Avatar billede bride Nybegynder
11. september 2001 - 15:53 Der er 22 kommentarer

Min harddisk er væk!

Min com kan ikke starte op fra harddisken af, da den spørger efter en gyldig diskette hver gang. Hwa ska a gøre? - mmmm ostepops...
Avatar billede egede Nybegynder
11. september 2001 - 15:56 #1
Addr ostepops....
Har du en startdiskette?
Avatar billede bride Nybegynder
11. september 2001 - 15:57 #2
Ja men jeg har stadig ikke adgang til harddisken...
Avatar billede egede Nybegynder
11. september 2001 - 16:07 #3
sidder alle kabel rigtigt til?
tryk dem lige ned i... Specielt dem til HD\'en ;)
og luk så lige op for TV2... WTC er stødt ind i to fly (altså omvendt...)
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2001 - 16:34 #4
Tjek om den finde i bios
Avatar billede bride Nybegynder
12. september 2001 - 07:52 #5
Den bliver fundet i BIOS, men jeg kan stadig ikke få adgang til lortet og formatere den...
Avatar billede bride Nybegynder
12. september 2001 - 08:18 #6
Og alle kabler sidder som de skal. Jeg prøver Ghost nu...
Avatar billede johs_j Novice
12. september 2001 - 22:52 #7
Der kan være 2 ting:
Sidder der en disk i diskettedrevet?
Check om BIOS kan se din HD
Med fdisk kan du checkke om drev C: har status A.
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2001 - 00:34 #8
Har du fjernet disketten fra diskedrevet.
Avatar billede petruss Nybegynder
13. september 2001 - 05:45 #9
Start med at køre en fdisk fra din startsdiskette(hvis du altså ikke har noget på hd du skal gemme),slet det tidligere og sæt en ny op.Derefter går du tilbage til din startsdiskette og formatere så drev c og vupti så er du kørende igen.
Avatar billede johs_j Novice
13. september 2001 - 09:03 #10
>petruss
>>bride
Hvis du fjerner din partition skal du reboote inden du sætter en ny op. Dette er vigtigt.
Når du så har gjort det så check om dine filer er kommet igen inden du formaterer. Det ville da være ærgeligt at slette alt hvis det kan undgås.
Avatar billede petruss Nybegynder
14. september 2001 - 04:31 #11
Bride skriver \"Den bliver fundet i BIOS, men jeg kan stadig ikke få adgang til lortet og formatere den\",deraf udleder jeg at han ikke har noget at gemme elers vil han vel ikke formatere den.
Jeg kunne tænke mig at han har lavet en fdisk det er derfor der spørges efter en gyldig diskette.
Avatar billede johs_j Novice
14. september 2001 - 08:47 #12
>petruss
Hvis han ikke kan få adgang til harddisken, hvordan kan han så køre fdisk?
Avatar billede hagler Nybegynder
14. september 2001 - 09:01 #13
åben din tårn... tjæk om din harddisk er tilsluttet en ide ingang og strøm er den det skal du tjekke om den er tilsluttet som primary/slave/secondery den skal gerne være primery... når du har gjort det skal du tjække hvis du har et cd-rom/cd-rom brænder om det også er tilsluttet rigtig med strøm og ide kabel... dernæst skal du se om dit cd-rom/cd-rom brænder er primary/slave/secondery de skal være slave...
Avatar billede hagler Nybegynder
14. september 2001 - 09:02 #14
du kan køre fdisk fra en diskette...
Avatar billede petruss Nybegynder
14. september 2001 - 09:53 #15
det er rigtigt som hagler skriver, alt hvad han skal gøre skal gøres fra startdisketten indtil han har formateret hd. Derefter kan han så installerer win osv.
Avatar billede collin Nybegynder
21. september 2001 - 19:56 #16
Jeg går ude fra din startdiskette virker og har Fdisk programmet på den. Det kan være du har slettet den aktive partition og ikke oprettet en ny, hvilket man skal gøre inden man kan få adgang til disken og formatere den. Fdisk forklarer hvordan. Men ikke nok med det - du skal også gøre den ny partition aktiv, før du kan opnå adgang og begynde at installere på den.
Avatar billede zokratez Nybegynder
05. oktober 2001 - 21:15 #17
Du kan godt bruge fdisk uden at slette noget og nøjes med at tjekke din HDD.
Avatar billede trygleren Nybegynder
30. oktober 2001 - 00:27 #18
I skriver alle at han skal sprætte systemet op og ændre master/slave-indstillinger. Hvorfor dog dette? Hvis HDD findes af BIOS er der intet galt der.
Det lugter lidt af en fejlramt NTFS-partition. Der er dog en anden mulighed: Har du JensLarsen-virus? Altså at skærmen bliver fyldt med bogstaverne J og L. Det sker som regel fordi command.com eller msdos.sys er korrupt.
Avatar billede mrrius Nybegynder
16. januar 2002 - 02:50 #19
du har en virusscanner kørende i baggrunden.

den søger efter virus , og hvad skal den gøre hvos den finder en virus? rename eller kill virus.
hvis din bootfiler er blevet renamed eller killed , så kan din hardisk ikke starte.

måske har virusscanneren slået virusen ihjæl , måske ikke. den kan gemme sig mange steder.

du skal i bios , og sørg for at du kan boote på cd-rom
prop dit win-installatins cd i cd-rom drevet og boot på cdrom

når den booter på cdrom så vil den først spørge om du vil boote på cdrom eller hardisk
du vælger cd-rom og vælger derefter installatin af windows.
den vil så opdage at du stadig har windows på din computer (desvære ikke hvis du har gjort det som de andre har foreslået , så har du mistet alle dine data)
du siget bare til den at den skal erstatte forrige windows og til c:\\windows

neste gang computeren rebooter , så går du i bios igen og sørger for at den kun kan boote fra c: (hd0)
så lader du computeren boote op , og windows er der igen med alle programmer. ( hvis virusscanneren ikke lykkedes at slå virusen ihjæl , så skal du slette hele din hardisk og bruge fdisk /mbr
(det er stort set det de andre har foreslået , de mangler bare at bruge fdisk / mbr som ikke huser de fleste boot viruser.

Avatar billede mrrius Nybegynder
16. januar 2002 - 02:53 #20
fdisk og format liger på win98 cd under /win98

du kan nesten altid boote på win98 cd og gå ind på /win98
og bruge komandoen
fdisk /mbr

den fornyer din mbr ( master boor rekord) og slå på den måde de første 200 bootviruser hjæl
Avatar billede mrrius Nybegynder
17. august 2002 - 22:44 #21
skift dit bateri på bundkortet
Avatar billede mrrius Nybegynder
06. september 2005 - 14:05 #22
lukker du ikke snart spørgsmålet?