Avatar billede geko Nybegynder
05. september 2001 - 19:55 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Effektskabning vha udlukning af farver i Photoshop

Hejsan alle!

Er det ikke muligt at skabe en effekt som fundet på http://www.podular.net øverst, vha at ændre farvekompositionen? (og kontrasten). Men hvfordan ændre man så der bliver justeret på denne komposition? Prøv etvt at se på billedet i photoshop, og kig på kurvene under levels (tror jeg det er) hvordan ændrer jeg man de levels?
Avatar billede bbs Nybegynder
05. september 2001 - 19:57 #1
Kig lidt på de tutorials der er på www.prodic.dk.
Avatar billede bbs Nybegynder
05. september 2001 - 19:57 #2
svar :)
Avatar billede jhol00 Nybegynder
05. september 2001 - 19:57 #3
ja det kan du gøre ved hjælp af levels.

Du kan skifte til røde, grønne og blå levels. Denne her er nok lavet ved at hæve rød. Men prøv dig frem. Designere gør det heller ikke i første hug!
Avatar billede Himbear Nybegynder
05. september 2001 - 20:00 #4
Du kan også bruge curves, det er samme den gør, men det er måske lidt lettere!

Du kan også ligge nogle lag henonver billedet i forskellige farver (her meget gul) og så sætte layermode i paletten til feks. color, overlay eller color dodge ... prøv dig frem!
Avatar billede Himbear Nybegynder
05. september 2001 - 20:02 #5
Det ser ud som om at der også er flere lag med forskellig struktur! Du kan vælge nogle forskellige textures, hvis du dobbeltklikker på laget!
Avatar billede simseb Nybegynder
05. september 2001 - 20:03 #6
//bbs
Det er for nemt at skrive. Giv et svar og lad hver med at henvise til Prodics side hver gang.

//simseb
Avatar billede geko Nybegynder
05. september 2001 - 20:32 #7
Tjahhh, jeg har ikke rigtigt fået svar på om det er muligt at gemme en fordeling som den der findes på billedet på siden, hvilket egentligt er det største problem...

Men ideen med at smide i lag er nok den bedste...
Avatar billede Himbear Nybegynder
05. september 2001 - 21:02 #8
Hvad mener du med at gemme en fordeling?
Avatar billede prodic Mester
05. september 2001 - 21:04 #9
Geko->har ikke set billedet i Photoshop, men du kan genskabe en lignende kurve ved hjælp af curves.
Du kan evt. også gemme levels fra billeder og bruge det det på dit eget billed.
Du skal dog ikke være sikker på at effekten bliver den samme, da effekten er meget afhængig af det enkelte billed.

Og den gule toning kan du evt. lave ved hjælp af Hue/Saturation og en høj lightning.

Var det svar nok på spørgsmålet??
Avatar billede zhark Nybegynder
05. september 2001 - 21:22 #10
-
Avatar billede prodic Mester
05. september 2001 - 21:26 #11
Gemme en fordeling - tja. Image->Adjust->Save - det skulle være det.
At hente den ind i dit eget billed - så er det bare load i samme boks.