Avatar billede sbp2 Nybegynder
12. september 2001 - 21:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

computer kan ses men fra denne kan resten ikke ses??

Jeg har fire computere i et LAN-net med switch og i switchen er også sat ADSL fra ADSL modem (bredbånd TDC). Det virker fint alle 4 computere kan være på nettet samtidig.
MEN mit problem er på LAN siden - fra tre af computerne kan man se samtlige computere (4 stk - og hente filer osv fra samtlige), men fra den sidste computet - som altså kan kontaktes fra de tre andre - kan man kun vanskelligt se de øvrige tre. Den står og leder meget længe (5-10 min) og nogle gange kommer så navnene på de tre computere - hvis jeg så vil åbne en compuet for at hente en fil - så tager det igen en krig. Andre gange går den fast.
Det hele har ellers virket fint - indtil jeg fjernede markeringen for TCP/IP i deling af filer og printer protokollen. Jeg har forsøgt atter at markere dette igen - uden at det ændre noget.
Jeg har slettet samtlige protokoller incl netværkskortet - for at indlæse drivere igen - men jeg kan stadig ikke få det til at virke.

Ved I om windows gemmer nogle oplysninger i registreingsdatabasen - som måske ikke bliver slettet??
Eller hvad skal jeg gøre??
MVH
STeen
Avatar billede seider Nybegynder
12. september 2001 - 21:20 #1
det kan være et defekt kabel, eller en fejl installation i dit netværk (=fjern kort og protokoler).

hvis du lige prøver at skifte kabel. og genunstallere protocolerne.

Avatar billede sbp2 Nybegynder
12. september 2001 - 21:28 #2
Joo - men jeg synes jo bare det er mærkeligt at denne besværlige computer ikke har nogen problemer med at fungere på internettet (gennem det samme netkort) her kan man både sende og downloade??

Men OK jeg prøver lige at bytte et af kablerne ud.

Når du skriver fjern kort  - mener du så fysisk at fjerne kortet fra maskinen eller bare at fjerne protokollen??
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2001 - 21:54 #3
Og du er sikker på alle computerne er i samme arbejdsgruppe?
Avatar billede jhol00 Nybegynder
12. september 2001 - 21:55 #4
Har du forsøgt dig med at fastsætte IP adresser og subnet mask manuelt?
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2001 - 21:59 #5
Eller måske sætte den til automatisk?
Avatar billede sbp2 Nybegynder
12. september 2001 - 22:07 #6
til alaza, ja de er alle i samme nemlig workgroup
til jhol00 - nej de er alle sat til automatisk - idet ADSL fra TDC benytter et eller andet med dynamisk at tildele adresser (DHC? et eller andet??) så derfor benytter jeg det.

Jeg tror altså stadig der er noget gemt i windows - som jeg ikke har fået fjernet.

Og jeg har nu prøvet et nyt kabel uden held.
Jeg har fjernet alle protokoller incl netværkskortet inde i \"netværks vinduet\" - og genindstalleret dem - uden forandring.

Jeg tror snart jeg bliver nødt til at geninstallere Windows igen (win98) :-(
Avatar billede dalle777 Nybegynder
12. september 2001 - 22:15 #7
Er alle med samme styresystem ???

Daniel
Avatar billede sbp2 Nybegynder
12. september 2001 - 22:22 #8
Ja alle kører med windows 98SE. og som sagt inden jeg pillede ved den ene computer kørte det hele fint - inclusivt på LAN - alle fire havde således fin kontakt med hinanden.
Men da jeg læste et sted at det var bedst at man ikke benyttede TCP/IP protokollen på LAN siden (sikkerheds hensyn når man benytter ADSL), så fjernede jeg fluebenet i TPP/IP protokollen ved deling af filer og printer på alle fire computere - derefter fik jeg det problem jeg beskrev initialt.
Deling af filer og printer burde vel kunne køre over netbeui eller ipx, hvor der stadig er markeing.
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2001 - 07:00 #9
Jeg var selv til LAN party og havde samme problemer, og efter en formatering af Windows så var det hele oppe. Hvis du har partioneret er det jo intet problem.
Avatar billede sbp2 Nybegynder
13. september 2001 - 14:33 #10
Tak alaza - jeg tror også selv at det er nødvendigt.
Jeg havde bare håbet på at en af jer måske vidste hvor i reg-databasen windows gemmer disse informationer - så man måske kunne nøjes med at fjerne denne nøgle - men jeg formatere gen-installerer windows i aften - så kan jeg jo evt skrive hvordan det gik.

Men I skal alle have tak for jeres hjælp og forslag.
Steen