Avatar billede wmkurt Nybegynder
02. september 2001 - 15:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Mailserver backup.

Jeg har lige testet hvad der sker hvis min mail-server ikke kører.
Jeg sendte en mail og ca ½ time efter at jeg startede serveren igen modtog jeg den, men hvad sker der hvis der bliver sendt 100 mail til serveren og den f.eks. er nede en uge eller 2. Gemmer Buydomains dem og sender dem senere, eller bliver de sendt tilbage til afsender?

Hvor meget koster det ca. at få oprettet / køre en backupserver hos en udbyder, sådan at den gemmer mine mail hvis min server af en eller anden grund er nede, og herefter sender dem til mig når den kører igen?
Avatar billede burningice Nybegynder
02. september 2001 - 16:06 #1
Det kommer an på hvad der står i din hostfil... normalt har man flere MX records, og det har du vist også. Dvs. at hvis mailen ikke kan levers til den første, så prøves den anden, der bliver prioiteret ud fra nummeret, laveste nummer først.

I dit tilfælde vil jeg mene at de ryger TDC som så beholder den indtil at du henter den. Ellers kan man købe såkaldte drop-down mailboxe, som kun bruges til det ene formål, nemlig at fange mailen hvis den primære mailserver er nede. Prisen afhænger meget hvem der udbyder det, det firma jeg arbejder for har den gratis hos vores ISP!
Avatar billede burningice Nybegynder
02. september 2001 - 16:06 #2
at de ryger TIL tdc*
Avatar billede wmkurt Nybegynder
02. september 2001 - 16:14 #3
cyberfessor>
Jeg tror du har ret í at det er TDC der gemmer dem i x antal dage, siden jeg fik omtalte mail efter ½ time.

Du er heldig at der ikke er flere der har svaret, for så havde i jo nok været nødt til at dele pointene :-) *gg*
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2001 - 18:23 #4
CC og TDC prøver i 5 dage på at aflevere mailen. Men når man har mailserver på pc\'eren, skal den jo helst være online 24 timer i døgnet. ;o)
Avatar billede wmkurt Nybegynder
02. september 2001 - 23:35 #5
Ja det er også meningen at den skal være online hele tiden, da det er en server jeg har kørende. Men som du ved når vi snakker edb, kan der altid gå noget galt.

Man tak for oplysningen, så har jeg god tid til at få den op at køre igen efter et evt. nedbrud og så behøver jeg ikke at bekymre mig om en backup-server.

Du burde egentlig også ha\' 5 point for oplysningen, eller også skulle i have delt pointene :-)
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2001 - 01:37 #6
Det går nok altsammen :o)
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2001 - 01:37 #7
Afsenderen vil også få besked om at der er et problem