Avatar billede rohr Nybegynder
12. september 2001 - 15:40 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

3D max R3 -=[Haster]=-

Jeg vil gerne lave en reflektion som på  bagsiden af en cd og jeg ville også gerne have de sreg/farver der oxo er bag på sådan en cd. Hvordan går jeg dette

Rohr
Avatar billede earp Nybegynder
12. september 2001 - 15:43 #1
mht. reflektion går du ind under maps -> reflection og vælger raytrace

En af måderne til stregkoderne ku være at du finder et texture af en stregkode og laver en firkant med 0 i height og smækker den på.
Avatar billede rohr Nybegynder
12. september 2001 - 15:45 #2
Ikke treg koder men de farver deeer reflekterer bag på en cd.
Avatar billede earp Nybegynder
12. september 2001 - 15:58 #3
hmmm læste lige spg\'målet lidt for hurtigt....
men kan det ikke også klares ved en texture ?
Avatar billede bbs Nybegynder
12. september 2001 - 17:37 #4
Kig på www.3DMaxer.dk.
Spørg evt. i deres fora.
De er de fødte eksperter, til præcist det emne.
Avatar billede zerohero Nybegynder
12. september 2001 - 19:45 #5
Prøv at lægge flere lag oven på hianden...

ZeroHero
Avatar billede geek Nybegynder
12. september 2001 - 22:08 #6
Det nemmeste vil helt klart være at lave din cd.
Give den en cylindrical UVW map.
Derefter lave din egen texture, med diffuse color = gradient ramp. og så bare vælge de farver som der skal være på cd\'en
Avatar billede zerohero Nybegynder
12. september 2001 - 22:32 #7
geek>> Hejsa, jeg vidste ikke at du også arbejdede med studio max... Hvordan går det med din OpenGL Programmering????
Avatar billede geek Nybegynder
13. september 2001 - 23:34 #8
Jow det har jeg gjort et godt stykke tid, ca. 3 år
Det går faktisk rigtig godt med programmeringen.

Har lige fået dit eksempel oversat til min egen kode, (så syntes bedre jeg kan tillade mig at bruge det i min egen kode)
Har lært at loade objecter og morphe mellem dem.
(Da jeg så at du kunne skrive en dxf loader, kom jeg frem til at jeg også burde skrive min egen loader, så har fået lavet en MEGET simpel 3ds loader)
og en del andre småtterier. overvejer nu at gå i gang med et fedt partikelsystem.
Avatar billede zerohero Nybegynder
14. september 2001 - 00:01 #9
Du ved tilfældigvis ikke hvordan man kan bevæge viewporten ligesom i visse spil (Severence - blade of darkness, American McGees\'s Alice, Rune, Heretic osv). Har du fået den vye opdateret version af min dxf loader??? hvis ikke så kan jeg lige sende dig den. Jeg kender nogle tutorials på particle system - hvis du er interesseret.

Jeg vil meget gerne se din 3ds loader...

ZeroHero
Avatar billede zerohero Nybegynder
14. september 2001 - 00:04 #10
Desuden har jeg lige fundet ud af hvordan man kan bruge en Tpanel eller et andet wincontrol til at vise en OpenGL scene, i stedet for altid at skulle bruge en Tform... (smart!!!)
Avatar billede geek Nybegynder
14. september 2001 - 00:22 #11
>>Du ved tilfældigvis ikke hvordan man kan bevæge viewporten.
Nej desværre, kunne godt selv tænke mig at vide det.

Jeg ved ikke hvilken version af din dxf loader jeg har. men du må gerne sende den seneste

ville gerne se de tutorials om particle systemer du har

Skal lige pebbe 3ds loaderen lidt op så den er lidt mere bruger venlig.

Jeg bruger aldrig Tform - jeg laver mit vindue under runtime, derved fylder ens prg. også meget mindre, kan sende et eks. hvis du er intersseret.
Hvis du sender din email vil jeg sende det hele så snart som muligt..

Geek
Avatar billede zerohero Nybegynder
14. september 2001 - 09:07 #12
ok her min mail addresse:

info@opengl-delphi.dk

Jeg sender straks min nyeste version af dxf converter - (inc. source)... så kan du jo udvikle videre på den, hvis du har lyst...

Angående particle systems, morphing, osv... så findes der en super side der har masser af tutorials + delphi koder... sidens navn er:

http://nehe.gamedev.net/

(check it out!!!)

ZeroHero
Avatar billede jacobi70 Nybegynder
20. september 2001 - 12:27 #13
Ang. refleksioner

Du kunne jo også scanne en CD i en flatbedscanner og bruge dette billede som texture. Husk at definere en alpha-kanal til din opacity-map.

MVH jacob
Avatar billede bbs Nybegynder
27. november 2001 - 15:10 #14
Takker for points :)