Avatar billede colt-markey Nybegynder
19. september 2001 - 13:14 Der er 20 kommentarer og
3 løsninger

.eml ?

Jeg har fået en Virus (tror jeg nok) Men jeg kan ikke finde den med et Antivirus prg. Jeg ved heller ikke hvad den hedder men den slutter med .eml til sidst, det er et Outlook ikon, der er omkring 1300 På min computer og når jeg søger efter .eml på min Harddisk finder den dem. Når jeg så sletter dem går der 5 minutter så er de der igen. sådan kan jeg blive ved ! Nogen der kender/kan hjælpe mig ?? PLZ Hjælp, jeg har ALT for mange filer på min HD til at formatere...
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
19. september 2001 - 13:15 #1
prøv at køre onlinescanneren her:
http://housecall.antivirus.com
Avatar billede colt-markey Nybegynder
19. september 2001 - 13:17 #2
Mange tak, prøver den lige :D
Avatar billede makse Nybegynder
19. september 2001 - 13:20 #3
Iflg. http://filext.com/e.htm bruges .EML filer i MS Outlook Express Electronic Mail

Avatar billede makse Nybegynder
19. september 2001 - 13:21 #4
Altså ikke nogen virus.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. september 2001 - 13:21 #5
Det er jo vores kære Nimda virus.

Læs http://www.europe.f-secure.com/v-descs/nimda.shtml

NanoQ
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. september 2001 - 13:22 #6
makse, jo...

\"Also when the worm browsing the remote computers\' directories it creates .EML and .NWS (rarely) files that have the names of document files that the worm could find on a remote system. These .EML and .NWS files are worm\'s multi-partite messages with a worm MIME-encoded in them. When scanning the worm can also delete the .EML and .NWS files it previously created.\"

fra ovenstående link :)
Avatar billede makse Nybegynder
19. september 2001 - 13:23 #7
Ahh. Stygt. :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. september 2001 - 13:24 #8
Nimda er den nye trussel. For at beskytte dig imod Nimda anbefaler Virus112 alle brugere, enten at bruge en alternativ browser eller alternativt at følge denne vejledning, hvis man ikke helt vil undlade at bruge Internet Explorer.

Følg denne vejledning :

1) Start Internet Explorer.

2) Gå op i funktioner og vælg ”Internetindstillinger”.

3) Klik på fanebladet, der hedder sikkerhed.

4) Her klikker man på ”Brugerdefineret niveau” i bunden.

5) Her kommer en boks frem, der hedder ”indstillinger for sikkerhed”.

6) Næsten nede i bunden af den liste, der kommer frem ligger en menu, som hedder ”Script”.

7) I undermenuen ” Active-Scripting”, skal der klikkes på ”deaktiver”. Så den er markeret.

8) Klik på ”ok”. Her kommer man tilbage til Internet indstillinger.

9) Her kommer en boks frem og spørger: ”Vil du ændre sikkehedinstillligerne for denne zone”? Svar ”ja”.

10) Vælg ”ok”. Og du er nu sikret mod at blive inficeret via din browser.

Sådan beskytter man serverfladen :

Da Nimda bruger mange forskellige nye og gamle exploits, anbefaler Virus112 at man går ind på Microsofts hjemmeside og opdaterer med alle de sidste nye sikkerheds-patches. Man kan eventuelt bruge en anden browser til at downloade dem med.

Avatar billede colt-markey Nybegynder
19. september 2001 - 14:03 #9
Men nanoq, det er jo bare så man IKKE kan få den, Ik ??
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. september 2001 - 14:11 #10
colt, jeps..

For at fjerne den, kræves der du har antivirussoftware installeret. Har du Symantecs NAV, har du vejledningen her. Alternativt skal du kigge på producenten af dit antivirussoftwares hjemmeside. Alle har efterhånden lignende opskrifter.

http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.nimda.a@mm.html

1. Run LiveUpdate to make sure that you have the most recent virus definitions.
2. Start Norton AntiVirus (NAV), and make sure that NAV is configured to scan all files. For instruction on how to do this, read the document How to configure Norton AntiVirus to scan all files.
3. Run a full system scan.
4. If any files are detected as infected by W32.Nimda.A@mm or W32.Nimda.A@mm (html), click Repair.
5. If any files are detected as infected by W32.Nimda.A@mm (dr) or W32.Nimda.A@mm (dll), click Delete.
6. Reboot the computer.
7. Repeat steps 1-6 above until no more files are detected as W32.Nimda.A@mm.
8. Delete the following text from the Shell= entry in system.ini: load.exe -dontrunold
9. Remove unnecessary shares.
10. Delete the guest account from the Administrators group (if applicable)

NanoQ
Avatar billede colt-markey Nybegynder
19. september 2001 - 14:15 #11
Ok, Tak Nanoq, men et sidste SPM, jeg har ikke noget GODT Virus prg... kender du et godt et ? Helst gratis :D
Jeg har faktisk kun Norton Utilities - Men er det også for Virus ??

Mvh Colt-Markey
PS. 500 Pts til dig Nanoq hvis du finder det :D
Avatar billede makse Nybegynder
19. september 2001 - 14:18 #12
Prøv AVP fra Kaspersky. Den kan hentes som en demonstration version på:
http://www.kaspersky.com/download.asp?tgroup=2&pgroup=10&product=238&id=238&obj_id=10
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
19. september 2001 - 14:21 #13
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. september 2001 - 14:21 #14
Det gør jeg da.

Kaspersky er godt, og gratis for hjemmebrugere.

Hent den her: http://www.kaspersky.com/download.asp?tgroup=2&pgroup=10&product=230&id=25&obj_id=45

Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. september 2001 - 14:23 #15
Hmmm.. den kan kun scanne... ikke rette... det kræver en registreret version.

Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
19. september 2001 - 14:24 #16
den lite version jeg har, kan :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. september 2001 - 14:26 #17
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. september 2001 - 14:27 #18
Download AVG (det sidste link) og opgrader med denne: http://www.grisoft.com/html/us_updt.cfm

Så tager den også Nimda :)

Læs mere på http://www.grisoft.com/html/us_index.cfm

NanoQ
Avatar billede colt-markey Nybegynder
19. september 2001 - 15:32 #19
Jeg kan først give pts om en times tid da jeg skal søge efter virus og genstarte, søge efter virus og genstarte, søge efter virus og genstarte, søge efter virus og genstarte, søge efter virus og genstarte, 100000 Gange... Men der er nok pts til NanoQ, Makse og Kimrosgaard :D
Avatar billede colt-markey Nybegynder
19. september 2001 - 23:22 #20
NÅ Nu vil jeg give pts. selvom mit prob ikke blev løst :D , Jeg fik jo svar fra alle 3, men JEG kunne ikke fjerne den... Jeg vil formatere min HD, det lyder bedre i enden...
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
20. september 2001 - 00:15 #21
tak for point ihvertfald :)

www.fotx.net/kimrosgaard
Avatar billede stephans Nybegynder
20. september 2001 - 07:39 #22
Til Colt

Har du prøvede McAffe antivirus program, de har nogle trail versioner af deres program. Du kan gå ind på deres hjemmeside, på adresse: www.mcafeeb2b.com/default-normal.asp, prøv denne side.

Stephans
Avatar billede zhriver Nybegynder
02. februar 2002 - 19:37 #23
Stephans kan stadig ikke stave!!!! MUHAHA