Avatar billede s-cool Nybegynder
13. september 2001 - 18:11 Der er 17 kommentarer

win instalation

hvordan kan jeg installer win98 nå jeg har allerrede winnt og vil gerne hvae 2 windows plzz hjælp mig
Avatar billede nomiz Nybegynder
13. september 2001 - 18:12 #1
ok
Avatar billede s-cool Nybegynder
13. september 2001 - 18:14 #2
hvad
Avatar billede junior101 Nybegynder
13. september 2001 - 18:18 #3
Det kan godt være lidt svært, da du ofte skal installere w98 før en evt NT (eller 2k). Det bedste du kan prøve, efter min mening, er at bruge en boot-diskette, hvor du kan vælge, at du vil starte op med et cdrom drev. Så skal du smide w98 cden i, og køre install/setup fra dit cd-romdrev.
Avatar billede steen_hansen Forsker
13. september 2001 - 18:19 #4
Umiddelbart er det nemmeste at installere den mindste version først:

Først Windows 95
Herefter Windows 98
Herefter Windows NT
...Windows 2000

osv.

Men du kan jo altid sætte din bootmanager op.
Avatar billede s-cool Nybegynder
13. september 2001 - 18:21 #5
hvordan gør jeg det?
Avatar billede steen_hansen Forsker
13. september 2001 - 18:24 #6
Du kan downloade en fra www.linux.org. Denne skal du så tilpasse til dine operativ-systemer.
Avatar billede s-cool Nybegynder
13. september 2001 - 18:26 #7
jeg forstår det ikke :D
Avatar billede vistodk Nybegynder
13. september 2001 - 18:27 #8
Hvis du ikke vil bruge en bootmanager, skal du installere win2000/NT først, og bruge dens bootmanager. Hvis din bootstrap er formateret i ntfs format bliver det en bitch, og du SKAL have en partition med FAT format. Alternativt kan du bruge www.vmware.com/ . med en kan du installer win98 \"indeni\" WinNT
Avatar billede steen_hansen Forsker
13. september 2001 - 18:27 #9
.....

  Umiddelbart er det nemmeste at installere den mindste version først:

Først Windows 95
Herefter Windows 98
Herefter Windows NT
...Windows 2000

osv.
Avatar billede s-cool Nybegynder
13. september 2001 - 18:29 #10
jeg har winnt og jeg vil helst ikke slette den fordi der mage ting i som jeg ikke kan for igen så hvad skal jeg gøre så jeg installer win 98
Avatar billede s-cool Nybegynder
13. september 2001 - 18:32 #11
er i her plzzz!
Avatar billede s-cool Nybegynder
13. september 2001 - 18:34 #12
kom nu hjælp
Avatar billede steen_hansen Forsker
13. september 2001 - 22:00 #13
Lige en anden ting, som du kan prøve allerførst:

Gå ind i Windows, sæt cd-rommen i drevet og sig nej til at erstatte din nuværende Windows.
Avatar billede php3star Nybegynder
14. september 2001 - 23:52 #14
Og hvis der er saa mange ting paa som man maaske ikke kan faa igen..... saa kan du da godt braende det.... kopiere det paa en anden hdd. Der er da mange muligheder hvordan du kan gemme dine ting

/PHP
Avatar billede erfa Nybegynder
02. oktober 2001 - 12:45 #15
Problemet med at køre multi boot, er at du først har installeret win2000,hvis du sætter en win98 cd i,vil du få at vide at der er et nyere system på din hardisk.Sørgligt, men du bliver nød til at formatere din disk, start med først at installere win98,efter dette kan du istallere win2000,nu vil der automatisk være lavet en multiboot,hvor du kan vælge hvilken win version du vil starte.

Avatar billede steen_hansen Forsker
01. april 2002 - 17:00 #16
Hva' så, s-cool? Virkede det?
Avatar billede steen_hansen Forsker
11. maj 2002 - 23:03 #17
YO?