Avatar billede dooley Nybegynder
19. september 2001 - 11:42 Der er 11 kommentarer

Bærbar pc læser på diskette drevet når maskinen starter win98.

Hvorfor står min bærbare pc\'s diskettedrev altid og knurrer når maskinen startes og indlæser win98 (ca. 8-10 sek).
Der ligger ingen genveje på skrivebordet eller i start der refferere til drevet. Alt i registreringsdatabesen der referere til a: er ændret. Alle programmer i start (msconfig) er disabled. Hvad gør jeg
Avatar billede tlaursen Nybegynder
19. september 2001 - 11:45 #1
Det kan være din antivirus der scanner drevet.

/thorsten
Avatar billede handmade Nybegynder
19. september 2001 - 11:46 #2
Hvad med a-virus programmer?
Avatar billede tlaursen Nybegynder
19. september 2001 - 11:46 #3
13 sek. ;-)
Avatar billede web1648 Nybegynder
19. september 2001 - 11:52 #4
du kan også gå ind i bios og se om primære står til at køre fra a: Hvis den gør det skla du ændre den til at køre fra HD
Avatar billede dooley Nybegynder
19. september 2001 - 11:58 #5
nope ingen virusprogrammer. Alle programmer er slået fra!!!!!!!!!
Avatar billede jgk Nybegynder
19. september 2001 - 13:11 #6
I windows er der en funktion der hedder noget i denne retning:Søg efter nye drev ved opstart, prøv at slå den fra.
Kontrolpanel,system, egenskaber for filsystem, diskette.
Avatar billede jgk Nybegynder
19. september 2001 - 13:12 #7
Gør også som web1648 siger i BIOS boot fra C.
Avatar billede dooley Nybegynder
19. september 2001 - 13:41 #8
hvordan skule bios have noget med om win98 leder efter en diskette. Der er når maskinen er kommet op at køre, og win98\'s skrivebord toner frem, at diskettedrevet begynder at larme!!
Avatar billede formula-1.dk Nybegynder
19. september 2001 - 14:15 #9
Se hvad der bliver kørt når du starter op.
start>kør>msconfig>start
her får du en liste over havd der køres ved opstart, det må jo ligge der hvis det eller er software relateret.
Avatar billede tophat Nybegynder
19. september 2001 - 22:13 #10
højreklik denne komputer: vælg egenskaber:
vælg ydeevne: under avanceret egenskaber vælger
du filsystem: fra fanebladene vælger du diskette,
og fjerner hakket ud for \"søg efter nye diskettedrev hvergang computeren startes\" .
Avatar billede dooley Nybegynder
20. december 2001 - 21:38 #11
der lå et dokument i start\\dokumenter der referede hertil!!