Avatar billede cellaneous Nybegynder
13. september 2001 - 09:53 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

vil gerne undgå folk kan redirected fra www.mitdomæne.nu

Jeg har en side på www.mitdomæne.dk (mit domæne er noget andet, det er bare eksempel) og nu er jeg sur på www.mitdomæne.nu fordi de redirecter til min side, Kan jeg sørge for at hvis man kommer fra www.mitdomæne.nu (som jeg intet har med at gøre), kun vil se en side med \"jeg hader NuNames\" med mailto link til deres abuse afdeling, istedetfor min rigtige side? hvordan?

Skær venligst svaret helt ud i pap.

Jeg har adgang til asp og cgi, jeg har noget nær nul erfaring i begge dele.

Jeg har forgæves forsøgt at få NuNames til at fjerne deres redirect, og det kunne jo være en anden side der sendte folk videre en anden gang, så jeg vil gerne have løsning *uanset om NuNames trækker sig tilbage*.

På forhånd tak.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
13. september 2001 - 09:59 #1
en hurtig løsning til at bryde ud af .nu-frames:
sæt følgende ind mellem <head> og </head>:
<script language= \"JavaScript\">
                          <!--
                          if (top.frames.length!=0)
                          top.location=self.document.location;
                          // -->
                          </script>
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
13. september 2001 - 10:00 #2
det virker således at hvis man skriver www.mitdomæne.nu redirectes der øjeblikkeligt til www.mitdomæne.dk

se eksempel på www.ghostcom.nu
Avatar billede podata Nybegynder
13. september 2001 - 10:04 #3
Lad det ligge, det varer sikkert ikke længe før det forbi...

http://www.computerworld.dk/vis_artikel.asp?ArticleID=11951
Avatar billede hobbez Nybegynder
13. september 2001 - 10:08 #4
Jeg syntes du I stedet skulle lave/kalde et script der checker om folk kommer fra .nu domainet, og så vise dem en tekst der fortæller at de har brugt en forkert og ulovlig adresse. Med et link til din egen side, evt. i et nyt vindue.

Ellers bliver folk måske ved med at bruge .nu adressen - de ender jo hos dig alligvel!

/Rob
Avatar billede cellaneous Nybegynder
13. september 2001 - 10:11 #5
virker ikke - det er ikke en frame men en redirect - har prøvet dit svar og hvis jeg klikker wwww.mitdomæne.nu ender jeg stadig på www.mitdomæne.dk :-(
Avatar billede cellaneous Nybegynder
13. september 2001 - 10:13 #6
angående \"lad det ligge\" så syntes jeg helt bestemet jeg skrev i mit spørgsmål \"så jeg vil gerne have løsning *uanset om NuNames trækker sig tilbage*\"....
Avatar billede cellaneous Nybegynder
13. september 2001 - 10:14 #7
Hobbez - kan du lave et eksempel? Vil meget gerne have det skåret ud i pap :-)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
13. september 2001 - 10:18 #8
ja, selvfølgelig ender du på www.mitdomæne.dk! det var vel også meningen at den skulle gå VÆK fra .nu og havne på den korrekte side!
Avatar billede cellaneous Nybegynder
13. september 2001 - 10:20 #9
nej meningen var at hvis man kom fra et nu domæne skal man se en side med \"jeg hader NuNames\" ... selve det med at gå væk fra nu og gå over til www.mitdoæne.dk klarer de helt selv :-( og det er dét jeg ikek vil have!
Avatar billede zeptic Nybegynder
13. september 2001 - 10:29 #10
undskyld, men hvad er problemet at de redirecter til din site? er det fordi du er bange for at folk glemmer .dk? hvis det er det der er grunden, så tror jeg ikke du har noget at frygte. .dk er indgroet hos den alm. bruger.
Avatar billede podata Nybegynder
13. september 2001 - 10:37 #11
Her er hvad du søger. i flere udgaver
http://www.netmechanic.com/news/vol4/javascript_no14.htm
Avatar billede cellaneous Nybegynder
13. september 2001 - 10:39 #12
\"problemet\" er at jeg hader NuNames - omrent som hvis en købte domænet \"jeg-er-idiot\" og linkede det til din side, ville du så bryde dig om det?

Jeg vil ikke have folk skal risikere at tro jeg har købt et nu domæne - derfor vil jeg ikke have de redirecter, på samme måde med come.to og alle de andre redirect ting der findes :-(

Avatar billede zeptic Nybegynder
13. september 2001 - 10:42 #13
podata> referrer vil da ikke blive sat, når der redirectes fra dns. referrer er en del af http-protokollen.

jeg har svært ved at se, at der er en teknisk løsning, der kan bruges på www.mitdomæne.dk, som vil løse problemet.
Avatar billede cellaneous Nybegynder
13. september 2001 - 10:45 #14
Podata det lyder jo fint, det er hvad jeg er ude efter, men det virker ikke når jeg oploader med flg i min head

<SCRIPT LANGUAGE=JAVASCRIPT TYPE=\"TEXT/JAVASCRIPT\">
<!-- Hide script from old browsers<br>

if  (document.referrer = \"http://www.mitdomæne.nu\")
      location.href = \"http://www.computerworld.dk/Vis_artikel_til_udskrift.asp?ArticleID=11951\";
//-- Stop hiding script -->
</SCRIPT>

så jeg kan ikke rigtigt give points :-( folk ender stadig på www.mitdomæne.dk når de taster www.mitdomæne.nu :-(
Avatar billede podata Nybegynder
13. september 2001 - 10:50 #15
Ja hvor skulle de ellers havne.
Prøver lige noget selv, har selv samme \"problem\"
Avatar billede zeptic Nybegynder
13. september 2001 - 10:50 #16
cellaneous: prøv at lave en popup, der viser hvor der referres fra, så kan du jo se præcis hvad der referes fra når man kommer fra www.nu. Mit gæt er at der ikke står nogetsomhelst, og hvis der gør, så vil jeg være dybt overrasket.
Avatar billede cellaneous Nybegynder
13. september 2001 - 11:08 #17
var noget før jeg kan lave popup - mit domæne tillader vist kun et vist antal fil-opdateringer pr dag eller noget (har prøvet det før med noget grafik jeg ville opdatere), så min ftp får \"persmission denied\" fordi jeg lige har prøvet de to andre ting - prøver igen senere :-(
Avatar billede cellaneous Nybegynder
13. september 2001 - 11:14 #18
hmn et par minutter var nok :-) det virker heller ikke med:

<SCRIPT LANGUAGE=JAVASCRIPT TYPE=\"TEXT/JAVASCRIPT\">
<!-- Hide script from old browsers
  if (document.referrer != \'\')
document.write(\'du kommer fra \' + document.referrer);
//-- Stop hiding script -->
</SCRIPT>

har jeg misforstået noget?
Avatar billede cellaneous Nybegynder
13. september 2001 - 11:25 #19
kan man kigge i \"history\" på en eller anden måde og se om folk lige var på www.mitdomæne.nu\"?
Avatar billede podata Nybegynder
13. september 2001 - 11:34 #20
De har laver noget skummelt nået, kan ikke hive referrer ud.
Avatar billede hobbez Nybegynder
13. september 2001 - 11:57 #21
Hvad med at bruge history -1 (er det ikke sådan den hedder)?

/Rob
Avatar billede cellaneous Nybegynder
13. september 2001 - 14:46 #22
Hobbez > ved ikke hvordan man bruger den, men det lyder lovende :-) giv et kodeeksempel?
Avatar billede hobbez Nybegynder
13. september 2001 - 15:19 #23
cellaneous >> Jeg prøver i aften, når jeg kommer hjem, oki? :o)

/Rob
Avatar billede cellaneous Nybegynder
13. september 2001 - 15:33 #24
jeps :-) ikke noget der haster jo. sidder bare og opdaterer her ind imellem når jeg småkeder mig.
Avatar billede acrosomolius Nybegynder
13. september 2001 - 20:34 #25
DER ER NU OPRETTET EN SIDE IMOD NUNAMES!

Alle ejere af webhoteller kan nu støtte siden og taste deres domæne ind, og almindelige mennesker kan støtte siden ved at \"underskrive\" med e-mail-adresse.

Sidens adresse er nu www.judoo.dk/nunames og fra imorgen, fredag d. 14 sep. åbner siden som www.stop-nunames.dk, hvorfor siden også først åbner officielt imorgen, ligenu kan du altså ikke være sikker på indholdet.

Med venlig hilsen

Troels Thomsen
Stop Nunames
Avatar billede cellaneous Nybegynder
14. september 2001 - 01:58 #26
JUBIII de har taget poterne til sig og fjernet mig fra deres lort :-) jeg er sluppet af med www.mitdomæne.nu!
Avatar billede cellaneous Nybegynder
14. september 2001 - 18:32 #27
hobbez - har du opgivet? jeg vil stadig gerne have løsningen med history (uanset nunames nu lader mig være) så jeg kan forhindre folk i at linke til mig fra sider jeg ikke bryder mig om :-)
Avatar billede eagleeye Praktikant
19. september 2001 - 23:53 #28
<SCRIPT LANGUAGE=\"JavaScript\">
<!-- hide
if (document.referrer.indexOf(\".nu\") != -1) {
  top.location.href = \"http://www.mitdomæne.dk/\";
}
// -->
</SCRIPT>
Avatar billede cellaneous Nybegynder
26. september 2001 - 19:01 #29
eagleeye > sorry for mit sene svar

øhmn skal lige gennemskue det du har lavet, nu hvor nu heldigvis har taget poterne til sig skal jeg afprøve eksemplet med noget andet, hvordan skal jeg gøre det?

(document.referrer.indexOf(\"www.minvensdomæne.dk/links.html\") != -1)

eller?

er \"referrer.indexof\" et andet ord for \"history\"? er ikke så god til javascript og \"referrer\" virkede jo ikke så det skal være history
Avatar billede eagleeye Praktikant
30. september 2001 - 20:28 #30
.indexOf bruges til at finde en streng i en anden streng. Returnere index til den streng man søger efter, -1 hvis den ikke findes.
document.referrer er den side som man er kommet fra.
Avatar billede cellaneous Nybegynder
03. oktober 2001 - 14:33 #31
og vi har jo allerede konstateret af referer ikke kan bruges, så er det ikke ret relevant at kigge efter en streng i den streng som indeholde referrer vel? prøv at læse

Kommentar fra zeptic

en gang til.
Avatar billede cellaneous Nybegynder
03. oktober 2001 - 14:36 #32
lukker spørgsmålet fordi hobbez åbenbart har glemt mig så zeptic har nok ret i der ikke er noget at gøre
Avatar billede eagleeye Praktikant
03. oktober 2001 - 14:39 #33
så vidt jeg kan huske var det ikke redirect de lavede men en frame som de loade siden i.
Avatar billede cellaneous Nybegynder
03. oktober 2001 - 14:42 #34
ikke hos mig - det var en dns redirect - sikkert fordi folk havde brokket sig over frames længe på det tidspunkt da jeg opdagede den