Avatar billede sorensen79 Nybegynder
17. september 2001 - 21:01 Der er 7 kommentarer

Installation af ManDrake 7.2

Davs!
hmmm.. Hvorfor kan jeg ikke installere ManDrake på min ellers udemærket PC???? :(((
Jeg har forsøgt at installere det på alle de måder der er mulige.
Når den skal initialisere!! CD-rom-drevet stopper den, med den besked at \"mount failed: Invalid argument\" derefter \"error mounting ramdisk\" Herefter lukker den ned!
En løsning jeg har forsøgt er at kopiere alle filerne ind på HD og så køre installationen derfra...men ikke samme filsystem og nogleaf filerne kan ikke kopieres!!!! (Og Mandrake skulle ellers være den bedste til nybegyndere!!!)
Håber på et godt svar! På forhånd tak
Avatar billede sorensen79 Nybegynder
17. september 2001 - 21:24 #1
Den skrive videre når man vælger \"text\"-installation:

VFS:Cannot open root device 08:06
Kernel panic:VFS:Unable to mount root fs on 08:06

Avatar billede langbein Nybegynder
18. september 2001 - 15:29 #3
Hvor stor Hard disk har du ? Hvor mye RAM ? Prosessor ? Høres ut som om det er ett eller annet som er for lite. Har samme maskin i nåværende konfigurasjon kjørt Windows 98 ? (I så fall et tegn på at den er i orden og ok.)
Avatar billede langbein Nybegynder
18. september 2001 - 15:33 #4
Når den skal initiere CD rom drevet så stopper den .. Betyr dette at du ikke klarer å boote fra cd i det hele tatt, eller betyr det at du først får laget installasjonen og at du ikke kan få mountet CD etter at installasjonen er ferdig ??
Sorensen79 du må beskrive litt mer !
Det stemmer ellers at Madrake skulle være et perfekt første valg.
Avatar billede langbein Nybegynder
18. september 2001 - 15:35 #5
Forsøk først med en windows 98 boot diskette. Se om du kommer inn på C:\\ på CD rom og sjekk ellers om hele skranglekassa henger sammen.
Avatar billede langbein Nybegynder
18. september 2001 - 15:38 #6
Egentlig ikke dumt å sjekke om den kan installere kjøre win 98, slik at det hardware feil kan utelukkes. Høres vel mest av alt ut som en hardwarefeil eller en harware som ikke strekker til ytelsesmessig (men det vet man jo i utgangspunktet ikke.)
Avatar billede langbein Nybegynder
18. september 2001 - 15:40 #7
Normalt: - kjører det greit i windows, da kjører det også greit i Linux - vanligvis.