Avatar billede kim_friis Nybegynder
07. september 2001 - 10:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

begrænsning på størrelsen på attachments under exchange?

Jeg har problemer med at min exchangeserver nægter at modtage emails med filer vedhæftet som er større end ca 4 megabyte. Jeg har været inde alle de steder som jeg har kunnet finde og tjekket at der ikke er sat nogen begrænsning op nogen steder. Hverken på brugernes mailbox eller på internet servicens inbox properties.
Det er KUN emails som kommer ind fra internettet som der er problemer med, hvis vi sender internt kan den godt sende store filer.

Dette er en exchange server 5.5 servicepack 3.
Avatar billede dr.m Nybegynder
07. september 2001 - 10:56 #1
in exchange administrator:

site name > connections > IMS (Internet mail service) > General

in the middle of the window change to no limit
Avatar billede kim_friis Nybegynder
07. september 2001 - 11:01 #2
Done that. Men jeg har faktisk overvejet at sætte limit på og så sætte det meget stort? Men det kunne virke?
Avatar billede dr.m Nybegynder
07. september 2001 - 11:05 #3
of course, there are several places you can set size limitation on incoming our outgoing traffic.

of course on the information store as a default and then on mailboxes if it should not inherit settings from the information store.

then you can set limitations on the IMS and on the MTA (your server name on the left side, your Message transfer agent on the right side)

btw, wait with accepting or denying answers here until the matter is closed. no need to generate more emails ;)
Avatar billede kim_friis Nybegynder
07. september 2001 - 11:34 #4
Sorry about that. (With the denying of the answer). I have now checked all the places(and also every other property page that I could get to), no luck, they are all set to no limits, and for the Information store, there are no checkmarks in the places where you can limit the size of the messages send and recieved.
Avatar billede dr.m Nybegynder
07. september 2001 - 11:45 #5
remember that after changing settings you need to restart the exchange services (as painful as it may be) :)
Avatar billede kim_friis Nybegynder
07. september 2001 - 12:06 #6
I did not change anything. It was the default setting.
Avatar billede kim_friis Nybegynder
07. september 2001 - 13:49 #7
Jeg må desværre undskylde at vores problem lå i vores firewall som var den som afviste mails som var større end 3 meg. Jeg undskylder men giver alligevel dig point for dine forslag. Det fik mig ind i afkroge at Exchange hvor jeg ikke har været før.
Avatar billede dr.m Nybegynder
07. september 2001 - 13:56 #8
:) thanks

Michael
www.mike-tech.com