Avatar billede skadedyr Nybegynder
08. september 2001 - 20:42 Der er 53 kommentarer og
1 løsning

bootsektor problemer

Jeg kan ikke geninstallere windows, ej heller formatere harddisk, da der åbenbart er problemer med en tilsyneladende ødelagt bootsektor,

Hvad gør jeg nu
Avatar billede darkside Nybegynder
08. september 2001 - 20:43 #1
Gå ud i dos og skriv fdisk /mbr så laver den en ny. :)
Avatar billede berg Nybegynder
08. september 2001 - 20:43 #2
Er du sikker på at det er bootsektoren? eller bare clusterfejl?
Avatar billede darkside Nybegynder
08. september 2001 - 20:43 #3
Start evt på en bootdisk og skriv fdisk /mbr så skulle det problem være løst..
Avatar billede skadedyr Nybegynder
08. september 2001 - 20:44 #4
Vi prøver lige
Avatar billede skadedyr Nybegynder
08. september 2001 - 20:44 #5
Det er ikke en clusterfejl, vi har kørt scandisk og den fandt ingen fejl.
Avatar billede darkside Nybegynder
08. september 2001 - 20:45 #6
Prøv med fdisk /mbr den skulle virke..
Avatar billede skadedyr Nybegynder
08. september 2001 - 20:47 #7
Vi har nu prøvet fdisk /mbr og følgende svar kom.

Fejl under skrivning til fast disk. Masterbootkoden er ikke blevet opdateret
Avatar billede darkside Nybegynder
08. september 2001 - 20:48 #8
Hm, det kunne måske lyde som bad blocks
Avatar billede darkside Nybegynder
08. september 2001 - 20:49 #9
Hm hva med at gå ind i fdisk og slette disken og prøve at oprette den igen.
Avatar billede skadedyr Nybegynder
08. september 2001 - 20:51 #10
Vi prøver at slette den.
Avatar billede skadedyr Nybegynder
08. september 2001 - 20:56 #11
vi kan ikke slette udvidet partition da vi ikke kender enhedsnavn, hvad gør vi.

Harddisk er opdelt i c,d,e
Avatar billede darkside Nybegynder
08. september 2001 - 20:57 #12
du kan se enhedsnavn under fdisk :)
Det står somregel på drevet, husk at lave backup først hvis der noget der skal gemmes
Avatar billede skadedyr Nybegynder
08. september 2001 - 21:00 #13
Vi prøver igen, vi er helt inforstået med at computeren skal formateres og alt på ny instaleres.

Men det er åbenbart ikke så lige til.
Avatar billede darkside Nybegynder
08. september 2001 - 21:02 #14
Så er det bare at bruge fdisk slette det hele og starte forfra...
Avatar billede skadedyr Nybegynder
08. september 2001 - 21:16 #15
Vi har nu slette alle partitioner og forsøger nu at oprette primær dos partition, maskinen går i stå under kontroller drev intergritet, 0 % udført og der bliver den.
Avatar billede darkside Nybegynder
08. september 2001 - 21:17 #16
Hm, det lyder meget som bad blocks..prøv evt at auto detecte den i bios.
Hva er det for en harddisk?
Avatar billede skadedyr Nybegynder
08. september 2001 - 21:22 #17
Det er en samsung bærbar computer.

Der er ingen auto detct at finde i bios, men vi kan se en primary master 6495MV.
Avatar billede skadedyr Nybegynder
08. september 2001 - 21:23 #18
Hvad kan vi evt. gøre ved disse bad blocks.
Avatar billede darkside Nybegynder
08. september 2001 - 21:23 #19
Hm det kan være harddisken der er defekt, den kan også være hoppet af sit kabel, hvis der stadigt er garanti på den vil jeg nok tage den med ned til forhandleren.
Avatar billede darkside Nybegynder
08. september 2001 - 21:24 #20
Bad Blocks = Ridseri overfladen på disken, man kan somregel ikke gøre noget.
Avatar billede skadedyr Nybegynder
08. september 2001 - 21:26 #21
Vi har på trods af sletningen i fdisk, opdaget at der efter genstart, er alle drev på ny er genetableret, incl alle filer.
Avatar billede skadedyr Nybegynder
08. september 2001 - 21:28 #22
Det er da utroligt at fdisk siger at alt er slette og vi efter genstart ser at alt er genetableret.  Ja vi er stået af.
Avatar billede darkside Nybegynder
08. september 2001 - 21:28 #23
Hm, det lyder som harddisken er låst...
Avatar billede skadedyr Nybegynder
08. september 2001 - 21:29 #24
Maskinen kan se harddisken, den vil blot ikke starte windows op, da bootsektoren er beskadiget.

c: dir viser alle filer.
Avatar billede darkside Nybegynder
08. september 2001 - 21:30 #25
Hva er mærket på den samsung?
Avatar billede skadedyr Nybegynder
08. september 2001 - 21:32 #26
Maskine hedder GS6000 og den er ca. 1,5 år gammel.

pentium II  400 mhz
Avatar billede skadedyr Nybegynder
08. september 2001 - 21:35 #27
Hardisken hedder IBM travelstar
Avatar billede skadedyr Nybegynder
08. september 2001 - 21:39 #28
Hver anden gang vi starter maskine kan bios ikke se hardisken. Vi har haft den ude og sat den igen.

Vi tror selv lidt på at den er ved at stå af, men lyder det ikke lidt nemt ?????????
Avatar billede darkside Nybegynder
08. september 2001 - 21:40 #29
Det kan være disken der er færdig.
Avatar billede skadedyr Nybegynder
08. september 2001 - 21:41 #30
Efter vi har haft den ude, kan den slet ikke finde den.
Avatar billede darkside Nybegynder
08. september 2001 - 21:43 #31
Hm, det kan være den ikke er sat rigtigt i igen, eller så er den helt død.
Avatar billede skadedyr Nybegynder
08. september 2001 - 21:46 #32
Den kan ikke sættes forkert i, så i den retning kan der ikke ske fejl, men måske fik den dødsstødet på den konto.

Men seriøst mener du at den er færdig, for så vil forsøge at få fat i en anden, men den er nok dyr sådan en.
Avatar billede darkside Nybegynder
08. september 2001 - 21:50 #33
Hm ja de koster ret godt, kender en der har en 4.8 gb IBM travelstar til at ligge
Avatar billede skadedyr Nybegynder
08. september 2001 - 21:52 #34
Hvad er prisen ???
Avatar billede darkside Nybegynder
08. september 2001 - 21:53 #35
Hm en 1000 kr.
Avatar billede skadedyr Nybegynder
08. september 2001 - 21:56 #36
Jeg er interesseret, men hvad koster den fra ny ??

Avatar billede skadedyr Nybegynder
08. september 2001 - 21:57 #37
Den der sidder i er på 6,3 GB, men det gør vel ingen forskel ???

Du kan evt. mail dit tlf. nummer på info@dkss.dk

Det kan dog tænkes at det blot er en løs forbindelse, selv om jeg tvivler.
Avatar billede darkside Nybegynder
08. september 2001 - 22:00 #38
Hm, prøv evt at tage den anden disk med til en forhandler og få den testet..
Avatar billede skadedyr Nybegynder
08. september 2001 - 22:08 #39
Det var et godt svar, men gider du lige skrive dit nummer så jeg kan kontakte dig for køb at, din evt. hardisk.

Men du har også fået alle pointene, for dette udmærkede svar HA HA HA

Tak for hjælpen
Avatar billede darkside Nybegynder
08. september 2001 - 22:24 #40
Du kan skrive på admin@scanmesse.dk
Avatar billede zhark Nybegynder
08. september 2001 - 23:57 #41
Jeg synes det her spm - mere end lugter af snyd!!
Den disk kan sagtens laves og: Forhandler giver 1 år + MINIMUM 2 år ekstra fra IBM (FORMENTLIG 5ÅR). Det ordner de på en studs - og det ved du sku\' godt.
Avatar billede darkside Nybegynder
08. september 2001 - 23:59 #42
Hm snyd er det ikke, jeg har ingen grund til at snyde!
Det sker faktisk der kun er 1 års garanti på harddisken, selv det kan være at der er mere nu da det er en laptop vi snakker om..!

\"
Hm det kan være harddisken der er defekt, den kan også være hoppet af sit kabel, hvis der stadigt er garanti på den vil jeg nok tage den med ned til forhandleren.
\"
Avatar billede zhark Nybegynder
09. september 2001 - 00:11 #43
Hvor mange sekunder (SEKUNDER ALTSÅ) er der mellem kommentarer? så er der læst/skrevet/scannet/været i bios og... dooooh
Avatar billede darkside Nybegynder
09. september 2001 - 00:13 #44
Bare fordi jeg er hurtig skal man så kaldes en snyder?
Mit mail program henter mails hvert min såh..!
Avatar billede zhark Nybegynder
09. september 2001 - 00:35 #45
20:43:59  Start evt. ....
20:44:01  Vi prøver  ....
20:44:48  Ikke cluster... kørt scandisk !!
20:45:48  Prøv...
Jeg har sku\' aldrig oplevet noget lignende. Tænker meget hurtigt, har kanon net forbindelse og arbejder som lyn og torden.
Min kompliment :)
Avatar billede darkside Nybegynder
09. september 2001 - 00:37 #46
Jeg synes helt seriøst du skal tjekke lidt inden du kalder for for snydere...bare fordi man for mange point for et spørgsmål bliver man kaldt snyder..!
Det er sq for barnligt!
Avatar billede zhark Nybegynder
09. september 2001 - 01:31 #47
Jeg har tjekket det spm, og har aldrig set noget lignende. Helt seriøst synes jeg det er godt gået!
Avatar billede darkside Nybegynder
09. september 2001 - 01:37 #48
Tja..jeg er ikke en snyder og bliver det aldrig, snyderi er sq for lamt.!
Avatar billede skadedyr Nybegynder
09. september 2001 - 10:06 #49
Hallo zhark.

Jeg er da i den grad dybt rystet over dine beskyldninger, jeg besøger eksperten meget sjældent, driver flere skadedyrsfirmaer og sidder her med min fader, kikker på en ældre bærbar computer, som en god ven har købt af undertegnede, computeren er gået i sykker og vi kan ikke finde ud hvad der er galt, vi prøver at få hjælp gennem eksperten, prøver de ting som der er blevet skrevet og havde forøvrigt prøvet flere af disse, inden vi kontaktede eksperten, en person hjælper og vi får pludselig beskyldninger for at snyde, hvad enten det er gået hurtigt eller ikke, så er alle disse ting afprøvet på denne tilsyneladende korte tid, det kunne være fordi, harddisken var gået i sykker og ganske enkelt ikke gjorde disse ting, bortset fra dette, er selve snakken foregået på en ganske fortræffelig ATM ejet firmainternetopkopling, min fader apprøver, jeg skriver, og den er ikke længere. Personen der har købt computeren af mig, har ikke så mange penge som jeg, derfor havde jeg, forsøgt at lave den, for at spare ham penge, naturlig spørger jeg da, hvad en ny koster og hvad galt er der så i darkside tilfældig har en liggende og hvori ligger denne snyd ?????

Personligt ja så fænger ordsproget i den grad, Tyv tror hver mand stjæler, ganske godt på dig \"zhark\"
Avatar billede zhark Nybegynder
09. september 2001 - 10:13 #50
Nå men ski\' med det han fik jo point\'s ha ha ha
Avatar billede skadedyr Nybegynder
09. september 2001 - 10:16 #51
Nårh ja, så glemte jeg at skrive at min udmærkede fader, faktisk er edb ansvarlig i TDC og elsker at lege med computere, men selv han vidste ikke med sikkkerhed, hvad der åbenbart var galt, han ville aldrig skifte en harddisk, med mindre at den virkelig var færdig, vi skal alle lære hele tiden og hvem andre en eksperten spreder lærdom i den grad. Jeg mindes at darkside faktisk skrev at vi skulle gå til en forhandler og få afprøvet disken, før vi skiftede den og det vil vi gøre.
Avatar billede skadedyr Nybegynder
09. september 2001 - 10:18 #52
Ja han fik sine point, men der var altså ingen andre der deltog i debatten, hvilket kan undre, idet at når jeg før skrev spørgsmål, ja så var mange med i debatten.
Avatar billede zhark Nybegynder
09. september 2001 - 10:42 #53
Lad os nu slutte der her \"sjow\"
Lige netop det at I kørte løs og svarede med sekunders mellemrum (ca.  mails pr. minut) og 200 points for det der!?
Jeg har set på jer og OK - men jeg skrev det \"lugtede\", det mente jeg så absolut. Omvendt har jeg set netop når der køres løs på den måde... gider ikke tælle, men ca. 15 kommentarer på ingen tid så kommer andre slet ikke ind.
Jeg har vist fået mindst lige så meget nedsættende respons (fra jer) som omvendt - over and out.
Mvh. zhar
Avatar billede larsaasted Nybegynder
09. juni 2004 - 02:13 #54
Hey, Dette problem har ikke noget med HDD at gøre. Jeg har samme problem. Hvis man sætter HDD i anden maskine virker den 100%. Jeg har ikke løsningen på problemet, men det er ikke HDD der hverken er død eller defekt!