Avatar billede hvalen Nybegynder
03. september 2001 - 18:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Mit internet

Er der en der ved hvorfor mit internet tit holder en pause hvor der overhovedet ikke sker noget?? jeg har 56 k modem og det køre med 49333 bps.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
03. september 2001 - 18:25 #1
Prøv lige at rykke alle telefoner ud af stikkene i hele hytten, prøv så at gå online og se om ikke det hjalp.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
03. september 2001 - 18:28 #2
Bagefter kan du prøve at starte med at sætte de nyeste i igen, en efter en mens du går online hver gang og tester med at downloade en fil.
Hvis det ikke hjælper så er der mulighed for støj på din telefon linie eller du har måske brug for at hente den nyeste driver til dit modem.
Avatar billede avnes Nybegynder
03. september 2001 - 18:29 #3
Selv med 56k modem er downstream (det vil si fra Internet til dig) kun på 28k, mens upstream (fra dig til Internet) er på indtil 56k. Hvis du ser i din Taskbar at hastigheden er kun 49333 kan det tyde på at du har konfigurert din modem driver forkert, eller at din ISP (Internet Service Provider) har konfigurert sin dial-in node forkert. Du kan nemt undersæge om det er fejl på din side ved at kikke på Modem egenskabene i Kontrolpanelet, og se der hvad Maksimum modem hastighed er sat til.

Årsagen til at du føler at \'Internet tit holder en pause\' er lidt sværere at svare på, for de kan ha mange årsager, jeg nevner lige nogen:
a) Mange kunder som dig deler det samme backbone (det vil sige den linjekapasitet som din ISP har internt i sit kundenetverk).

b) Når du surfer på Internet, f.eks på www.cnn.com skal kommunikatonen gennom mange netverkskomponenter (routers, switches, proxies, gateways etc), og hvor effektiv kommunikationen afnehnger af hvilke aftaler din ISP har med netverksleverandører. Du kan faktisk selv undersøge hvor kommunikationen går og hvor flaskehalsene er ved hjælp af denne lille kommando: tracert www.cnn.com
så ser du hvilke komponenter du skal gennom hvis du surfer på www.cnn.com og hvor lang tid det tar at transportere data.
\'tracert www.cnn.com\' er en kommando du kan forsøge i Command Prompt eller MSDOS Ledetekst eller hvad det nu hedder på dansk.

c) En ander årsag er cache (disk buffer). Det vil sige hvordan skal din computer gemme den informationen du finder når du surfer. Check lige din webbrowser om du har cache på eller ikke. Smart at have cache på, fordi hvis du tit surfer på de samme sites, behøver ikke fælles files som billeder etc downloades til dig hver gang - de kan istedenfor hentes fra cache.
Avatar billede hvalen Nybegynder
05. september 2001 - 13:27 #4
Ja nemli nej... hvad så lige jeg skal gøre???
Avatar billede bojohansen Nybegynder
05. september 2001 - 13:45 #5
????

Har du prøvet det vi skrev?
Avatar billede roenving Novice
05. september 2001 - 13:51 #6
>>avnes

Du starter lige med at skrive noget vrøvl, det er nemlig omvendt med 56k:

Fra din internet-leverandør til dig er hastigheden 56 k (fordi man godt tør bruge 7 bit, når der kun sker een konvertering fra digital til analog-signal, nemlig i det sidste central-element i telefon-systemet), til gengæld tør man ikke det fra et analog-signal til digital, så upstream er standard-hastigheden 33,6k.
Avatar billede avnes Nybegynder
05. september 2001 - 14:40 #7
roenving,
tak for info
nu har jeg sgu lært noget nyt i dag også :-)
Avatar billede roenving Novice
05. september 2001 - 14:43 #8
;~}