...

/ortrak
Avatar billede odegaard Nybegynder
21. september 2001 - 19:27 #5
Hvem har skrevet den definition? Iøvrigt ser jeg intet nævnt i spørgsmålet om produktionsmiljøer. Inden man har fået sat sig grundigt ind i mulighederne med .NET (og det håber jeg da at man først gør), så skulle den endelige version da gerne være udkommet. Og når jeg nu engang siger (og det gør mange andre iøvrigt også) at beta2 kører utrolig stabilt og man i det hele taget ikke kan forvente store opdateringer inden den endelige version udkommer, så ser jeg intet i vejen for at begynde at lære/lege/arbejde med .NET.

/Morten